• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Sticky Hoe test ik mijn grafische kaart NVIDIA 1070

Status
Niet open voor verdere reacties.

GuidoV

Nieuw lid
Lid geworden
16 nov 2018
Berichten
14
Waarderingsscore
0
Ik twijfel of de grafische kaart NVIDIA GeForce GTX 1070 van mijn gloednieuwe computer het wel goed doet. Ik krijg als ik een simulatiespel (P3D met PMDG boeing 737) speel binnen 10 minuten de error dxgi error divece removed.
Als ik de andere kaart (UHD graphics) uitschakel draait het spel enorm traag. Als ik daarentegen de NVIDIA uitschakel draait het spel een stuk beter. Dan is toch vreemd omdat de NVDIA toch juist de betere kaart zou zijn. Ik vraag mij dus af of er een probleem is met de NVIDIA. Hoe kan ik uitzoeken? Wie kan mij helpen?

Besturingssysteem
Windows 10 Home 64-bit
Processor
Intel Processor @ 2.20GHz
RAM
16,0GB
Moederbord
Micro-Star International Co., Ltd. MS-17C5 (U3E1)
Grafisch
Generic PnP Monitor (1920x1080@120Hz)
Intel UHD Graphics 630 (MSI)
4095MBNVIDIA GeForce GTX 1070 (MSI)
Opslag
238GB KINGSTON RBUSNS8154P3256GJ (SATA-2)
931GB Western Digital WDC WD10SPZX-17Z10T0 (SATA) 34 °C
 
Hé wat leuk, een virtuele (ex)collega!

Met een beetje hulp van de 'afdeling Hardware' op dit forum zouden we je binnen no-time in de lucht moeten kunnen krijgen. Ik ben geen hardware expert maar ik heb, de afgelopen jaren wel een en ander aan foutmeldingen met betrekking tot P3D voorbij zien komen.

Om te beginnen twee vragen en alvast een antwoord.

1- Heb je je 1070 overclocked?
2- Gebruik je meerdere monitoren?

Via onderstaande link even GPU-Z downloaden dan weten we in ieder geval wat je aan boord hebt.
https://www.techpowerup.com/download/techpowerup-gpu-z/
 
Hé wat leuk, een virtuele (ex)collega!

Met een beetje hulp van de 'afdeling Hardware' op dit forum zouden we je binnen no-time in de lucht moeten kunnen krijgen. Ik ben geen hardware expert maar ik heb, de afgelopen jaren wel een en ander aan foutmeldingen met betrekking tot P3D voorbij zien komen.

Om te beginnen twee vragen en alvast een antwoord.

1- Heb je je 1070 overclocked?
2- Gebruik je meerdere monitoren?

Via onderstaande link even GPU-Z downloaden dan weten we in ieder geval wat je aan boord hebt.
https://www.techpowerup.com/download/techpowerup-gpu-z/[/QUOT

Ad 1 Ik heb niets gedaan met de 1070. Geen idee hoe je zou moeten overcolocken
Ad 2 Nee

Heel fijn als jullie mij willen helpen. Als eerste zou ik eigenlijk willen controleren of de NVIDIA wel goed werkt. Ik twijfel daaraan omdat het spel helemaal niet te spelen is als ik de andere GPU (de UHD Graphics) uitzet en dus alleen op de 1070 draai. Dan is het supertraag, het duurt dan echt seconden voordat een commando (bv simpel naar links kijken) uitgevoerd wordt. Maar ik weet niet hoe ik de 1070 kan controleren of die 100% is.
 

Bijlagen

  • specs.gif
    specs.gif
    35,5 KB · Weergaven: 3
Laatst bewerkt:
Deze fix met het TdrLevel in het register heb ik al geprobeerd. Werkte niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ad 1 Ik heb niets gedaan met de 1070. Geen idee hoe je zou moeten overcolocken
Ad 2 Nee

Heel fijn als jullie mij willen helpen. Als eerste zou ik eigenlijk willen controleren of de NVIDIA wel goed werkt. Ik twijfel daaraan omdat het spel helemaal niet te spelen is als ik de andere GPU (de UHD Graphics) uitzet en dus alleen op de 1070 draai. Dan is het supertraag, het duurt dan echt seconden voordat een commando (bv simpel naar links kijken) uitgevoerd wordt. Maar ik weet niet hoe ik de 1070 kan controleren of die 100% is.
Hé wat leuk, een virtuele (ex)collega!

Met een beetje hulp van de 'afdeling Hardware' op dit forum zouden we je binnen no-time in de lucht moeten kunnen krijgen. Ik ben geen hardware expert maar ik heb, de afgelopen jaren wel een en ander aan foutmeldingen met betrekking tot P3D voorbij zien komen.

Om te beginnen twee vragen en alvast een antwoord.

1- Heb je je 1070 overclocked?
2- Gebruik je meerdere monitoren?

Via onderstaande link even GPU-Z downloaden dan weten we in ieder geval wat je aan boord hebt.
https://www.techpowerup.com/download/techpowerup-gpu-z/

Vergat de specs van de 1070 bij mijn vorige reactie te zetten. Bij deze.
 

Bijlagen

  • specs2.gif
    specs2.gif
    36,8 KB · Weergaven: 9
Het steeds geheel quoten van berichten is overbodig en storend. Gebruik die functie alleen als je een bepaald deel van een reactie wilt aanduiden. Iedereen kan teruglezen wat er is geschreven.
 
Zo te zien een MSI notebook.
Speel je wel met de adapter eraan anders wordt er terug getoggled naar de Intel GPU.
En in die game kun je ook voor die nVidia kiezen?
 
Configuratiescherm, apparaatbeheer, beeldschermadapters, rechtse klik op Nvidia1070, kies "verwijderen". Computer opnieuw opstarten.
 
Nvidia verwijderd en computer opnieuw opgestart. P3d opgestart met power adapter aangesloten. Sim laten draaien en uurtje gaan wandelen. Bij terugkomst stond de error alweer op het scherm.
 
Heb je ook de laatste updates voor de Nvidia kaart erop staan?
 
Volgens mij wel. Zie specs overzicht hierboven.
 
Als ik het goed zie heb jij versie 399.01 en de laatste is -> 416.94 - Datum 13 november 2018.
Je kunt de drivers tool hier eens downloaden en laten lopen, kijken wat die aan geeft.
https://www.geforce.com/drivers
 
Inderdaad ik heb niet de laatste versie. Raar want als ik bij apparaatbeheer aangeef dat hij het stuurprogramma moet bijwerken zegt tie dat de laatste versie er al op zit. Ik ga de 416.94 installeren en wie weet helpt dat. Ik laat het weten. Bedankt.
 
Hopelijk lost het jou probleem op, wij horen de uitkomst wel.
 
Ik heb de laatste driver van de Nvidia geïnstalleerd. Sim een uur aan gehad en geen error. Wat mij ook opviel was dat de fans nu veel langzamer draaiden. Ik denk dat het opgelost is. Bedankt allemaal en aarie25 in het bijzonder! (Blijf het wel raar vinden dat windows update zegt dat wel de laatste drivers geïnstalleerd waren. Dat zegt Windows ook van de andere GPU, terwijl dat ook een verouderde driver is.)
 
Goed om te horen dat het opgelost lijkt.
Bij bijvoorbeeld videokaarten of moederbord`s kun je beter altijd op de site van de maker zelf kijken.
Want vaak zijn er toch nieuwere versies te krijgen, daarom zijn is update tool van Nviadia zo handig.

Ik heb dit topic op opgelost gezet, mocht het probleem toch terug komen dan pas ik dat weer aan.
 
Lange Pier: In de game staat trouwens onder opties de nvidia geselecteerd. De andere GPU wordt niet weergegeven in het rolmenu. Vandaag zal ik de sim langer laten draaien. Overigens kreeg ik gisteren de error ook niet als de laptop niet aangesloten was op de power adapter.
 
Heb 3 uur met P3d gedraaid. Geen error meer, probleem lijkt echt opgelost, top!
Nog wel een vraag: op de accu draait de ventilator rustig tijdens sim P3d, maar zodra ik de laptop op netstroom aansluit begint tie te loeien als een gek en schiet de CPU temp direct zo'n 20 graden omhoog. Kan ik hier wat aan doen? Want dat irritante harde blazen gaat continue door totdat ik de netstroomadapter eraf haal. (Als ik hiervoor een nieuw topic moet openen, hoor ik het wel). Als bijlage vlak voor en vlak na het inpluggen van de netstroomadapter.
 

Bijlagen

  • Schermopname (16).png
    Schermopname (16).png
    2,6 MB · Weergaven: 4
  • Schermopname (19).png
    Schermopname (19).png
    2,6 MB · Weergaven: 4
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan