• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Hoe kan ik een online rooster maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brubbelman

Junior lid
Lid geworden
12 mrt 2008
Berichten
54
Waarderingsscore
0
Een collega van mij en ik, moeten een product maken. Wij kwamen op het idee van; goh een online rooster voor kleine bedrijven lijkt me wel wat. niet te moeilijk maken, gewoon een redelijk standaard rooster.

Het enige nadeel is, we weten niet precies hoe we zouden moeten beginnen.

We dachten aan PhP of anders asp.
Hij ging zich bezig houden met asp omdat hij daar meer verstand van heeft dan php, en ik moest iets zien te proberen met php. ik had tegen hem gezegd dat ik geen enkel verstand van php had, en hij zei; "probeer maar wat". Ik heb vanalles geprobeerd te lezen zoals php voor beginners, maar het begin van elk script is het lastigste.

Nu wou ik aan jullie vragen, zouden jullie eens een begin kunnen maken aan het php script, of mij iig tips proberen te geven om zoiets te kunnen maken.
 
Re: online rooster

Post eens wat je al hebt, uiteraard binnen
Code:
-tags, en stel dan eens gerichte vragen want zoals je het nu stelt is het nogal moeilijk om je te helpen ;)
 
Re: online rooster

inderdaad,
maak een begin,
post het hier,
en geef de fouten aan of wat het moet worden...

ik ben ook bereid om te helpen...
 
Ja bedankt, maar nu zitten we met een functie die we er niet in willen.

We willen namelijk dat je pers moet ingelogd zijn om het rooster te kunnen bekijken, alleen daar is een ingebouwde functie op de loginpagina zodat je als een soort 'guest' kan inloggen om het rooster te bekijken en te printen.

ik zat in de map te zoeken en vond de code van de site waar de link natoe verwijst:

PHP:
<?php
/**
* Read only view of the schedule
* @author Nick Korbel <lqqkout13@users.sourceforge.net>
* @version 06-25-04
* @package phpScheduleIt
*
* Copyright (C) 2003 - 2007 phpScheduleIt
* License: GPL, see LICENSE
*/
list($s_sec, $s_msec) = explode(' ', microtime());	// Start execution timer
/**
* Include Template class
*/
include_once('lib/Template.class.php');
/**
* Include scheduler-specific output functions
*/
include_once('lib/Schedule.class.php');

$t = new Template(translate('Online Scheduler [Read-only Mode]'));
$s = new Schedule((isset($_GET['scheduleid']) ? $_GET['scheduleid'] : null), READ_ONLY);

// Print HTML headers
$t->printHTMLHeader();

CmnFns::do_message_box('<a href="index.php">' . translate('Login to view details and place reservations') . '</a>');

// Begin main table
$t->startMain();

$s->print_schedule();

// Print out links to jump to new date
$s->print_jump_links();

CmnFns::do_message_box('<a href="index.php">' . translate('Login to view details and place reservations') . '</a>');

// End main table
$t->endMain();

list($e_sec, $e_msec) = explode(' ', microtime());		// End execution timer
$tot = ((float)$e_sec + (float)$e_msec) - ((float)$s_sec + (float)$s_msec);
echo '<!--Schedule printout time: ' . sprintf('%.16f', $tot) . ' seconds-->';
// Print HTML footer
$t->printHTMLFooter();
?>
 
dit is dus het rooster script?
je wilt dat je deze alleen kan zien als je ingelogd bent?
je hebt al een inlog systeem?

als het goed is heb je dan ook een "safe pagina" en die moet je include bij het rooster,
dan kun je er alleen op als je ingelogd bent...
 
ik heb het hele rooster met script, ook login pagina.

en op de login pagina staat een link met de php code van het vorig bericht, waardoor iedereen als guest de roosters kan bekijken.
 
ik heb het hele rooster met script, ook login pagina.

en op de login pagina staat een link met de php code van het vorig bericht, waardoor iedereen als guest de roosters kan bekijken.


dat snap ik even niet?
kun je het wat beter formuleren?
 
@Shiftbase

Dit topic komt uit 2009, dus reageren heeft geen zin.
Daarbij is reclame maken hier niet toegestaan, dus heb ik jou bericht verwijderd.
Ik gooi hier ook gelijk een slotje op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan