• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Hoe een bijdrage quoten en antwoorden

theplayer

Gewaardeerd
Lid geworden
9 dec 2013
Berichten
1.739
Waarderingsscore
14
Hoe quote je een postbijdrage om daarop te kunnen antwoorden?
 
Hey artstudio, goed om je weer te zien posten...:)

Ik zie dat nergens staan.! Alleen rechtsonder +Quote maar dat doet niets
1643876921755.png
 
En als je klikt op "+Quote" en daarna in je nieuwe bericht "insert quote". Bij mij staat alles in het NL.
 
Misschien is dat het probleem... alle aanduidingen zijn bij mij in het Engels.
 
"Hoe quote je een bericht?", nou door gewoon op "quote" te drukken :p
 
Ja en dit komt er dan bovenaan te staan, maar ik zie geen "quote" in mijn reactie die van commentaar wil voorzien.
1643895167965.png
 
Haha ja idd krijg nou wat.. Geen idee dan.
 
In het Engels mist het knopje 'citeer dit bericht' en krijg je die melding, als je dan vervolgens in je nieuwe bericht kijkt zie je daar onderin een knop staan 'add quote' klik daarop en je krijgt een popup te zien waar de quote in staat, selecteer deze en klik nogmaals daar op de knop 'add quotes'

Als je de instellingen op NL zet, dan heb je ook nog een knop 'citeer dit bericht' die voegt direct dat bericht toe aan jouw reactie, minder omslagtig dus.

Ja en dit komt er dan bovenaan te staan, maar ik zie geen "quote" in mijn reactie die van commentaar wil voorzien.
Bekijk bijlage 14555
 
Een volledig bericht quoten (dus quote knop gebruiken) is eigenlijk not done. Wordt dus verkeerd aangeleerd.

Normaliter quote je alleen datgene waar je antwoord op wilt geven.

Bij deze forum software gaat dat heel gemakkelijk. Selecteer met de muisknop de tekst die je wilt quoten en als je de muisknop dan los laat komt er automatisch een venstertje met +quote | reply.
Dan kun je reply kiezen. Wil je meer quotes van enkele mensen quoten dan kies je de +quote. In je antwoord venster of snel antwoord venster kun je dan kiezen om een of meerdere quotes in te voegen.

Je kunt ook de quote tekst gebruiken, dus selecteer een stuk tekst en dan als volgt, tussen deze tekentjes dus:
[quote]plak hier die tekst[/quote]
en dan heb je ook een quote geplaatst.
 
Een volledig bericht quoten (dus quote knop gebruiken) is eigenlijk not done. Wordt dus verkeerd aangeleerd.

Ja, dat wist ik al. Het probleem was alleen het niet kunnen "quoten". En dat kwam dus door de Engelse forumversie.
 
De knop Reply in het Engels zou hetzelfde moeten doen.
 
En dat kwam dus door de Engelse forumversie.
Zoals gezegd, misschien een combinatie van dingen or door iets van cache of zo. Ik werk hier al sinds het begin met de Engelse versie en heb er geen problemen mee.
Reply en quote knoppen werken gewoon.

Zou best kunnen dat als je nu opnieuw overschakelt naar Engels dat het dan wel goed gaat.
 
Ja en dit komt er dan bovenaan te staan, maar ik zie geen "quote" in mijn reactie die van commentaar wil voorzien.
Raar, bij mij doet de quote knop het ook niet, als ik klik zie ik alleen het + of - wijzigen (multi citaat). Dat was ooit niet zo ?
Maar ik gebruik altijd de reply knop, dan wordt ook gequote.
 
Raar, bij mij doet de quote knop het ook niet
Heb jij wel een quickreply venster?

Raar, bij mij doet de quote knop het ook niet, als ik klik zie ik alleen het + of - wijzigen (multi citaat). Dat was ooit niet zo ?
Maar ik gebruik altijd de reply knop, dan wordt ook gequote.
Kijk... nu heb ik bij jou op de +Quote knop gedrukt, dan komt er bovenaan in het venster een melding dat de quote is toegevoegd aan de multiquote. Dan krijg ik het insert quotes knopje in het quickreply venster en kan gewoon invoegen.

Ik gebruik Firefox 96.0.3, wel met uBlock Origin actief. Ik weet niet of het daar aan ligt dat het bij mij goed werkt of misschien aan een plugin die jullie actief hebben?
 
Ik heb inderdaad een quick reply venster.... denk ik.
Multi quote gebruik ik eigelijk nooit, ik heb zojuist voor het eerst even geprobeerd. Het is blijkbaar een edit venster voor meerdere qoutes.

Als ik de +qoute knop met de middenklik doe dan krijg je een apart edit venster met alleen de tekst uit dat venster.
Reply (citeer in NL), dat gebruik ik altijd; snel.
 
Ik heb alleen maar de +Quote knop. Dus aan de rechter kant Like, +Quote en Reply.
Deze +Quote knop is de multiquote.

Reply (citeer in NL),
Nee dus niet. Reply is antwoord in het NL geen citeer optie.
Quote is citeer.

Oooooh nu zie ik het. Xenforo heeft een taalfout gemaakt. Vermoedelijk hebben ze dat bewust gedaan omdat anders verwarring zou ontstaan tussen quote en multiquote.
LoL.

Nou die reply knop had ik niet gebruikt. Dit is normaliter een reply knop waar je dus antwoord kunt klikken als er geen quickreply venster aanwezig is.

Dit vind ik dus echt vieze boel van Xenforo. Geen wonder dat mensen zo vaak onnodig volledige berichten quoten. Pfffff...

Gelijk eens aangekaart aldaar, maarja dat zullen ze vermoedelijk niet willen veranderen. Nog nooit op die manier bij forum software gezien. Echt stom...
 
Laatst bewerkt:
In de Nederlandse versie die ik net voor het eerst instelde:
'+ citaat' knop, en rechts daarnaast 'Citeer dit bericht'.
In de Engelse:
'Quote' en 'Reply'.

De vertaling schiet inderdaad tekort, en ik had daar in het verleden ook wat mee gestoeid omdat ik niet het verwachte effect kreeg. Dus ik bleef in de Engelse versie de reply knop gebruiken, die werkt voor mij.
 
. Geen wonder dat mensen zo vaak onnodig volledige berichten quoten. Pfffff...
Dat komt omdat ze niet weten dat ze alle overbodige quotes kunnen weghalen zodat alleen het meest toepasselijke overblijft... (zoals ik nu ook bij Black Tiger heb gedaan!) En dan ook nog ná het laatste teken DEL indrukken zodat een minimum quote-vlak overblijft!
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan