• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Hoe moet ik m'n oude harde schijf uitlezen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Of het is voor u bedtijd of u kent er niets van !
Zo als je zegd ken er niks van heb geen opleiding in IT en wiskunde zo als jij!
Maar voor het zelfde geld kon er staan D data RAW of iets anders dat wou ik weten .
De rest laat ik aan jouw over als IT man peace of cake toch.
 
Laatst bewerkt:
M'n desktop startte niet meer op en kreeg alleen gebliep en knipperende groene lampjes. Monitorscherm bleef ook dood.
Was al een keer eerder gebeurd maar startte na een tijdje toch weer normaal op. Kamer temperatuur 17 graden dus te warm geworden denk ik niet. De oude schijf in een behuizing met usb op de nieuwe desktop aangesloten. Als hij nu gecrashst is ,kan ik dan toch nog op de 1 of andere manier de data tot leven wekken. Volgens de ene screenprint is de hele schijf(D) leeg, bij de andere 2 zie ik data die bij de schijf D horen.
Overigens zat voor het moment van crash(?) de schijf nog vol data. Of wordt een harde schijf bij een crash automatisch gewist ??
Wie kan mij advies geven ?
 

Bijlagen

  • Schermopname (53).png
    Schermopname (53).png
    103,6 KB · Weergaven: 31
  • Schermopname (51).png
    Schermopname (51).png
    130 KB · Weergaven: 30
  • Schermopname (52).png
    Schermopname (52).png
    106,6 KB · Weergaven: 27
Moest het wat vergroten om duidelijk te zien staat er duidenlijk D 100% vrij wil zeggen leeg hoe spijtig het is .
Als jouw was deed nieuw topic open met de vraag hoe mijn data terug halen.
Ok. Ga ik doen. Bedankt voor je moeite.
 
Het eerste waar ik dan aan denk is dat de voeding van de computer het begeven heeft . Een computer die een plotse stroomuitval heeft kan een harde schijf ook beschadigen .
Had u in het begin verteld dat de oude computer begon biepjes te maken en plots uitgevallen was kon al in andere richtingen gedacht worden .
Als je de verkenner opent (Deze PC) zie je de schijfstations C: en D:
En misschien is dit nu een vreemde vraag van mij .
Waarom heb je rechsklik op schijf D: gedaan en de eigenschappen getoond ?
In de verkenner word ook weergegeven hoeveel GB er reeds gebruikt word en hoeveel er nog vrij is .
Bedankt voor de adviezen.
 
@broemies
Die HDD komt uit je vorige computer . Werd die als tweede schijf gebruikt om Backups te bewaren ?
Backups worden bewaard in de map FileHistory . U zou dit beter moeten weten dan ik of de andere meedenkers .
Met testdisk kan u altijd proberen uw data te redden . Hou er wel rekening mee dat dit heel lang kan duren en testdisk niet gestopt / onderbroken mag worden of u moet opnieuw vanaf 0 beginnen .
Een handleiding

Link naar de website
 
Ik had toen al mijn schijven doorzocht.
In ieder geval 2x 1Tb en 1x 650gb. ik praat wel over 6 jaar geleden inmiddels.

Dat ging gewoon met de gratis versie, en de pc heeft toen echt dagen aangestaan, maar goed gelukkig m.n. mijn foto's en veel muziek terug gevonden. Wel veel werk in het weer op orde te krijgen. Maar ja dus wel gratis.

Ts heeft maar een schijf van 250gb, dus veel minder dan in toen had.

Ern testdisk is pas echt moeilijk, naar mijn idee.
 
Gaat wel veel tijd in beslag nemen.
@broemies
Heb je idéé over heoevel data het gaat ongeveer, Laat dit eens weten aub.
En wacht effe af voor je iets onderneemt
Wens je veel succes met het terug halen voor mij houd het verhaal op;)
 
Maar denk eraan TS is wel leek in computer gebeuren(niet slecht bedoeld)maak desnoods voorbeeldje met USB -stick weet dat je goed bent in woord en beeld uitleg;)
 
Dat wil ik wel doen, maar even afwachten, en het is me nu te laat, en morgen geen tijd. Maar als het nodig is hoor ik graag van de vraagsteller = TS (Topic starter)

Ik heb toen helaas niet alles kunnen terugvinden omdat de Windows installatie en deel overschreven had.

Dus doe helemaal niets meer met die schijf, niets op installeren of zo.
 
@ Fietser
Weet je wat de basis van kennis is ?Zelfkennis die gave heb ik nu éénmaal en jij niet had je topic goed gelezen had je niet zo iets dom gepost ....zou jij moeten kunnen verder helpen mijns insziens
Zegd veel over jouw kennis niet waar?
 
Beide topics samengevoegd, volgende keer graag in 1 topic blijven.
Anders wordt het onoverzichtelijk.
 
Weten ze hier trouwens ook dat jij Swake bent? ;)
Jongens, aan jullie onderlinge ver pis strijd heb ik niets aan. Dat geeft bij mij alleen maar ruis in de info. Please !
 
Laatst bewerkt:
@broemies
Heb je idéé over heoevel data het gaat ongeveer, Laat dit eens weten aub.
En wacht effe af voor je iets onderneemt
Wens je veel succes met het terug halen voor mij houd het verhaal op;)
Om hoeveel data het gaat wat er op de oude schijf staat weet ik niet, wel veel foto's en schriftdocumenten. Ik ga je advies uitproberen. Bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan