• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Hoe in vredesnaam (dat wel) open ik een hexbestand??

Status
Niet open voor verdere reacties.

broemies

Bekend gezicht
Lid geworden
18 aug 2017
Berichten
133
Waarderingsscore
8
Ben al een 2tal dagen bezig om een mij toegezonden hex bestand te openen. Ook op internet gezocht naar een 'tool' om dit hexbestand te openen/leesbaar te krijgen maar dar steekt 'eset' steeds een stok voor.Blokkeert dus het urladres. Bovendien heb ik niet zo'n vertrouwen in downloads van het internet i.v.m. stiekeme malware, 'bacteriën' etc.Wie kan mij hierin adviseren ?Alvast zeer hartstikke bedankt !
 
De vraag die ik heb is, waarom heb je zo'n bestand gekregen en wat wil je er dan mee doen?

Want een .hex bestand is niets anders dan machine taal code in hexadecimale vorm en kan geopend worden met bijvoorbeeld kladblok en dan krijg je zoiets te zien:

Hex-File-Format.gif
 
Tja, waarom mensen tekst/foto etc. bestanden in een verschillend format (?) zetten/opslaan /comprimeren ?/zippen?/versturen weet ik niet.:rolleyes: Mijn kennis gaat niet verder dan pdfbestandjes als bijlagen versturen per email.
Als ik het goed heb, maar je moet mij maar corrigeren als dit niet zo is, sturen mensen, ook de overheid, elkaar bestanden toe per emailbericht, als bijlagen.
Wat ik doe als ik een bestand per email als bijlage bijgesloten krijg ? Als het een vertrouwde afzender is wil ik die bijlage openen om kennis te nemen van de inhoud.
Wat ik er dan mee ga doen ? Tja, opslaan misschien ?
Wat ik ook gedaan heb maar kan hem dus niet openen. Overigens is het een motorvoertuig Ecu F-tabel waar ik om gevraagd heb.
Openen met kladblok zegt u?
Ik vind het als leek dan heel knap dat mensen uit de door u getoonde zulke kladblokcijfercodereeksen een normaal leesbaar bestand weten te halen.:eek: Mijn kennis reikt niet zover dus daarom mijn vraag op dit forum hoe ik een hexbestand kan openen om een ( begrijpelijke)leesbare inhoud te krijgen.:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan