• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Hoe kom ik uit "alles voor werk of school instellen"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brons359

Nieuw lid
Lid geworden
12 mei 2023
Berichten
7
Waarderingsscore
0
Mijn zoon zit in iets van microsoft voor: "alles voor uw werk of school instellen." Hij heeft geen idee hoe hij hier ingekomen is. Dat maakt het voor mij ook lastig te beoordelen wat ik zou moeten doen.
Het is om je aan te melden met een beveiligingssleutel. Dit is echter totaal niet gewenst. Hij wil gewoon prive aanmelden met zijn wachtwoord en niks met werk of school. Maar er is niet uit dit scherm te komen. Zelfs met alt-ctr-del of door opnieuw op te starten niet. Je zit gewoon gelijk weer in dat scherm.
Hoe is dit op te lossen?
 
Daar heb ik helaas niets aan, aangezien ik het start scherm niet krijg en al helemaal niet in het configuratiescherm kan komen. Zelf als ik afsluit met de aan / uit knop gaat hij niet opnieuw opstarten, maar kom ik gewoon weer in het scherm van microsoft, waar ik me aan moet melden voor taal en toetsenbord en daarna automatisch in het scherm voor werk of school kom. Ik wilde zelf in de veilige modus opstarten en naar een vroeger herstelpunt gaan of zoiets, maar krijg dat ook niet voor elkaar, omdat hij niet opnieuw opstart als ik hem uitzet, maar gewoon verder gaat.
 
Kan je er een foto van het inlogscherm maken en hier plaatsen? want er zijn meerdere schermen en situaties mogelijk.

Ik neem aan dat er ook geen werk/school account is?
Gebruikt je Windows 10 of Windows 11?

Kan je wel met ctrl-alt-del wel taakbeheer starten?
 
Volgens mij is het windows 11, ook dat kan ik echter nu niet checken, omdat ik nergens in kan.
Ik denk dat het volgende gebeurd is: Het betreft een goede tweedehands laptop ZBook van HP), welke we gekocht hebben bij een computerwinkel. Het is mogelijk, dat mijn zoon een update wilde installeren en daardoor nu in deze schermen is beland. De laptop is waarschijnlijk voorheen van het bedrijf Bam geweest en Microsoft wil de laptop daar nu weer mee verbinden, maar dat gaat niet, omdat we daar niets mee te maken hebben.
Alt ctr delete gaat ook niet, opnieuw opstarten en dan via F4 naar veilige modus om misschien vandaar naar configuratiescherm te gaan, tot nu toe ook niet.
Na opstarten dus geen inlogscherm maar gelijk de vraag naar land en regio. We kunnen verder komen tot de vraag alles voor uw werk of school instellen en dan houdt het op. Een privé-emailadres accepteert het niet, een e-mailadres van de zaak van mijn man ook niet. Bijgaand de foto's van eerste scherm, dat verschijnt, direct na opstarten en laatste .......IMG_0784 -.jpgJEFM9686 -.jpg
 
aangezien deze laptop nog steeds gekoppeld is aan het bedrijf " Bam " dien je eerder voor een geheel verse installatie te gaan ..
de verkoper heeft nagelaten om deze te ontkoppelen van het Microsoft account dat tevens gekoppeld was aan het bedrijf zelf .
 
Maar hoe kun je opnieuw installeren als je eigenlijk nu niets met de laptop kunt?
 
Het is Windows 11

Als ik het zo zie is dit een verse installatie, maar herkend Windows dat deze nog steeds in het domein zit van BAM.

Makkelijkste oplossing: Laat de dealer het maar uitzoeken.

wordt vervolgd, ben nog bezig met een langer antwoord.
 
Ja, dat lijkt inderdaad het beste. Bedankt Enigma en Emi voor jullie reacties!
 
graag gedaan. Kan je ons laten weten wat de dealer erover zegt? Daar ben ik wel benieuwd naar ;)
 
mocht het zo zijn dat de dealer er niets aan wilt doen dan dien je een verse installatie te doen vanaf een opstartmedium bij voorkeur een usb stick die je dan ook als eerste opstart medium word ingesteld in het uefi (bios)..
 
Thanks, ik moet even wachten met naar de dealer gaan, omdat we in het buitenland zijn. Over een week of twee hopen we weer in NL te zijn. Dan kan ik dit oppakken. Onze zoon moet het dus even zonder zijn computer stellen. Maar ik zal laten weten wat er uitkomt.
 
Dan zou ik toch even mailen met die dealer, om het alvast te melden. Misschien komt het vaker voor en hebben ze het al eerder aan de hand gehad en kunnen ze het op afstand oplossen.
 
Is ook een idee ..... zal het morgen doen.:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan