• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Hoe kan ik snel en effectief al mijn Hotmail-contacten overzetten naar Excel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Broek75

Nieuw lid
Lid geworden
27 okt 2020
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Hoe kan ik snel en effectief al mijn contacten via Hotmail of Outlook overzetten?
Ik heb het exporteren gevonden en daarmee kan ik een bestand maken.
Dit is echter een bestand met allerlei overbodige informatie erbij.
Ik hoef geen voornamen of iets anders te weten.
Ik wil een lijst met alle email-adressen, van iedereen uit mijn Hotmail/Outlook.

Nou heb ik ergens iets gezien met dit:
[*]Meld je aan bij je Hotmail-account
[*]Neem het tabbladje "Contactpersonen"
[*]Klik tabbladje "Afdrukweergave"
[*]Kopieer de lijst van contactpersonen: de hele lijst highlighten en dmv rechtermuisklik, Ctrl + c of "Bewerken --> Kopieren" alles kopieren.
[*]Open Microsoft Exel (of soortgelijk spreadsheet progje waarbij je een lijstscheidingsteken kan gebruiken)
[*]Selecteer in Exel de cel "1/1" (of "A/1") (links bovenaan)

Dat klinkt prima!
Maar ik kan geen afdrukweergave vinden?
Ik kan afdrukken, maar dan krijg ik alleen die pagina.
Wat is de snelste en meest efficiënte manier om alleen de email-adressen over te zetten?
Iemand een suggestie?
 
Allereerst welkom hier op het forum!

Ik heb zelf even gekeken en vond wel 1 oplossing.
Maar ik weet niet of dit voor jou ook zal werken.
Ik heb het op de volgende manier gedaan en dit werkt bij zonder problemen.

Open de online Outlook. -> www.outlook.com
Klik links onderin op de 2 poppetje (personen)
Klik dan aan de rechterkant op beheren, contacten exporteren, ik koos hier voor opslaan (Firefox)
Dan ga je naar verkenner en open je het bestand, verwijder daar alle overbodige gegevens en klik dan op bestand, opslaan als en geef het een naam.
Nu heb je een bestand met alleen email adressen, die je ook kunt afdrukken.
 
Allereerst welkom hier op het forum!

Ik heb zelf even gekeken en vond wel 1 oplossing.
Maar ik weet niet of dit voor jou ook zal werken.
Ik heb het op de volgende manier gedaan en dit werkt bij zonder problemen.

Open de online Outlook. -> www.outlook.com
Klik links onderin op de 2 poppetje (personen)
Klik dan aan de rechterkant op beheren, contacten exporteren, ik koos hier voor opslaan (Firefox)
Dan ga je naar verkenner en open je het bestand, verwijder daar alle overbodige gegevens en klik dan op bestand, opslaan als en geef het een naam.
Nu heb je een bestand met alleen email adressen, die je ook kunt afdrukken.

Ook als ik dit doe?
Dan krijg je alles in één regel te zien!
Naam, achternaam, etc. en dat alles door komma's gescheiden.
Dus je moet dan alles weghalen en alleen het emailadres laten staan.

Ik zou het graag in separate kolommen willen, zodat ik niet zelf alle overbodige informatie weg hoef te halen. Dit is de bovenste regel:
First Name,Middle Name,Last Name,Title,Suffix,Nickname,Given Yomi,Surname Yomi,E-mail Address,E-mail 2 Address,E-mail 3 Address,Home Phone,Home Phone 2,Business Phone,Business Phone 2,Mobile Phone,Car Phone,Other Phone,Primary

En die info staat dus allemaal achter mekaar.
Niet in kolommen.
 
je hebt nu dus een text bestant opgeslagen zoal aarie schrijft

open dan excel een leeg blad
Ga naar het tabblad gegevens - externe gegevens ophalen - van tekst selecteer het bestand open selecteer de coma als scheidingsteken geef aan dat er een kolomkop is loop de import wizard even door en klaar
 
First Name,Middle Name,Last Name,Title,Suffix,Nickname,Given Yomi,Surname Yomi,E-mail Address,E-mail 2 Address,E-mail 3 Address,Home Phone,Home Phone 2,Business Phone,Business Phone 2,Mobile Phone,Car Phone,Other Phone,Primary
Als je dit hebt in een excelbestand ga naar het tabblad gegevens -> Tekst naar Kolommen
In het eerste kader selecteer je gescheiden, in het tweede venster vink je komma aan en klik dan op Voltooien.
 
Ik heb het wel voor mekaar gekregen!
Maar net iets anders.

Open een nieuw document in Excel.
Ga naar de tab “Gegevens”, blok “Externe gegevens ophalen” en kies voor “Van tekst”
Er opent zich een scherm waar je achter “Bestandsnaam” de naam van je CSV bestand selecteert. Druk op enter of klik op importeren.
Kies de optie “Gescheiden”.
Kies in stap 2 als scheidingsteken een komma.

Ziet eruit als het antwoord van hierboven, maar het ging erom, dat ik eerst een nieuw leeg bestand moest openen en dit daarin moest importeren.
Maar het heeft gewerkt!
Thanks.
 
Fijn dat het is gelukt en dat je het terugkoppelt!
 
daarom schreef ik ook open in excel een leeg blad
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan