• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

hoe download ik bestanden uit gmail vertrouwlijke modus?

Status
Niet open voor verdere reacties.

bruin

Junior lid
Lid geworden
4 nov 2023
Waarderingsscore
6
soms worden er wel eens berichten via vertrouwelijke modus van Gmail naar mij gestuurd die ik kan openen en lezen.
ook zitten daar vaak bestanden bij maar deze kan ik wel openen maar hoe download ik deze?

Hieronder een voorbeeld:
Screenshot from 2024-04-19 22-30-43.png

Onderaan het bericht staat 2 docx bestanden.
als ik erop klik kan ik ze lezen maar ik kan zie nergens een knop staan waarmee ik ze kan opslaan/downloaden.
ook bijv printen (maar dan in pdf) werkt niet.. ook niet met CTRL p.
Teksten kopieren om ze over te plakken in een word document werkt ook niet.
Hoe doe ik dit?

Hier vind je uitleg over de vertrouwelijke modus van Gmail: https://support.google.com/mail/answer/7674059?hl=nl&co=GENIE.Platform=Desktop

Lees dat artikel door. Daarin staat onder andere het volgende:
"Voor de ontvangers van het vertrouwelijke bericht zijn de opties voor doorsturen, kopiëren, afdrukken en downloaden uitgeschakeld."

Wat wel kan is de bijlage openen en dan een screenshot van de inhoud maken.

Hier vind je uitleg over de vertrouwelijke modus van Gmail: https://support.google.com/mail/answer/7674059?hl=nl&co=GENIE.Platform=Desktop

Lees dat artikel door. Daarin staat onder andere het volgende:
"Voor de ontvangers van het vertrouwelijke bericht zijn de opties voor doorsturen, kopiëren, afdrukken en downloaden uitgeschakeld."

Wat wel kan is de bijlage openen en dan een screenshot van de inhoud maken.
Hallo, dankjewel voor het antwoorden.
Gmail veilige modus word gebruikt om de berichten en bijgevoegde bestanden tijdens het verzenden te versleuten/encrypten zodat buitenstanders en google zelf het niet kan lezen.
Maar dat de ontvanger de bestanden niet kan downloaden is erg onhandig.

Ik zal het vanavond even doorlezen maar degene aan de andere kant kan het dus ook niet zo instellen dat het voor de ontvanger (in dit geval ik) het wel kan downloaden/opslaan?
Zoniet, hoe kan men via gmail dan wel mail plus bestanden wel versleuteld versturen maar dan de ontvanger dan de bijgevoegde bestanden kan downloaden?

Laatst bewerkt:
Het is de verzender die ervoor kiest om de vertrouwelijke modus te gebruiken. Je kunt dus de verzender vragen waarom hij hiervoor kiest en daarbij melden dat jij de bijlagen wilt kunnen opslaan.

Je kunt dus de verzender vragen waarom hij hiervoor kiest en daarbij melden dat jij de bijlagen wilt kunnen opslaan.
Vanwege:
Gmail veilige modus word gebruikt om de berichten en bijgevoegde bestanden tijdens het verzenden te versleuten/encrypten zodat buitenstanders en google de inhoud niet kan lezen.

als je ze opend kan je ze dan niet opslaan of printen als pdf?

als je ze opend kan je ze dan niet opslaan of printen als pdf?
Onderaan het bericht staat 2 docx bestanden.
als ik erop klik kan ik ze lezen maar ik kan zie nergens een knop staan waarmee ik ze kan opslaan/downloaden.
ook bijv printen (maar dan in pdf) werkt niet.. ook niet met CTRL p.
Teksten kopieren om ze over te plakken in een word document werkt ook niet.
Hoe doe ik dit?

Zelf kun jij die bijlagen niet opslaan of printen. Daar kun je helaas niets aan verhelpen. Daarvoor zul je toch bij de verzender moeten zijn.
En als de verzender van mening is dat de bijlagen zo vertrouwelijk zijn dat ze alleen op deze manier verzonden mogen worden (dus via de vertrouwelijke modus), dan zul jij je moeten behelpen met screenshots om de inhoud van de bijlagen op te slaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan