• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Hoe moet ik m'n oude harde schijf uitlezen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kun je hierop ook even antwoord geven .
Die HDD komt uit je vorige computer . Is of was dat de systeemschijf waarop Windows geinstalleerd was of was dat een tweede ingebouwde HDD die fungeerde als backup schijf .
 
Ik ga je advies uitproberen. Bedankt.
Wacht zeker op de handleiding van Roxmarie als ze tijd heeft zal ze je mooi uitleggen in begrijpbare taal! Gewoon niks doen met de oude HDD nu.
Succes......
 
Jongens, aan jullie onderlinge ver pis strijd heb ik niets aan.
Moet je niet mij quoten, ik heb geen strijd en fietser is er mee bezig dus vandaar dat ik even reageerde, met het oogpunt dat ie ermee zou ophouden.
Ik zal me verder overigens verre van dit topic houden.
 
Dat wil ik wel doen, maar even afwachten, en het is me nu te laat, en morgen geen tijd. Maar als het nodig is hoor ik graag van de vraagsteller = TS (Topic starter)

Ik heb toen helaas niet alles kunnen terugvinden omdat de Windows installatie en deel overschreven had.

Dus doe helemaal niets meer met die schijf, niets op installeren of zo.
Ok. dank je. Ik zal nog geen traject opstarten.
Wacht zeker op de handleiding van Roxmarie als ze tijd heeft zal ze je mooi uitleggen in begrijpbare taal! Gewoon niks doen met de oude HDD nu.
Succes......
Kon niet langer wachten...Ik heb met de Recuvatool van Roxmarie alle data van m'n oude schijf terug gekregen ! En op een andere externe harddrive (Lacie)overgezet. Alleen weet ik nu niet hoe de files nu te openen. Links op de screenprint staat de aparte map 'recovery Oude Seagate' waaronder de files staan. Maar als ik die map open krijg ik dus de hele lijst met files . Als ik dan bijv. op een willekeurige 'open document ' aanklik krijg ik vreemde tekst of afbeeldingen te zien. Zie volgende screenprint. Op een screenprint uit de demo van 'Recover;' staat bovenaan "unknown'maar dat ben ik niet tegengekomen. Verder staat daar een lijst met 'text'doc's wat ik niet krijg. Iets zal ik wel verkeerd doen, maar wat ?
Hier is een video met uitleg
Schermopname (56).png
 

Bijlagen

  • Schermopname (58).png
    Schermopname (58).png
    215,1 KB · Weergaven: 25
  • Schermopname (60).png
    Schermopname (60).png
    395,3 KB · Weergaven: 28
Iets zal ik wel verkeerd doen, maar wat ?
Ja niet wachten is verkeerd.Was het zo dringend?Nu maar hopen dat het nog goed komt.
Niet vergeten dat helpers op vrijwillige basis helpen en niet 24/24 online zijn en je soms geduld moet hebben voor een antwoord ;)
 
Als je Rechtsklikt op een document en kiest voor Eigenschappen . Wat voor bestandstype word er dan getoond . Zijn dat ODF of ODT bestanden ?
Ik hoop dat mijn vermoedens niet juist zijn , dat bij de crash van de PC de bestanden niet corrupt zijn geraakt .
 
Bij opstarten pc op F 12 toets drukken of de DEL toets.

Wat je ook eventjes zou kunnen proberen is om een externe behuizing te kopen, dan hoef je niet met kabeltjes te rotzooien.
 
Bij opstarten pc op F 12 toets drukken of de DEL toets.

Wat je ook eventjes zou kunnen proberen is om een externe behuizing te kopen, dan hoef je niet met kabeltjes te rotzooien.
is al gebeurd door de TS toch
Ik ben intussen niet achterover gaan leunen en uw 'Logon'behuizing aangeschaft en aangesloten omdat dit de makkelijkste manier zou zijn om de data van de oude schijf uit te gaan lezen en ik zo van de buikpijn hoop af te komen. Ik heb de oude schijf in de behuizing gemonteerd en aangesloten.
 
Het kan zijn dat de bestanden beschadigd zijn, dat komt voor.

Wat ik toen gedaan heb, is zoeken in de teruggette map op besransstype. Per type maakte ik een map aan.

Dus m.b.v. verkenner.
B.v.
*.png
*.txt
*.jpg
*.mp3
Enz.

Het kan zijn dat of d er bestanden met het verkeerde programma worden geopend, of dat ze beschadigd zijn.
Ik zie in jouw voordeeld dat het allemaal kleine bestanden zijn van maar 1kb. Dus hoogstwaarschijnlijk, kaduk.

Ik had toen erg veel, en heb op een gegeven moment, echt bestanden kleiner dan 10kb weggegooid.
Je zult ook zien dat sommige bestanden meerdere keren teruggezet worden.

Daardoor kun je dan m.n. bij Foto's weer een mooi programma voor inzetten.
Maar eerst de juiste handelingen uitvoeren om alles terug te vinden, waar gelukt kunt te zijn. Had je de uitgebreide zoekactie gegaan op de gecrashte schijf?
Voor alle soorten bestanden?

Sorry nog geen tijd gehad voor handleiding, zoals ik al schreef, en lange dag weggeweest.
 
Laatst bewerkt:
Ik hoop dat mijn vermoedens niet juist zijn , dat bij de crash van de PC de bestanden niet corrupt zijn geraakt .
Dit is ook geen exacte wetenschap(beweer ook niet dat het niet kan)
Jaren geleden maak ik iets gelijkaardig mee met een desktop met Vista kennis vroeg kom eens kijken pc start niet meer op ..wat er juist is gebeurd ja wist de man ook niet.Neem de HDD mee naar huis koppel die aan mijn desktop werd langs geen kanten herkend in Windows..start Ubuntu op daar werd de HDD wel erkend maar was in RAW ..wist niet echt wat mee aan te vangen aan iemand raad gevraagd er werd mij betaalde tool voor gesteld in overleg met de eigenaar aan gekocht en ja duizenden foto's/Word/Exxel bestanden waren terug zelfs icoontjes van Vista en....
Nu zelf eens een USB stick overschreven door er Linux xxx opstart te maken was verstrooid .
Awel is USB van 8GB de tool heeft er meer als 50Gb terug gevonden ... door dat er door de jaren van alles ......dan is het natuurlijk puzzel werk wat je terug wil.
 
Wat denk je wat je met Testdisk en Photorec kan ? Veel meer dan met Recuva maar je zal wel heel veel geduld moeten hebben . Corrupte / beschadigde bestanden zijn geen verwijderde bestanden .
 
Bekijk de bijlagen in #83 , daar zie je dat dit een corrupte backup is gemaakt in windows 10 .
 
Als je Rechtsklikt op een document en kiest voor Eigenschappen . Wat voor bestandstype word er dan getoond . Zijn dat ODF of ODT bestanden ?
Ik hoop dat mijn vermoedens niet juist zijn , dat bij de crash van de PC de bestanden niet corrupt zijn geraakt .
Ik heb de files allemaal op bureaublad gezet. Op veel staat al 'ODT'. (zie screenprint)
 

Bijlagen

  • Schermopname (65).png
    Schermopname (65).png
    694,6 KB · Weergaven: 15
Ja niet wachten is verkeerd.Was het zo dringend?Nu maar hopen dat het nog goed komt.
Niet vergeten dat helpers op vrijwillige basis helpen en niet 24/24 online zijn en je soms geduld moet hebben voor een antwoord ;)
Was zeker dringend.
 
Het kan zijn dat de bestanden beschadigd zijn, dat komt voor.

Wat ik toen gedaan heb, is zoeken in de teruggette map op besransstype. Per type maakte ik een map aan.

Dus m.b.v. verkenner.
B.v.
*.png
*.txt
*.jpg
*.mp3
Enz.

Het kan zijn dat of d er bestanden met het verkeerde programma worden geopend, of dat ze beschadigd zijn.
Ik zie in jouw voordeeld dat het allemaal kleine bestanden zijn van maar 1kb. Dus hoogstwaarschijnlijk, kaduk.

Ik had toen erg veel, en heb op een gegeven moment, echt bestanden kleiner dan 10kb weggegooid.
Je zult ook zien dat sommige bestanden meerdere keren teruggezet worden.

Daardoor kun je dan m.n. bij Foto's weer een mooi programma voor inzetten.
Maar eerst de juiste handelingen uitvoeren om alles terug te vinden, waar gelukt kunt te zijn. Had je de uitgebreide zoekactie gegaan op de gecrashte schijf?
Voor alle soorten bestanden?

Sorry nog geen tijd gehad voor handleiding, zoals ik al schreef, en lange dag weggeweest.
Ik heb een zgn. 'deepscan'van 3 uur door Recuva laten doen op de oude schijf (D/E) want het gaat alleen om die Seagate barracuda schijf.
Voorzover ik uit de 'Recuva'demo heb begrepen worden gedownloade beschadigde bestanden met een geel bolletje aangegeven i.p.v. groen of rood. Alle bestanden waren groen. Hierbij screenprinten van m'n bureaublad waarop te zien is dat de bestanden groter dan 1 KB zijn. En 'ODT'. Zou je mij kunnen zeggen hoe ik stapsgewijs (dus eerst klikken op dit, dan vervolgens naar ,etc.) kan zien of de bestanden met het verkeerde programma worden geopend.

Ook hierbij een screenprint van wat er meteen gebeurt op m'n monitor scherm als ik de oude schijf 'aanzet' . Links boven staat 'recovery Oude Harde schijf'.

Overigens zie ik nog een bijkomend vreemds aan de bestanden die ik op het bureaublad aanklik, namelijk allemaal bestanden van iemand anders...mijn naam is niet P. Thielemans. Ik heb de oude desktop meer dan 10 jaar geleden gekocht van het bedrijf 'Chris computer solutions' uit Borculo en ik vermoed dat hij er een oude schijf ingestopt heeft.
 
Die bestanden op je bureaublad zie ik spreadsheets (rekenbladen) die gemaakt zijn in Calc , een onderdeel van LibreOffice
 
Overigens zie ik nog een bijkomend vreemds aan de bestanden die ik op het bureaublad aanklik, namelijk allemaal bestanden van iemand anders...mijn naam is niet P. Thielemans. Ik heb de oude desktop meer dan 10 jaar geleden gekocht van het bedrijf 'Chris computer solutions' uit Borculo en ik vermoed dat hij er een oude schijf ingestopt heeft.
Niet echt slim om een bedrijfscomputer van de hand te doen en de harde schijf in te laten . Je weet nooit in wiens handen die kan terechtkomen . Zo een computer met nog HDD in is goud waard voor computercriminelen .
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan