• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Hoe kan ik via mijn laptop bestanden zien van mijn pc?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fresso

Vaak hier
Lid geworden
1 apr 2013
Berichten
775
Waarderingsscore
1
Laptop en PC zijn verbonden op dezelfde netwerk. PC via Ethernet, laptop via wifi. Eerder lukte me het altijd. Nu vraagt de laptop om gebruikersnaam en wachtwoord als ik probeer verbinding te maken op het IP adres van de PC. Maar welke gebruikersnaam en wachtwoord moet ik invullen? Mijn PC is verbonden met een lokale account en is niet in verbinding met Outlook/Hotmail oid. Wie kan mij helpen?

login.png
 
@Fresso, je moet dan de credentials ingeven van de lokale account van de computer waar je verbinding mee probeert te maken. Dus de gebruikersnaam en het wachtwoord van de PC waar je verbinding mee probeert te krijgen.
 
Gelukt! Heb in het netwerkcentrum het wachtwoord ''verwijderd'' Helaas kan ik een paar gedeelde mappen niet openen. Ik krijg de melding: ''Geen toegang tot ......... ). Mijn externe HDD die op gedeeld is kan ik wél in. Enig idee? Het delen van de mappen doe ik als volgt: Rechtermuisknop op de schijf/map. -> Eigenschappen -> Delen -> Geavanceerd delen -> vinkje deze map delen en een naam toevoegen en opslaan. Bij machtigingen staat Iedereen aan op machtigingen.
 
Mooi dat dit gelukt is.
Geen toegang tot
Probeer de mappen op de pc die deelt eens te openen via het originele pad.
Dus c:/users/ gebruikersnaam, en dan de betreffende mappen 1 voor 1 langs lopen, het kan zijn dat dat ook de melding komt, maar dat je die wel weg kunt klikken.
En het daarna wel lukt om erbij te komen.

Anders dit topic van Microsoft eens nalezen.
 
Zijn dat soms mappen van een andere gebruiker?
zo ja die moet je dan delen nadat je als die gebruiker op het systeem bent ingelogd.
je kan geen persoonlijke mappen delen van een ander account vanaf win 7 volgens mij

Maar het is beter om de te delen zaken in een aparte map te zetten zodat het een bewuste handeling is om ze te delen
en je kan ook beter wel delen met een gebruiker/wachtwoordt aanzetten dat is veiliger dan maar open zetten voor iedereen die toevallig eens op jouw netwerk weet te komen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan