• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Hoe creeer ik een netwerk in huis

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pauline1990

Nieuw lid
Lid geworden
21 nov 2020
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Goedemorgen,

Ik heb al jaren een laptop én een vaste pc.
In de koudere maanden gebruik ik pc nauwelijks, omdat de ruimte nogal donder en koud is. Verwarmen kan, maar het is wat tochtig en daardoor lastig warm te houden. In de zomer is het echter heerlijk; naast een raam wat open kan.
In de winter maanden gebruik ik dus vooral mijn laptop in de woonkamer.

Ik zou heel graag op een of andere manier er voor zorgen dat ik op beide apparaten zo verder kan gaan waar ik gebleven ben in documenten, en ik op beide apparaten bij alles kan. Maar hoe?!
Ik werk nu met dropbox, daar staan vooral bestanden op die ik op die ik regelmatig open. Echter; ik mis regelmatig wat. Te weinig opslag.

Wat zijn de opties? Externe hardeschijf die ik dan aan het te gebruiken apparaat koppel? Liever heb ik het in 'de lucht' dus zonder oppluggen van een schijf.
Wellicht betalen voor dropbox voor meer geheugen .. dat is misschien goedkoper en alle andere mogelijkheden?
 
thanks! Ga ik doen. Besloot na even zoeken (maar niet de juiste zoektermen vinden) op een forum mn vraag te stellen. Leek me een stuk sneller;)
 
Geen dank, hopelijk vind je antwoorden op jou vraag.

Voor werken met bijvoorbeeld Dropbox kun je in de link op de blauwe Dropbox klikken, daar vind je veel informatie over het werken met Dropbox.
 
Dit heeft als nadeel dat het apparaat met de gedeelde map (waarschijnlijk de PC) ook aan moet staan als je op de laptop werkt, anders is de gedeelde map niet beschikbaar. Mogelijk heb je een router met een USB poort waaraan je een harde schijf kunt koppelen? Dan zijn je bestanden altijd bereikbaar.
 
Aan de volgende optie zitten wel kosten verbonden; Je zou het aanschaffen van een NAS kunnen overwegen.
 
Leesvoer

even klein stukje naar beneden scrollen tot Netwerk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan