• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Hoe kan ik een netwerkverbinding maken met de ds211j

Status
Niet open voor verdere reacties.

Moviefan

Nieuw lid
Lid geworden
23 sep 2018
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Het is mij een raadsel hoe ik een Netwerkverbinding tot stand kan brengen?

Ik heb de Nas de DSM geïnstalleerd ik heb diverse gebruikers aangemaakt en heb hun de machtigingen toegekend. Via de FTP krijg ik alles aan het draaien, maar een netwerkverbinding krijg ik niet voor elkaar?
Ik vermoed dat ik hier of daar een instelling of vinkje moet plaatsen maar waar?
Is er iemand die me op weg kan helpen?

Bij voorbaat dank
 
Hallo Moviefan,

Allereerst welkom hier op het forum!
Gebruik jij toevallig Windows 10?
Heb jij deze site al eens doorgelezen?
Klik hier
 
Hallo aarie25,

Ik had deze ds211j voor mijn dochter en schoonzoon gekocht en ja hun werken met Windows 10
Op deze site heb ik al het nodige gelezen maar er was niet de oplossing bij.
Ik vermoed toch dat ik niet je juiste instellingen heb en dat de Nas daardoor niet herkend wordt door Windows. Want Windows zegt steeds dat de Nas niet te vinden is bij netwerkverbinding.
Alvast bedankt voor je reactie, we gaan aan de slag met de link van jou.

Groetjes
 
Zitten er soms meerdere computer in een netwerk, die toegang tot de Nas hebben?
 
SMB ingeschakeld op de NAS?
 
Om te kijken of SMB aan staat doe je het volgende -> Ga naar configuratiescherm- programma`s- programma's en onderdelen> windows-functies in- of uitschakelen> schakel het vakje in of uit voor ondersteuning voor SMB 1.0 / CIFS Bestandsdeling.

Deze functie heeft Microsoft standaard uitgezet, vanaf Windows 10 1709, omdat het niet veilig is.
 
Is het apparaat aangesloten op de router? Heeft het een vast IPadres? En heb je al geprobeerd om een netwerkverbinding naar een map te maken?

Kan je hem wel via internet bereiken? http://ipadres:5000
 
Als je quickconnect hebt ingeschakeld kun je in een nieuwe snelkoppeling dat adres ingeven en zou t moeten werken...Andere methode in t zoekvak \\NAAMnasopgeven en dan in het venster van de opende verkenner op een map klikken en met rechts netwerkverbinding selecteren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan