• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Hoe krijg ik draadloze epson printer op zelfde netwerk als de ipad?

Status
Niet open voor verdere reacties.

elliot1

Junior lid
Lid geworden
3 feb 2009
Berichten
32
Waarderingsscore
0
Na installatie van de draadloze Epson Expression Home XP-257 printer lukt het me niet om rechtstreeks te printen vanaf de iPad. Lijkt dat de printer op ander netwerk zit. Hoe krijg ik de printer op hetzelfde netwerk als de iPad?
 
Misschien heb je hier iets aan, want je hebt er een app voor nodig.
Ook zie ik dat er een Epson app is.

Printen vanaf je iPad met Airprint
Sinds eind 2010 heeft Apple haar eigen hulpprogramma Airprint ingebouwd in iOS versies vanaf 4.2. Airprint maakt het mogelijk om op een snelle en gemakkelijke manier af te drukken vanaf een iPad op een compatible printer die op hetzelfde WIFI netwerk aangesloten zijn. De meeste draadloze printers ondersteunen ook Airprint.

Printprogramma’s op computer downloaden
Als je printer geen Airprint ondersteunt dan zijn er programma’s beschikbaar om je printer Airprint compatible te maken. Deze programma’s fungeren als printservers en kunnen op een computer op je netwerk worden geïnstalleerd. Je kunt bijvoorbeeld Printopia installeren op je Mac. Presto (voorheen bekend als FingerPrint 2) is compatible met zowel Windows als Mac.

Apps voor printen vanaf je iPad
Bijna alle grote printerfabrikanten bieden nu apps waarmee je vanaf je iPad kunt printen (of een ander iOS apparaat). De iPhone en printer moeten zich op hetzelfde WIFI netwerk bevinden. Als je printer compatible is dan zal deze de app gemakkelijk detecteren. Ga bijvoorbeeld voor Samsung mobile print, Epson iPrint of PrintJinni.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan