• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Hoe krijg ik weer toegang tot mijn externe harde schijf?

Status
Niet open voor verdere reacties.

R85

Nieuw lid
Lid geworden
24 jan 2016
Berichten
18
Waarderingsscore
0
Ik krijg de melding: "G:/ is niet toegankelijk. Toegang geweigerd." Volgens mij komt dit door de update naar Windows 10 (was 7).

Nu heb ik geprobeerd toegang te krijgen:
Via 'beveiliging' ga ik naar 'geavanceerd'. In eerste instantie staat er bij eigenaar: "Kan de huidige eigenaar niet weergeven".

Ik heb geprobeerd mijzelf (of eigenlijk mijn pc) toe te voegen als 'principal' (als: Administrator (MIJNNAAM-PC\Administrator). Bij toegang staat 'volledig beheer'. Type is 'toestaan'.
Als ik klik op 'toepassen' krijg ik de vraag of ik opgegeven machtigingen voor alle onderliggende objecten wil vervangen. Als ik accepteer krijg ik een foutmelding: "Objecten in de container kunnen niet worden genventariseerd. Toegang is geweigerd".

Uiteindelijk kan ik niet anders dan annuleren en ben ik dus niets opgeschoten.

Doe ik iets fout? Als iemand mij er doorheen kan praten; graag!
 
Hoe staat de schijf in schijfbeheer?

En je gebruikt een snelkoppeling die je eerder had aangemaakt?
 
Dank voor je reactie!

Ik gebruik volgens mij geen snelkoppeling. Ik plug de harde schijf in en hij verschijnt dan onder 'Deze PC'.
Wat bedoel je met 'hoe staat hij in schijfbeheer'? Ik heb geen idee... Hoe kom ik daar? Computerbeheer/schijfbeheer enzo kan ik niet vinden in Windows 10 (ook niet met hulp van Google).
 
compmgmt in zoek machine.

--- Update ---

als er geen drive letter staat drive letter aanmaken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
compmgmt in zoek machine.

--- Update ---

als er geen drive letter staat drive letter aanmaken.

Dank voor je reactie.

Als ik dit programma aan heb staan krijg ik inderdaad toegang tot de schijf. Maar hoe zorg ik nu dat ik standaard 'gewoon' toegang krijg? Bij status staat er 'In orde (Actief, Primaire partitie)'. Ik heb geen idee van dit soort dingen..

Als iemand mij hiermee kan helpen: heel graag!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heeft dat ding een schijfletter?, zo nee, eentje geven.

Of maak een screenshot van schijfbeheer en zet die hier neer.
 
Vermoedelijk is het dan toch een rechten probleem, schijf is dan neem ik aan ook te zien in verkenner?

Probeer deze oplossingen eens.
https://www.schoonepc.nl/windows10/gebruikersaccountbeheer_beheerrechten.html

Dank je. Maar er worden een stuk of 10 oplossingen gegeven en wat ik in mijn situatie moet doen: ik ben compleet clueless :/
Zo heb ik een poging gedaan tot 'take ownership'. Dingetje gedownload. Maar de optie 'take ownership' staat alleen bij mappen, niet bij drives..
Zou je me iets specifieker willen helpen?
 
Staat hij nu wel of niet in verkenner?
Zo ja, via rechtermuisklik erop heb je dan ook een optie met administrator?

En probeer de schijf op een andere PC/notebook, doet hij het daar wel?

Probeer er een netwerkschijf van te maken.
 
Staat hij nu wel of niet in verkenner?
Zo ja, via rechtermuisklik erop heb je dan ook een optie met administrator?

En probeer de schijf op een andere PC/notebook, doet hij het daar wel?

Probeer er een netwerkschijf van te maken.


Hij verschijnt in verkenner en ik net had ik gewoon toegang. Nu ineens niet meer. Ik snap er niets van.
Misschien is testen op een andere pc ofzo een goed idee maar nu heb ik die mogelijkheid even niet.

Waar zou een optie 'administrator' moeten staan? In de afbeelding staan de opties bij rechtermuisknop.
En hoe maak ik er een netwerkschijf van? Voor de duidelijkheid: ik ben dus niet heel handig met pc's en aanverwante zaken.
schijf.png
 
Bij eigenschappen en delen, test wat uit aldaar.

Die administrator heb je dus niet en dat ding eruit halen, PC afsluiten, weer aanzetten en schijf aansluiten, nog niets?
 
rechts klik op een schijf die vermeld staat in de verkenner brengt ook hier gene " administrator " aan !

56b24da038dea-Ashampoo_Snap_2016.02.03_19h52m58s_005_.png
 
Als je vermoed dat de upgrade naar win10 het probleem is, moet je dat eerst uitsluiten. Schijf dus even aan een andere pc / laptop hangen om te zien of het probleem zich dan nog steeds voordoet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan