• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Hoe sluit ik een camera aan met ethernet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zore

Gevestigd lid
Lid geworden
3 sep 2008
Berichten
255
Waarderingsscore
0
Goedemorgen allemaal,

Heeft een van jullie ervaring met een ethernetaansluiting instellen?

De probleemoplossing van Windows 10 geeft aan: 'Ethernet heeft geen geldige IP-configuratie' Zie afbeelding:

Ethernet adapter instellen 1.png


Als ik nu in apparatbeheer kijk, zie ik de netwerkadapter, die correct werkt. Deze is geupdated naar de laatste versie. Dezelfde aansluiting gebruik als ik een ethernetkabel voor internet aansluit. Momenteel is internet via Wifi aangesloten.

Volgens de installatiehandleiding zou ik bij 'Eigenschappen van Ethernet' de driver moeten zien, maar die ontbreekt. Volgens de softwarehandleiding van de camera moet de driver en 'Internet Protocol versie 4 (TCP/IPv4)' worden aangevinkt. Zie afbeelding:

Ethernet adapter instellen 4.png


Als ik de camera aansluit, zie in de Message Log van de Viewer wel de camera, maar zie niets in het (grijze) scherm:

Ethernet adapter instellen 3.png


Een nacontrole levert alleen 'Onbekend netwerk' op:

Ethernet adapter instellen 5.png

Weet iemand welke stappen ik moet volgen, of wat ik gemist heb tijdens de installatie? Zou het kunnen dat windows defender het programma blokkeert? Ik heb tijdens installeren van de software wel een algemene firewallmelding gekregen en hierop toestemming gegeven.

De fabrikant van de software ondersteunt het product nog, en ik heb dus ook de laatste versie geïnstalleerd. Met een eerdere versie had ik echter dezelfde problemen.

Met vriendelijke groet,
 

Bijlagen

  • Ethernet adapter instellen 2.png
    Ethernet adapter instellen 2.png
    32,6 KB · Weergaven: 12
Hoe sluit je de camera aan? Direct op de netwerkaansluiting van de PC of op de router? Als je hem op de router aansluit krijgt hij een IP-adres van de DHCP-server en zou je hem vanaf de PC moeten kunnen benaderen. Als je hem direct op de PC aansluit krijgt de camera geen IP-adres toegewezen en heeft je netwerkkaart van de PC er ook geen. Dit gaat dus niet werken. Direct op de PC aansluiten kán wel maar vergt wat handmatige instellingen in camera en PC.
 
Als hij direct aan het modem is aangesloten en je krijgt dan deze melding, haal dan het modem eens een minuutje van het stroom.
 
Volgens mij moet je het ip adres van de camera aanpassen in de range van de router?
 
Niet als hij dit via DHCP krijgt toegewezen.
 
Ik heb dat bij mijn ip camera wel gedaan, volgens bijlage. Wellicht helpt dit.
 
Bedankt voor jullie reacties! De camera is niet op de router aangesloten geweest. Dat ga ik eens proberen met de handleiding erbij door de link te volgen. Zeer bedankt daarvoor.
 
Laatst bewerkt:
Succes, laat even weten of het lukt.
 
Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb de camera op de router aangesloten en geprobeerd om drie gegevens: IPv4 adres, Gateway en Subnetmasker in te vullen en/of aan te passen. Dit is nodig volgens de posting 'IP-adres aanpassen. Zo doe je dat! van Korrigan.

De camera geeft alleen nog geen beeld.

Als ik het programma 'IP configurator' open zie ik twee van de drie gegevens van de camera:

--- > IPv4 adres en Subnetmasker, maar geen Gateway.

Device Manager 5.png


Met Command Prompt en IPconfig/all zie ik de gegevens, inclusing 'gateway' van de computer.

[geen afbeelding]

Als ik handmatig via Eigenschappen het IPv4 adres instel, verandert mijn IP adres. Dat heb ik gecheckt via Command Prompt, na de wijziging. De status van de camera staat op 'ok' maar nog geen beeld. Als de handleiding IP adres aanpassen volg, kan ik via de nieuwe IP geen beeld zien via mijn browser. Wel de foutmelding: ERR_CONNECTION_REFUSED

De Windows Defender Firewall & Anti Virus en Malwarebytes instellingen hebik hierop aangepast door uitsluitingen toe te voegen. Windows Defender Firewall stond overigens het gebruik van de browser (Chrome) en het IP Configurator al toe.

App toestaan om via Windows Defender Firewall te communiceren.PNG

Add Exclusion Windows Defender:

Uitsluiting toegevoegd Windows Defender.PNG

En Malwarebytes:

Malwarebytes Add Exclusion Wizard.png


Door even snel naar de fabrikant te gaan, zie ik dat de driver nog steeds niet in de lijst verschijnt:

Afbeelding van de fabrikant:

Driver installation GigE.PNG



Heeft iemand een suggestie wat te doen?
 

Bijlagen

  • Connection refused.PNG
    Connection refused.PNG
    9,1 KB · Weergaven: 4
  • App toestaan om via Windows Defender Firewall te communiceren.PNG
    App toestaan om via Windows Defender Firewall te communiceren.PNG
    18,1 KB · Weergaven: 5
  • Driver installation GigE.PNG
    Driver installation GigE.PNG
    28,4 KB · Weergaven: 4
Laatst bewerkt:
Welk merk en type camera wil jij aansluiten?
Het zou ook kunnen dat jij in het modem iets open moet zetten om het werkend te krijgen. (portforwarden)
Welke provider en modem gebruik jij?
 
En als je even ter test de firewall uitzet? Komt er dan wel beeld?
Heb je een statisch ip adres voor de camera? Dat zie ik nl niet in het laatste plaatje. Bijv 192.168.2.40 en 255.255.255.0 gok ik.
 
Laatst bewerkt:
De gateway 192.168.2.1
 
Zet in configuratieprogramma van de cam even het vinkje bij 'DHCP'. Het staat nu zo te zien bij 'Auto IP'. Je cam krijgt dan geen IP-adres van de DHCP-server maar een APIPA (Automatic Private IP Addressing)- of LLA (Link Local Adress) adres. Je krijgt dan ook geen Gateway te zien want die is niet toegewezen. APIPA of LLA adressen zijn niet routeerbaar, daar is dus geen gateway voor nodig. Ze beginnen met 169.254.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan