• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Hier iemand toevallig die 11 volt accu in 14(nog wat?)

  • Onderwerp starter Verwijderd lid 166019
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 166019

Gast
Hier iemand toevallig die 11 volt accu in 14(nogwat ?) volt Laptop werkend heeft zitten ? lees één site dat problemen "kan" geven, even later op zelfde site dat meer dan 1,5 volt verschil zeker niet werkt. En op een andere site dat fysiek zelfs niet past, al staat bij rijtje laptops waar geschikt voor zou zijn de laptop met type nummer vermeld. Omdat warempel exact zelfde apparaat in meerder versies komt wat de stroom toevoer aangaat. Dus denk, misschien succes met kennis van de massa aanboren (ja mensen massa).
 
Hier een vrije "vertaling" zoals ik het lees;):
"
Is hier toevallig iemand die een 11 volt accu in een 14(nogwat ?) volt Laptop werkend heeft zitten?

Lees op één site dat dat problemen "kan" geven, even later op zelfde site dat meer dan 1,5 volt verschil zeker niet werkt.

En op een andere site dat hij fysiek zelfs niet past, al staat bij het rijtje laptops waar hij geschikt voor zou zijn, de laptop met type nummer vermeld.

Omdat warempel exact hetzelfde apparaat in meerder versies komt wat de stroom toevoer aangaat. Dus denk ik: misschien heb ik succes met de kennis van deze community."
 
Nee hoor. Eigen interpretatie.:innocent:
 
Ik weet zeker dat het bij een Asus laptop NIET gaat werken.
Staat er hier één met een 14,4V accu, van exact hetzelfde type laptop zijn (de meeste) geleverd 11V accu, dus als je een replacement gaat bestellen krijg je ook gewoon de 11V versie opgestuurd, de hardware van de laptop zelf pikt dat niet en geeft direct aan dat de accu 'kapot' is. (logisch, want je hebt één accu cell minder en dat wordt gezien als defect)
 
Zie zelf niet terug, dat had vermeld, of ik lees er overheen. Maar gaat i.d.d. om een acer. Ondertussen wat verder aan speuren geweest. En veel laptops lijken dat zelf van binnen één of andere manier aan te passen. Uiteindelijk werken ze op minder dan 11 volt, als moet geloven. Lader is ook 19 volt terwijl batterij die nu in zit dikke 4 volt lager is. Nou ja, zal af moeten wachten, zien we het vanzelf wel, al was natuurlijk liever alvast wat zekerder van de zaak, maar pech gehad. Bedankt voor uw inbreng (im jeden fall).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En jij denkt dat iemand dit begrijpt?
Laatste vooral staat i.d.d. wat warrig zie ik nu ook. Als je nog eens verduidelijking wil, probeer ik het nog eens, al is het zo ongeveer wel vertaald al door Dhr/Mvr Veng. En lijkt het er op dat gewoon, maar af zal moeten wachten, dus verder antwoorden mij betreft niet meer zo nodig.
 
Toch even voor je begrip:
"En veel laptops lijken dat zelf van binnen één of andere manier aan te passen. Uiteindelijk werken ze op minder dan 11 volt, als moet geloven. Lader is ook 19 volt terwijl batterij die nu in zit dikke 5 volt lager is."

Het is elektronisch geen enkel probleem om een schakeling te maken welke verschillende ingangsspanningen accepteert en aan de uitgang altijd b.v. 11 V afgeeft. Zoiets heet een DC/DC converter. Wordt erg veel toegepast om gelijkspanningen omlaag of omhoog te converteren.
 
Laatst bewerkt:
Heeft niet zo veel om 't lijf dus.
 
Is nu het probleem dat je de accu van 14V niet kan kopen, of dat je een 11V toevallig hebt liggen ?
 
Had al besteld. Vraag bedoeld om wat geruststelling te krijgen voor arme zenuwtjes, kon praktisch bekeken niet veel meer aan doen nu nog.
 
Verdikkie, de accu werkt nhiehiieieie ............ WEl , jippieieieee !!! , bedoel eh ahum, heel prima, niet anders verwacht eigenlijk ! Of ook zo blijft beetje afwachten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan