• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Hoe heb ik Windows 10 als upgrade geïnstalleerd?

  • Onderwerp starter Abraham54
  • Startdatum
Als het niet duidelijk is moet je het zeggen hoor. Ik bedoel ik weet ook niet alles en heb niet alles getest. Met name heb ik zelf de reinstallatie vanaf de ISO niet getest. Maar ja, het *zou* moeten werken ;-). Ze zeggen dat je wel een aantal componenten kan veranderen aan je systeem; sommige daarvan zouden een nieuwe telefonische activatie vereisen; pas als je het hele systeem verandert (moederbord) heb je een mens van Microsoft nodig (als ze je al willen helpen dan).
 
Tja, ik heb de methode van Abraham nu op zowel een 64 bit als een 32 bit computer gedaan (oude krengen), maar alles is heel voorspoedig verlopen. De vraag waar ik mee zat was dus of het mogelijk was van de ISO een werkende legale Windows 10 DVD te maken en naar nu blijkt is het antwoord JA :biggrin:

Nu maar hopen dat ik een nieuwe (schone) installatie voorlopig niet nodig zal hebben.

Groet,
Hans
 
Een Windows DVD is altijd legaal n doet ook niet ter zake.
De key dient legaal te zijn.....
 
Lange Pier, dat had ik inmiddels ook begrepen :biggrin:
 
Via de ISO of cd is de upgrade vanuit 7 en 8 nog steeds mogelijk. Gisteren en vandaag nog probleemloos kunnen uitvoeren en activeren.
 
Microsoft heeft inderdaad laten weten dat er voorlopig nog gratis geupdated naar Windows 10 kan worden.
 
Waarom kun je nu nog gratis upgraden dan?
Omdat ze tegen viel dat er minder mensen over stapte op windows 10 dan verwacht?
 
Nee, ze willen altijd dat je overstapt naar de nieuwste Windows versie onder de mantel van veiligheid. Maar in een standaard genstalleerde Windows 10 kunnen ze erg veel informatie ophalen die ze weer kunnen verkopen.
 
Nog een vraagje.
Ik heb in 2015 win 10 even op de laptop gehad, geactiveerd. Daarna een image van 7 teruggezet. Als ik nu de mediacreationtool een iso maak op dvd. Kan ik dan over bijv. 1jaar alsnog win 10 gratis installeren?
 
Dat is niet te zeggen. Dat is afhankelijk van hoelang Microsoft nog doorgaat met de gratis activering.
 
Nog een vraagje.
Ik heb in 2015 win 10 even op de laptop gehad, geactiveerd. Daarna een image van 7 teruggezet. Als ik nu de mediacreationtool een iso maak op dvd. Kan ik dan over bijv. 1jaar alsnog win 10 gratis installeren?

ja dat is dan nog steeds mogelijk ...
dit omdat je destijds in de Windows 10 ook het Microsoft account heb gebruikt en daardoor sta je dus geregistreerd bij hen ..
 
Ok! Emi. Dan ga ik daar eens mee aan het werk.
 
@Emi,

Zit ik er in dit geval helemaal naast?
 
@Rubensky dat denk ik dus wel ...
 
Nee, ze willen altijd dat je overstapt naar de nieuwste Windows versie onder de mantel van veiligheid. Maar in een standaard genstalleerde Windows 10 kunnen ze erg veel informatie ophalen die ze weer kunnen verkopen.

Ja dat heb ik wel gezien met de grote update van deze week.
Ik had zelf instellen gekozen, alles wat ik altijd uit had staan stond gewoon weer aan.
Als je maar zo op verder klikt verstuur je een hoop informatie naar microsoft.
Ik heb gelijk alles uit gezet.
 
@Korrigan en Rubensky: lees dit artikel eens door: https://www.windowscorner.nl/window...10-opnieuw-installeren-zonder-productcode.php
Wanneer je de gratis upgrade naar Windows 10 voor 29 juli 2016 hebt uitgevoerd en Windows 10 ook geactiveerd is, dan wordt er een ' vingerafdruk' genomen en die wordt opgestuurd naar Microsoft. In die 'vingerafdruk' staat het hardwareprofiel van je computer.
Daarna mag je terug naar Windows 7.
Wanneer je besluit om een jaar later toch over te gaan naar Windows 10, dan kan dat. Tijdens de installatie geef je geen productcode op, wanneer daar om gevraagd wordt. Je klikt dan op 'Dit later doen'.
Aan het eind van de installatie wordt vanzelf contact gezocht met de server van Microsoft. Er wordt dan gecontroleerd of het hardwareprofiel bekend is. Indien dat het geval is, zal Windows 10 automatisch geactiveerd worden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is dan lekker.... Je bent geregistreerd maar krijgt pech en er moet iets van je hardware vervangen worden. Nu heb je dubbel pech.
a. Je moet been stukje nieuwe hardware kopen
b. Je zult indien je Windows 10 wilt draaien een key moeten kopen...

Geweldig.
 
Dank Porrelaar voor de informatie.

@HansGU, dat zal vast niet ik denk meer dat ze een bepaalde code van bijvoorbeeld je moederbord nemen. Microsoft zal er denk ik wel rekening mee hebben gehouden dat er zo nu en dan kleine reparaties noodzakelijk zijn.
 
Ik vermoed dat de vingerafdruk de harddisk of de SSD betreft.

Want wat betreft mijn Windows 8.1 Professional OEM is nu in notebook 3 genstalleerd.
Het eerste notebook was een Dell precision; het tweede notebook was mijn eerste Lenovo Thinkpad t530 en het derde notebook is ook een Thinkpad T530.
Wel spreken we over dezelfde SSD, die in alle gemelde notebooks heeft gezeten.
 
Laatst bewerkt:
Je zou wel eens gelijk kunnen hebben maar toch zou ik dat vreemd vinden. De reden hiervoor is dat een harde schijf meestal het onderdeel is wat men het snelste vervangt omdat dit meestal een onderdeel is waar, zeker met traditionele HDD's, problemen ontstaan.
 

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan