• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Sticky Het maken van herstelpunten inschakelen in Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik moest even terug gaan in de tijd waar het ook weer over ging. (mijn geheugen is nog heel goed maar héél kort..)
@perloc: Als je Windows 10 hebt zie je dan dit niet:
5c31d50c82484-startknop.jpg


en, als je die inderdaad niet hebt kom je hier ook niet mee verder:
5c31d63d4d6c4-witje.jpg

om de configuratie te bereiken?
(mijn naam ken je nog wel)
 
@Najsnarf Jouw eerste afbeelding zal - wat de taakbalk betreft - er bij perloc hetzelfde uitzien.
Maar aan jouw tweede afbeelding heeft perloc niets, want jij gebruikt het Classic Start Menu en dat zal perloc niet gebruiken.

@perloc Ik schreef al dat je in de huidige versie van Windows 10 iets verder moet zoeken naar het configuratiescherm. Het lijkt een beetje verstopt te zitten.
Klik op Start (= het witte pictogram van Windows)
Dan opent de lijst met apps.
In die lijst met apps scrol je omlaag naar de S van Systeem
Open de map Systeem en klik op Configuratiescherm:

5c31e8e912295-configuratiescherm_via_Start_-_Systeem.png


Een snellere manier is gewoon klikken op het loepje en dan de naam van de app of het programma intypen in het zoekvenster, wat jij al zelf gedaan hebt.
 
aha, ja ik vind dat Classic startmenu nog steeds heel plezierig
 
Heren, hartelijk dank voor dit geheugen opfrissertje!
 
Soms niet echt handig, laat dagelijks een backup maken, heb je meer aan.
 
3 januari 2019 nog gemaakt, en vandaag zie ik op mijn desktop (ongeveer 9 kg) dit:
5c33074b0224b-No.001.jpg
 
@Abraham54: je moet inderdaad de flauwe grap gebruiken (zover ik weet) om Win10 te kunnen afsluiten!
@porrelaar: Aan die info heb ik tenminste nog iets!
Ik weet alleen niet of de Engelse termen (op mijn laptop) in de buurt komen van de Nederlandse handleiding die je hebt geschreven. Zal zien of ik eruit kom.
Welbedankt!
perloc
 
Hieropvolgend: Ik heb geprobeerd om via de handleiding een restore point te zetten of een restore terug te halen. De Nederlandse versie blijkt toch iets anders dan de Engelse versie, tenzij in de "mean time" dit in Win10 is veranderd, (Deze laptop dateert van dec 2017, dus is net iets meer dan een jaar oud.)
Het is eenvoudig nu:
Lens en tiep in: "System Restore" en een kind kan de was doen.
Dat is dus mijn handleiding! :)
perloc
 
gewoon de oude snelkoppelingen bewaren van windows 10
 
@Bigsat Het heeft geen zin om op topics van maanden oud nog te gaan reageren. Daarom zal ik dit topic sluiten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan