• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Hoe kan ik een laserprinter toner testen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Medjed

Gevestigd lid
Lid geworden
4 nov 2010
Berichten
309
Waarderingsscore
6
Goedemorgen,
is er een manier om een toner voor laserprinter te testen of hij het doet en of er nog toner in zit? En, is er een manier om de printer te testen, een soort zelfcheck?

Ik heb gister een kleur laserprinter gekregen (Brother HL-L3230CDW) met een aantal extra toners maar bij elke wisselling van toners zegt hij op de display "No Toner". Terwijl de toner nieuw is (niet origineel Brother). Of althans, dat zegt degene van wie ik het heb gekregen. Nu zie ik set toners voor 160 euro (origineel), of no name voor 75 tot 120. Ik wil het liefst voor origineel gaan maar dan weet ik alsnog niet zeker of het gaat werken, want er is misschien toch iets mis met de printer. Maar ja, printer gaat gewoon normaal aan, ik hoor normale geluiden van binnen en op display zijn geen rare dingen te zien. Ik heb hem al op fabrieksinstelling gereset maar alsnog zegt hij "No Toner".
Bedankt.
 
"Machine reset" ook gedaan maar ik krijg precies dezelfde. Ik heb ook gezien dat de "page counter" op 3246 staat wat mij helemaal niet veel lijkt. Mijn gut-feeling zegt dat de printer in orde is maar dat de toners niet goed zijn of leeg.. als ik alleen maar wist hoe kan ik ze testen.
 
Zit de "Drum life" test niet in het menu?
Zit hier iets bij?
Mss toch dat de chip niet herkend wordt.
 
@Aarie25 : zo'n cartdridge past maar op 1 manier in de printer. Fout erin doen gaat niet, dan mol je de printer, breken er onderdelen af wanneer je maar hard genoeg duwt.

Haal elke tonercartridge eruit en schud 'm ongeveer 1 minuut redelijk fors. Doe er vooraf een oude lap / handdoek omheen zodat er niets gemorst wordt. Als je alle (4?) cartridges hebt geschud en de printer werkt nog niet dan zijn de cartridges leeg of er is een defect.

M.a.w. cartdridges testen doe je door ze te schudden en daarna, indien ze voldoende poeder hebben, moeten ze het doen.
 
Zit de "Drum life" test niet in het menu?
Dat heb ik ook gedaan, drum life, belt en fuser allemaal boven de 90% behalve drum op 82%.

M.a.w. cartdridges testen doe je door ze te schudden en daarna, indien ze voldoende poeder hebben, moeten ze het doen.
Dit ga ik zo direct proberen...
 
Dan is de oplossing wellicht relatief simpel : of een écht mechanisch defect, of de cartridges hoefden alleen te worden opgeschud.
 
Ik heb nu een spin-off vraag:
klopt het dat de kleuren laserprinter WIL NIET printen als 1 toner leeg is of niet in orde? Ook al zeg ik hem: print alleen zwart.
 
Ligt een beetje aan de fabrikant, maar 90% wil inderdaad niet meer printen met één van de toners leeg.
 
Ik heb nu een spin-off vraag:
klopt het dat de kleuren laserprinter WIL NIET printen als 1 toner leeg is of niet in orde? Ook al zeg ik hem: print alleen zwart.
De inhoud van een cartridge kun je testen / zichtbaar maken middels een (software) tooltje van Brother. Te downloaden via hun website na invoer van je printer type,

Daarmee niet je spin-off vraag beantwoordend, want dat weet ik simpelweg niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan