• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Hoe krijg ik die extra taal weg in taakbalk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Black Tiger

Netwerk hobbyist. :)
Lid geworden
16 sep 2019
Berichten
1.852
Waarderingsscore
479
Heb weer van die onzin in m'n taakbalk sinds de 20H2 upgrade.
Voorheen had ik altijd fijn alleen mijn Nederlands taal met Engels/Verenigde staten toetsenbord.

Nu staat er NLD en dat kan ik dan overschakelen naar ENG en ik wil die ongein weg hebben, er hoeft niets geschakeld te worden. Voorheen kon dat dus door een overbodig toetsenbord weg te halen. Maar dat is er niet en was er ook al niet om mee te beginnen.

Het gaat hier om:
afbeelding.png

Er is dus geen "Engels" en onder taalvoorkeuren kan ik ook niets Engels terug vinden zo snel (of ik kijk verkeerd).

Is dit nog weg te krijgen dat Engels?
 
Grrr, ik denk het volgende, want zo te zien heb je maar één toetsenbord (VS):
'Instellingen - Tijd en taal - Taal - Voorkeurstalen', en daar eens kijken of er twee staan.

Als daar niks te verwijderen is (wat ik wel denk) kijk dan nog bij 'Instellingen - Tijd en taal - Taal - Toetsenbord - Taalbalkopties'. Daar kan je de Taalbalk verbergen (radio toetsen), en ik dacht toch dat dat met dat venstertje wat jij toont bedoeld wordt. Maar dan zou ik daarna ook onder de tab 'Geavanceerde toetsinstellingen' kijken om eventueel een shortkey uit te schakelen. anders verander je het per ongeluk met een misdruk op een toetscombinatie.
Die vinkjes die je kan zetten onder de tab 'Taalbalk' lijken misschien wel iets, maar ik zou er vanaf blijven. Dat gaat over weergave op de t a a k b a l k , en niet de taalbalk in je systeemvak.
 
'Instellingen - Tijd en taal - Taal - Voorkeurstalen', en daar eens kijken of er twee staan.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Maar nope, daar staat er maar eentje.
Ook als je bovenaan op toetsenbord klikt en dan staat bovenaan onder "Andere standaard invoermethode" een pulldown "Taallijst gebruiken (aanbevolen).". Deze kan ik hier op zetten of op Nederlands (Nederland) - Verenigde Staten (internationaal), maar ook dat wijzigt niets.

Onder taakbalkopties bij "geavanceerd" staan beide opties op "geen".
Taakbalk verbergen geeft ook geen resultaat.
Alles staat verder onder de pagina "Taal" ook op Nederlands voor zover ik kan zien.
Vinkjes ook getest, ook geen resultaat. :(

Ook eens in het register gezocht op "Engels (Verenigde" maar daar is ook niets te vinden.

Ohja, was sinds de upgrade naar de 2004 (als ik het goed herinner), niet de 20H2 die heb ik nog niet gedaan. Foutje mijnerzijds.
Ik begin me nu af te vragen of anderen dat ook hebben. Nergens Engels te bekennen.
 
Opgelost.
Hmmz... had er al eens eerder aan gedacht maar nog niet geprobeerd.
Ben naar Taal gegaan. gekozen voor een taal toevoegen, Engels (United States) gekozen en installeren geklikt.
Even gekeken, op Engels geklikt, verwijderen gekozen, weg taal. En meteen was dat stukje Engels ook weg uit de taakbalk. Nooit geinstalleerd gehad zelf.
Maar Windows doet dat zelf wel standaard, zou me niet verbazen dat Windows zich bij de update verslikt heeft en wel weer dat stukje er in gezet heeft terwijl de taal er niet meer was.
Anyway ergens heb je me toch nog eens laten nadenken in de goede richting, fixed. :)
 
Ik had hier iets gelijkaardigs maar dan met de instelling Nederlands (Nederlands) en Nederlands (Belgie). De eerste is er ook ongevraagd ingekomen maar was me niet eerder opgevallen. Ik kon deze wel verwijderen in de instellingen.
 
Onder taakbalkopties bij "geavanceerd" staan beide opties op "geen".
Taakbalk verbergen geeft ook geen resultaat.
Beiden fout, je schrijft taakbalk i.p.v. taalbalk. De grote verwarringshow voor ons Nederlandstaligen. Waarom ze dat nou niet gewoon taalvenster genoemd hebben is mij een raadsel.

Opgelost, en dat is niet de eerste keer, want ik heb het onder elke Windows versie een gedrocht gevonden, en telkens weer wijzigt het in weer een nieuw conondrum.
Alleen al weer nieuw is de link in dat venster: "Taalbalkopties". Open je die dan opent zich het venster met een heel andere naam: "Tekstservices en invoertalen". Schiet mij maar lek :sob:
 
Beiden fout, je schrijft taakbalk i.p.v. taalbalk.
Ja klopt, typefoutje, kan gebeuren. Verwarring ontstaat omdat het probleem in de taakbalk zit en niet in de taalbalk en en dan krijg je die twee termen bij elkaar. :)

Voor de rest, ja het is allemaal een gedoe en Windows maakt het steeds weer aparter.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan