• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Hibernate

Status
Niet open voor verdere reacties.

perloc

Enthousiast
Lid geworden
27 jan 2014
Berichten
2.224
Waarderingsscore
3
Aan Rubensky: Je laatste opmerking was: (Uit Windows 7 https://nationaalcomputerforum.nl/threads/in-windows-tree-bij-folders-een-slotje-en-een-pijl.133399/)
"Ik vind het jammer dat je het opgeeft, misschien hadden we beter moeten structureren? En nee, Hibernate staat niet altijd aan. Om ruimte op de SSD te sparen wordt deze regelmatig uitgezet.
Ergens werd gevraagd aan mij of de hibernate (altijd??) aanstond.
Daarop heb ik geantwoord dat hij altijd aanstond.
Met jouw antwoord heb ik begrepen dat je het had over Win10 want mijn Win7 heeft geen SSD.
Bovendien heb ik niet de vraag gestel of hibernate altijd aanslond maar ik heb antwoord gegeven.

Mijn vraag is nu: wat wordt bedoeld met "Hibernate staat niet altijd aan!"
Als mijn hibernate is geactiveerd wordt een file weggeschreven naar de HD als ik de klep sluit.
Bij opstart wordt gekeken of de file aanwezig is, gestart vanuit de Hibernate en daarna gewist. Toch?
Ik vraag dit tot meerdee kennis van het systeem.
perloc
 
Hibernate oftewel slaapstand is uit den boze op SSD's.
Tenzij je korter plezier van die SSD wil hebben.

Want de Hibernate zorgt voor ontzettend veel schrijfbewegingen op de SSD.
 
Met SSD is je pc dikwijls sneller van skratch opgestart dan wanneer ie uit zijn slaapje komt. Is bij mij al lang uitgeschakeld, meer miserie dan baat.
 
Waar heb jij dan een probleem mee?
Het opstarten van de Opdrachtprompt misschien?
 
A en B zijn in orde
C versta ik niet goed via die link
[legend=Tweaks via de Opdrachtprompt (CMD)]Hyberfill verwijderen
Het slaapbestand (Hyberfill) kan een hoop ruimte innemen op de harddisk of SSD; na verwijdering van dit bestand kan Windows nog steeds in slaapstand gezet worden.
 
als pc opstart toont hij """resume for hibernate""
wat mee te doen aub
 
Via SSD en dan traag booten?

Snelle opstart is een afsluitmodus waarbij een soort van slaapstand modus wordt gebruikt.
De computer wordt daarbij niet geheel afgesloten!
 
Ik heb dit gedaan en zie morgen wel hoe hij opstart, merci
 
@Abraham54

het is in orde nu start normaal op
maar moet ik die opgeslagen resumes ergens wissen nu?
 
als hij dit doet ""resume for hibernate"" slaat hij ergens gegevens op dan?
 
Aha en ja - dan worden er ettelijke gigabytes aan bestanden naar de SSD weggeschreven.
Doe je dat dus vaak, dan neemt de technische levensduur van de SSD dus af.
 
Staat allemaal in de tweaklink, die ik jou gegeven heb.
 
ok ik heb de eertse dire stappen gedaan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan