• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Hoe laat ik outlook gelijk lopen op meerdere apparaten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dolfjager

Nieuw lid
Lid geworden
17 dec 2020
Berichten
6
Waarderingsscore
0
Goedenavond allen,

Bij Vimexx heb ik een emailserver voor mijn zakelijke mail. Laatst heb ik via POP deze mail naar outlook over gezet.
Alleen heb ik nu dat als ik een mailtje verwijder op mijn telefoon hij wel nog in de inbox staat op mijn pc en vice versa.
Ook bij het versturen van mails op mijn telefoon dan kan ik later op mijn pc bij "Verzonden items" mijn mail bericht niet terugvinden.

Is er een oplossing om dit te synchroniseren?

Alvast bedankt!
 
Ipv POP, IMAP accounts aanmaken. Bij POP worden de mails gedownload op het device waarop je het mailprogramma hebt draaien, bij Imap blijven ze op de server van de provider staan en je voelt 'm al aankomen? Verwijder je een bericht of maak je een Outlook agenda-item aan bij een IMAP account, dan worden de berichten / agenda-afspraken, of misschien nog belangrijker; contactpersonen, automatisch op de door jou gebruikte verschillende devices (telefoon / desktop / laptop) gesynchroniseerd met de aanwezigheid van die data op de server van je mail provider.

Als je bijvoorbeeld hotmail, livemail, outlook.com of whatever voor een Microsoft mailaccount hebt, dan worden die netjes door Microsoft voor je bewaard.
 
Een paar dingetjes, IMAP synchroniseert alleen mail, geen agenda of contactpersonen. Daarvoor heb je bijvoorbeeld een Microsoft Exchange server nodig, die met zijn eigen protocol werkt.

Verder even opletten met het overzetten naar IMAP, eerst een export maken van je huidige mailbox naar een PST bestand, dat je later weer kan importeren in je IMAP mailbox. Bij POP staat je mail lokaal, en al je dat account verwijderd ben je die mail kwijt. Het is namelijk in outlook niet mogelijk om een mailbox aan te passen naar IMAP. Je moet de mailbox opnieuw aanmaken.
 
Mogelijk een nuance aanbrengende : ik werk louter met Microsoft accounts (meerdere extensies, zelfs nog uit de vorige eeuw, denk bijv. aan hotmail.com en msn.com ;) ) en uiteraard ook met de laatste account extensies van Microsoft zoals bijv. Outlook.com.

In een nieuwe / kale te installeren versie Outlook is het dan een kwestie van een 'nieuw mailaccount' aanmaken en bij het starten van het maken van een nieuw account laat Microsoft je in een van de allereerste schermpjes 'zien' dat het e.e.a. via de Exchange server van hen gaat lopen en dan worden naast de mails, ook je agenda-afspraken en contactpersonen gesynchroniseerd, waar ter wereld je je ook bevindt en middels welk device je ook inlogt en whatever je invoert. Als je in Moskou bent en je voert een nieuwe contactpersoon in, in je telefoon, dan is 'ie ook thuis in Outlook (bijna) onmiddellijk op je laptop te zien.
Da's nu net het fijne van de Exchange service, zeker als je met je partner afgesproken hebt slechts 1 agenda te gebruiken. Overlappende afspraken maken is er dan niet meer bij en da's zó fijn.

Enne @Dolfjager : mocht je ooit een kapotte telefoon / laptop / desktop hebben waarop Outlook draaide en je koopt een nieuwe dan heb je geen ge-emmer met het importeren van data (.pst) want als je dan op je nieuwe device Outlook installeert en je maakt even de nieuwe accountjes aan, dan is je data enkele minuten later weer beschikaar. Leuker kunnen ze het denk ik niet maken bij Microsoft.
 
Laatst bewerkt:
Heel erg bedankt! Het is allemaal gelukt. :)
 
Voor mensen die meelezen en die mogelijk hetzelfde willen bereiken zoals jij dat wilde, misschien kun je even in het kort aangeven hoe het is gelukt / wat je hebt gedaan?
 
deze vraag is kennelijk niet meer gelezen. Ik ben wel geïnteresseed, want bij een kennis is er op één pc wel werkende Outylook, maar op een tweede pc werkt verzenden/ontvangen voor geen meter.
 
Dat is (zonder nadere info) mogelijk echter een heel ander probleem. Het niet kunnen verzenden met Outlook staat even los van het 'probleem' van synchronisatie zoals TS in zijn startbericht vermeldt.

Het niet kunnen verzenden heeft mogelijk als oorzaak : (top 2) :

- 1. het (pop) account of de (pop) accounts zijn niet goed geconfigureerd, even proberen of met een IMAP accountje hetzelfde probleem zich voordoet, wil gelijk al een heleboel dingen uitsluiten (of juist bevestigen), m.a.w. als íe even een IMAP accountje aanmaakt en het verzenden en ontvangen lukt wel, dan is de oplossing relatief simpel, ic. het zit 'm in de instellingen van het POP account / popaccounts. Oplossing : brief van de provider erbij pakken en de gegevens goed overnemen bij het instellen van het POP accountje.
- 2. netwerk(kaart) probleem?

Outlook zelf (in geval van -ook- niet werkende Imap accounts) kan ook 'kapot' zijn. Dan zou een 'reparatie' van Outlook wel eens handig kunnen zijn.
 
Laatst bewerkt:
dabk je wel. Dit was inderdaad "off the record". Als ik weer bij vriend ben zal ik eens kijken. Hartelijk dank.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan