• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Hoe stel ik Windows Backup in (in Windows 10)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jov

Vaak hier
Lid geworden
13 sep 2011
Berichten
701
Waarderingsscore
4
Het lijkt moeilijker dan gezegd wordt.
Ik heb dit gedaan:
Instellingen
Bijwerken en beveiliging
Backups
Externe schijf aansluiten
Station toevoegen. Dan vindt hij de externe schijf.
Meer opties
Volgens het boekje zou ik nu 'Standaardinstellingen van Windows' moeten zien, maar ik zie wat jullie ook zien in de bijlage.
Waar is het fout gegaan?
Wat nu?
 

Bijlagen

  • Schermafdruk 2018-06-15 15.59.34.png
    Schermafdruk 2018-06-15 15.59.34.png
    44,3 KB · Weergaven: 6
@Lange Pier hoe komt het dat het hier dus wel in te stellen en te gebruiken is ….
het is wel zo dat ook al staat deze ingesteld op dagelijks deze dus dit niet meer vanzelf doet maar dat deze dus wel nog handmatig kan gestart worden ..door op "nu back-up maken " te klikken .
zie afbeelding ..
Ashampoo_Snap_vrijdag 15 juni 2018_18h38m34s_002_.png
 
ik gebruik deze dan ook niet echt ...maar wilde enkel aantonen dat deze wel nog te gebruiken valt maar men dient zelf het aanmaken te starten ..
 
Mijn laptop, een Lenovo ideapad 320, is van december 2017. Als ik de zoekfunctie gebruik, kan ik gewoon Paint als bureaublad-app gebruiken. En als ik een Systeem Image Backup maak na weer zo'n uitgebreide update van Windows, komt die gewoon op mijn externe harde schijf op de manier van Emi.

Mijn vraag: moet ik nu aandacht besteden aan de mededeling dat al dit moois verouderd is? Het werkt toch nog én ik begrijp het. En wat wordt bedoeld met 'niet meer ondersteund'. Bij het maken van de backup ben ik door niemand ondersteund, dat weet ik zeker!
Het filmpje over de gratis backup tools was nou niet bepaald een uitnodiging om meteen iets uit te halen.
 
Filmpje?, dan heb je een besmetting.....
En Microsoft geeft zelf aan dat je beter een 3e party tool kunt gebruiken, maar als je het wil blijven gebruiken? succes ermee.
 
Nee, er is hier niks besmet! En het woord filmpje dekt de lading niet: het is de inhoud van lifewire.com, en dat is een website met aanbevelingen. Sorry voor de vergissing.

Maar ik begrijp dat Microsoft op een 3e partij wijst. en daar hebben ze ongetwijfeld redenen voor. Maar mijn vraag was en is: als datgene wat ik nu toepas, nog gewoon werkt, wat wordt dan bedoeld met 'niet meer ondersteund'. Het is volgens MS oud, maar als het zo oud is dat het een gevaarlijke toepassing is, kan ik me voorstellen dat ze het ook zo zeggen of via de een of andere update de mogelijkheid om het te gebruiken uitschakelen. Ik weet echt niet wat ik me bij dat ondersteunen moet voorstellen: het is me te vaag.

En ja, tot op heden heb ik er succes mee: er komt datgene op mijn externe HD wat ik er wil hebben.
 
Ik ga er van uit dat indien Microsoft geen onderhoud meer pleegt aan de eigen back-up functie, dat deze dan uiteindelijk uit Windows 10 zal verdwijnen.
 
Kijk, dat is in goed nederlands gezegd en duidelijk. En in mijn vertaling: we laten het zoals het is, we doen niet meer aan opknappen en zodra we ons moeten schamen voor datgene wat we nog in ons systeem hebben staan, poetsen we het via een update weg. Maar ja, ondersteunen...!
Klinkt goed, dat wel.
 
Kijk, dat is in goed nederlands gezegd en duidelijk. En in mijn vertaling: we laten het zoals het is, we doen niet meer aan opknappen en zodra we ons moeten schamen voor datgene wat we nog in ons systeem hebben staan, poetsen we het via een update weg. Maar ja, ondersteunen...!
Klinkt goed, dat wel.
En dan lees ik het na en denk: waarom zet ik daar ' in goed Nederlands' neer! Dat slaat eigenlijk nergens op en zou er niet moeten staan. Waarvan akte.
 
Backup van Windows wordt niet meer onderhouden na de Fall Creators update, ze adviseren een 3e party tool ervoor te gebruiken, Aomei of Macrium b.v. doen het dan prima.

De backup functie word wel nog ondersteund , backup maken van je belangrijke bestanden en e-mails . Het maken van een systeemkopie word niet meer ondersteund .
 
Kijk Swaken, daar heb je het weer:het maken van een systeemkopie wordt niet meer ondersteun.
Maar ik heb er pas een gemaakt, gewoon via de pagina die daar voor is, geen mens heeft me ondersteund: ik zat zelf rechtop, en na afloop had ik een Systeem Image Backup. Wat moeten ik me dan in vredesnaam voorstellen bij dat niet meer ondersteunen. Ik geef het geloof ik maar op. En ik ga er van uit dat mijn backup net zo goed is als die van een ander.
 
Ach, steeds weer verkeerde info geven, zou er niet op reageren, die functie werkt nog wel maar wordt gewoon niets meer mee gedaan door Microsoft, wordt dus verder niet meer onderhouden wat ik schreef, staat gewoon in die link die ik gaf.
System Image Backup (SIB) Solution
We recommend that users use full-disk backup solutions from other vendors.
 
Daar valt te lezen dat de mogelijkheid bestaat het zou ophouden met bestaan , en het aangeraden word om uit te kijken naar een alternatief ! Maar dat het niet meer ondersteund word lees ik nergens iets van .
Wat verstaan jullie bij ondersteuning ?
Dat er geen updates meer verschijnen of niet meer bijgewerkt word ? dan zit je er goed naast !
Dat er ondersteuning meer geboden word betekent als het programma niet goed werkt , en je vragen hebt , de support van Microsoft je geen hulp meer bied !
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat verstaan jullie bij [stoppen van de] ondersteuning ?
Dat er geen updates meer verschijnen of niet meer bijgewerkt word ? dan zit je er goed naast !
Ja, dat versta ik onder het beëindigen van de ondersteuning van een programma of besturingssysteem. Het programma wordt dan niet meer verbeterd. Ook komen er geen beveiligingsupdates voor dat programma, mochten er gaten in de beveiliging in worden aangetroffen.
Ik zit er niet naast. Jij wel.

Lees dit ook even als voorbeeld van wat Microsoft verstaat onder (stoppen van) ondersteuning: https://support.microsoft.com/nl-nl/help/13853

Als je mij en Lange Pier (en Microsoft) dan nog niet gelooft, dan is dat jammer voor je.
 
Microsoft is een zeer vreemd softwarebedrijf , vind ik toch .
In windows 7 word de functie toegevoegd systeemkopie maken en terugzetten .
In windows 8 word er die uitgehaald behalve backups maken van je belangrijke bestanden .
In windows 10 word die functie systeemkopie maken en terugzetten terug geïntegreerd .
Microsoft raad iedere windows 7 en windows 8 gebruiker aan om over te stappen naar windows 10 , en beweren dat windows 10 veiliger is dan windows 7 en 8. Nu is mijn vraag , waarom stopt Microsoft met de ondersteuning (niet meer bijwerken maken van systeemkopie) in windows 10 , maar word de ondersteuning wel verder gezet in Windows 7 .
Wat ik wel al hier en daar gelezen heb , dat het nog altijd mogelijk is om een systeemkopie te maken in windows 10 , maar dat de functie er werd uitgehaald om de systeemkopie terug te zetten en Microsoft nu zegt , ons probleem niet , je had maar voor een alternatief moeten zorgen . Wij geven geen technische ondersteuning meer om systeemkopie terug te zetten !
Windows 10 word ondersteunt tot mei 2025 .Wat betekent dat je voor windows 10 tot mei 2025 updates ontvangt . Maar telkens er een nieuwe Build verschijnt word die maar 18 maanden door Microsoft technisch ondersteunt ! Je moet het maar weten hé .
Ga hier eens het zeer ingewikkeld verhaal van Microsoft lezen , onderdeel Verplichte updates .
De thuisgebruiker is verplicht de updates uit te voeren, bedrijven en scholen niet , zodat de werking van hun windows niet in het gedrang komt . Weet je wat ik daaruit begrijp ?
Bedrijven en scholen let op voor onze updates , want het zou wel eens kunnen als ze uitgevoerd worden jullie computer onbruilbaar is .

https://www.techpulse.be/nieuws/214159/microsoft-stopt-ondersteuning-originele-windows-10/
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan