• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Hoe heb ik Windows 10 als upgrade geïnstalleerd?

  • Onderwerp starter Abraham54
  • Startdatum
die afbeelding is te wazig !!!
 
Ik kan alleen maar concluderen dat er twee Windows versies in deze PC zitten.
nmaal op de SSD en nmaal op de HD.

Het gevolg is dan ook natuurlijk, dat de upgrade twee keuzes heeft en dat niet aankan.
 
Hoe kan ik zo'n klein bestand maken dat nog leesbaar is?
 
Ik kan alleen maar concluderen dat er twee Windows versies in deze PC zitten.
nmaal op de SSD en nmaal op de HD.

Het gevolg is dan ook natuurlijk, dat de upgrade twee keuzes heeft en dat niet aankan.

dit heb ik zelf ook ...
dus een SSD en een HDD elk had eerst hun eigen legale Windows 8.1...en deze werden vervolgens om de beurt geupgraded .
deze staan natuurlijk in dual boot en men dient voor al leer men 1 van deze 2 ga up graden een aanpassing te doen via " msconfig ".
**het komt er op neer dat indien men de Windows op de SSD ga upgraden ... dan dien deze ook als eerste te staan en als de standaard opstartregel ingesteld te staan ...
is de SSD geupgraded en wil men de Windows op de HDD upgraden dan dient men er dus voor te zorgen dat deze opstartregel ingesteld is als de standaard opstartregel ...(( men dient dit in msconfig op beiden Winows(en) aan te passen ))
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is de oude schijf die vervangen is door de SSD. Heb op de schijf waar jij het over hebt niet alle informatie kunnen wissen, maar het meeste van deze Windows versie is gewist. Enkel sommige overblijfselen van program files, programdates, program(x86) en user kunnen wat ik ook doe niet gewist worden. Hoewel het grootste gedeelte verwijderd is. Heeft dat nog een invloed zoals jij vermoed Abraham?
 
In schijfbeheer kan je alle partities desgewenst verwijderen en als n grote partitie weer aanmaken.
Dan kan je op dat gedeelte de ISO uitpakken en van daaruit de upgrade uitvoeren.
 
zie hier mijn schijf indeling ...

55c25afa10adc-Ashampoo_Snap_2015.08.05_20h47m01s_007_.png


--- Update ---

ik heb de betreffende Windows gewoon opgestart en de upgraade iso opgeladen in een virtueel station van waar uit ik deze dan via de verkenner opende en de setup.exe aanklikte ....de upgrade ging van start en ook al herstarte de pc zich meermaals de opgeladen iso bleef benaderbaar ...
het upgraden verliep hier probleemloos.
 
Die extra partitie vond ik oorspronkelijk na de upgrade ook op mijn SSD.
Die 400 MB worden afgesnoept van de systeempartitie.
 
Ben bezig met het proces van het maken veen media creation tool op usb stick.
Doordat dit een trage beleving is, lees ik alles wat los en vast zit over deze materie.
Piranja: wat bedoelt u met
Zelf heb ik deze uitgelezen en op de betreffende laptops geplakt
?
 
Rufus gebruik je indien je een Windowsversie schoon via een USB-stick wil installeren.
Die methode kan jij niet gebruiken.
 
ok bedankt voor de tool abraham.
maar Emi heeft ook eens uit gelegd hoe je de activatie code in register kon vinden,activatie code dus van win 10 NA installatie
kun jij dat terug vinden???
ik vind het niet
 
Heb helaas een paar berichten gemist.Sorry Fernandez
De nieuwe windows key heb ik uitgelezen met het programma Produkey, te vinden op www.nirsoft.net.
Het kan zijn dat de virusscanner dit blokkeert.
Zelf moest ik mijn malwarebytes premium uitschakelen ,omdat deze kwaadaardige website aangaf.
 
Abraham: je beschrijft in je instructie, dat je de internet verbinding hebt verbroken omdat je een lokaal account wilde aanmaken.
Ik doe dat niet als ik naar W10 upgrade, maak dan wel gewoon een lokaal account aan.
Het staat wat verstopt in beeld, maar de internet verbinding kan gewoon intact blijven tijdens de upgrade.

Niek
 
Bij mijn upgrade van Windows 7 (Pro) naar Windows 10 (Pro) kreeg ik niet eens de mogelijkheid aangeboden van een Microsoft-account aan te maken. Zou ook vreemd zijn, aangezien je al een lokaal account hebt.
 
ik heb windows 10 geinstalleerd volgens bovenstaande procedure, ging prima, bedankt!

nog 1 vraagje, de iso die op de extra partitie is opgeslagen, kan ik die verwijderen na afloop zodat ik daar weer games op kan slaan?

gerben
 
Abraham,

Ik heb jouw methode gebruikt en het ging voortreffelijk. Ik zit nog met de volgende vragen:

Voordat ik de uitgepakte ISO weer vanaf de D: partitie verwijder ben ik van plan eerst het uitgepakte ISO bestand naar een DVD te branden in de hoop deze te kunnen gebruiken voor een eventuele toekomstige schone (dus via format C ) installatie van mijn Windows 10 Home. Misschien een domme vraag, maar moet ik dan de Media Creation Tool ook op die DVD plaatsen?

Kan dit wel of verlies ik dan mijn Windows 10 licentie?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een ISO moet je "branden" als een image, dus je kunt er dan niet zomaar iets extra's bijplaatsen. Bovendien heb je dat ook niet nodig. Wel moet je opletten dat de ISO die je maakt slechts voor n architectuur is (in deze zin 32 bit of 64 bit, en hij heeft ook een bepaalde taal).

Je licentie is gekoppeld aan je hardware (met name moederbord). Zolang je op dezelfde PC installeert en/of je moederbord niet verandert, zou de Windows moeten activeren als je installeert vanaf die ISO.
 

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan