• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Hoe te printen via router-AccessPoint-Wi-Fi

Status
Niet open voor verdere reacties.

LeoG

Bekend gezicht
Lid geworden
19 feb 2018
Berichten
153
Waarderingsscore
2
Hallo,

Een week of twee geleden heb ik, wegens traag internet, een USB Wi-Fi antenne verangen door een paar Devolo dLan Powerline-Adapters.

De routes die een signaal vanaf mijn PC kan afleggen zijn:
-Ethernetaansluiting - Adapter - lichtnet - Adapter - router - glasvezelaansluiting - internet
-Ethernetaansluiting - Adapter - lichtnet - Adapter - router - Acces Point - Wi-Fi - printer

Althans, dat dacht ik. Optie 2 werkt nog niet, ik had gehoopt dat een printcommando route 2 zou nemen en klaar.
Als ik nu wil printen moet ik de USB-antenne plaatsen, de ethernet kabel uit het MB trekken en dan printen.

Ik heb geen idee hoe ik kan instellen dat printopdrachten uiteindelijk via het Access Point door Wi-Fi naar de printer gestuurd worden.

Kan iemand mij dat uitleggen of verwijzen naar de benodigde info?

Alvast bedankt en mvg,

Leo
 
Hallo,

Had jij de printer al ingesteld voor dat jij de wifi adapter hebt vervangen?
Mogelijk moet jij het dan opnieuw instellen.
Welk merk en type printer gebruik jij?
 
Is die printer al wel verbonden met je wifi netwerk?
 
Hallo,

  • De printer was al geïnstalleerd en in gebruik toen er nog alleen de Wi-Fi antenne direct in de PC was en er nog geen sprake was van de Powerline-Adapters. Het Access Point was er al wel maar blijkbaar werd die toen al overgeslagen in de dataoverdracht.
  • Bedoel je met opnieuw instellen opnieuw installeren?
  • Ik heb een HP Envy 4520 series printer.

Of de printer al verbonden was met het Wifi-netwerk weet ik niet, wel direct met de PC maar het lijkt erop niet met het Access Point.

(Wellicht handig om te weten, ik heb de Wififunctie van de router uitgezet en gebruik daar alleen het Access Point voor. Ik doe aan MAC-adresfiltering in het Access Point en de printer staat ook in de enabled lijst.)

Hier zijn de systeemspecs:
 
Opnieuw installeren was de oplossing, nooit gedacht dat dat in de installatie van de printer zat, eerder in de netwerkconfiguratie op de PC zelf.

Wat jammer is is dat de optie zwart/wit nu niet meer aanwezig is, of erg goed verstopt.
 
Fijn dat het is opgelost.
Volgens mij heeft HP toch een tool om missende drivers te installeren, je zou dat eens kunnen uitproberen om te kijken of de zwart/wit functie weer werkt.
 
Dit krijg ik te zien als ik de handleiding volg:
vcsyh0.jpg


Het lijkt erop dat de optie zwart/wit eruit gesloopt is (commerciële redenen? Gekleurde inkt is duur).

Ik kan het niet meer vinden, ik gebruikte de optie altijd omdat me ooit verteld is dat er anders altijd gekleurd afgedrukt wordt ook al lijken de letters zwart.

Ik ga nu even de link uit de post van porrelaar volgen, Die doet het bij mij niet!
 
Laatst bewerkt:
En de link die ik gaf in post #7 werkt vandaag bij mij ook niet meer in Firefox. Het ligt dus niet aan jou. Wanneer ik die link probeer te openen, zie ik op het tabblad van mijn browser: IBM HTTP Server 8.5.5
En verder zie ik dan alleen dit op die verder lege pagina:

5c669d7988c0b-IBM_server.png


Er zijn dus problemen met de server waarop de support staat van HP. Ik heb diverse andere support pagina's van HP geprobeerd en ik kreeg steeds hetzelfde resultaat. Jammer, maar dat moet HP zelf gaan verhelpen.
Ik heb het ook nog geprobeerd met andere browsers:
IE: website wordt helemaal niet geladen
Chrome: na lang wachten verschijnt niet het bewuste document, maar enkel een deel van de startpagina van HP klantenondersteuning. Jammer, maar helaas.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan