• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Hoe kan ik het beste Windows beveiligingsupdates op usb zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aarie25

NCF Goeroe
Forumleiding
Moderator
Lid geworden
12 apr 2013
Berichten
25.779
Waarderingsscore
1.403
Ik heb even een vraag, waar ik zelf niet zo goed uitkom.
Weet er iemand hoe ik de maandelijkse updates op een usb kan zetten om zo 10 computers te updaten naar de laatste versie. (dus naar 1703-15063-413.)
Volgens mij moet er een site zijn waar je alle updates weg kunt halen, maar door dat ik dit zelf nooit heb gedaan weet ik niet precies waar en hoe ik dit kan doen.
Ik wil namelijk 10 computer met te weinig internet snelheid via usb updaten omdat het anders teveel tijd gaat kosten.
 
je zou naar de volgende site kunnen gaan ... http://www.catalog.update.microsoft.com/Search.aspx?q=KB4022725
*deze geeft nu de laatste cumulatieve update weer KB4022725 (build 15063.413)
geef je in het zoekvenster een andere KB nummer in en klik je op zoeken dan verkrijg je dus eender welke update die je wenst op te halen ..
je zou dus deze update's in een bepaalde map op je systeem kunnen bewaren ..of op een usb stick
 
Moet ik die dan download of hoe krijg ik die dan op een stick?
 
als je op "downloaden " klikt dien je nog eens op de link te klikken in het scherm dat opent ..
vervolgens kun je dan ook kiezen voor "opslaan als " als je op het menu pijltje klikt zodoende kun je deze rechtstreeks naar de stick wegschrijven .
*persoonlijk zou ik eerder een map aanmaken op een 2de partitie of een 2de schijf en daar eerst de updaten neer zetten om deze daarna naar een stick weg te schrijven .
 
Ja dat ga ik doen, ik maak eerst een map aan en zet dan eerst alle updates in de map
en dan zet ik de map over op de usb stick.
Zit er een setup in de updates of hoe moet je die starten?
 
deze dien je gewoon maar aan te klikken en zijn dus uitvoerbare bestanden .
 
Oke dat ga ik eens uitproberen.
bedankt voor alle informatie!
 
effe wel een opmerking : stel je krijgt dus een pc binnen die je dient te updaten naar de laatste build ...momenteel is dit dan 15063.413
maar het systeem draait nog op 10586 om zomaar iets te noemen dan dien je wel het media creation tool te gebruiken om deze naar laatste build te brengen ...
 
Ik heb alle computers via usb en een iso bestand al geupdated, ze missen alleen nog de beveiliging updates van juni.
Dus dan zijn ze weer helemaal up to date.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Opslaan als werkt niet, en kan het alleen downloaden.
Maar als ik de update download, kan ik het van uit de verkenner op stick zetten.
Dus kan ik toch dan wel via een omweg de updates binnen halen.
 
opslaan als werkt hier nog thans wel ..
 
Als ik dat hier doe krijg ik een mapje van 6 mb die zich niet laat openen.
Maar bij mij laat hij ook de optie niet zien openen,opslaan, annuleren.
Dus daar zit het probleem.
 
via de Edge krijg ik hier dus wel de optie "opslaan als " via de Firefox heb ik deze optie "opslaan als "dus niet !
het zal volgens mij dan afhangen welke browser er gebruikt word .. ook via de IE11 krijg ik hier de optie "opslaan als " te zien !
 
Oke dan ligt het daar aan. Ik had dit via Chrome gedaan. Dan ga ik het vanavond nog eens met Edge testen.
Bedankt weer voor de goede hulp!
 
Je kan het met Chrome ook doen maar dan zal je dit vinkje in de instellingen aan moeten zetten:

594a6b037b0df-downloads.png


Die vind je onder de Geavanceerde instellingen.
 
Rubensky bedankt voor de tip, maar het is al opgelost.
Ik heb het via Edge gedaan en ik kan dan gelijk de downloads een naam geven.
Dit vind ik makkelijker, aangezien er voor Flash 2 updates zijn uitgebracht, en de laatste een bug oplost.
Dan installeer ik ze tenminste in de goede volgorde.
 
Ik dacht al wel dat je het zou gaan oplossen. Deze tip wilde ik je toch nog even geven. Zodat je die in het vervolg kan aanzetten. Bij mij staat hij standaard aan om problemen zoals jij noemde te voorkomen.
 
Normaal komen de downloads in verkenner te staan en dit doe ik al jaren zo, dus hoef ik neit echt een locatie te veranderen.
Maar ik kon de update venster niet openen, dat heeft niets met Chrome te maken, want dit kon alleen via Edge.
Maar toch bedankt voor het meedenken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan