• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Hoe veilig is Onedrive?

Status
Niet open voor verdere reacties.

perloc

Enthousiast
Lid geworden
27 jan 2014
Berichten
2.224
Waarderingsscore
3
Het staat er!!
Ik vertrouw niets meer! Het bewijs is er met Facebook. Ik heb geen facebook, twitter en al die anderen die in de sociale media aan de weg timmeren. Nooit gehad. En waarom? ik moet mijn gegevens invullen, Daarom gebruik ik ook alleen maar freeware als er geen verplichting is om je aan te melden. Anders gaat het onherroepelijk van mijn HD af.
Dusse, hoe veilig................
perloc
 
Op zich is Onedrive veilig als je een sterk wachtwoord hebt en 2 staps verificatie aan hebt staan.
Want dan kun je alleen inloggen met een extra code die je op de telefoon binnen krijgt.
 
Het lijkt mij eerder van belang WAT je in de cloud hebt staan.

Is het bijvoorbeeld onveilig als je een CD van Frans Bauer in de cloud hebt staan?
 
De makers van software willen toch vaak wel ergens aan verdienen. De kans dat software bepaalde zaken bijhoud en/of deelt lijkt me bij freeware aanzienlijk groter.

Bij onedrive zal men ook wel een soort profiel van de gebruiker genereren op basis van de data. Dat zal wel automatisch gaan. Maar je data staat daar wel veilig. Hoewel het nooit 100% zal zijn.

Maar ja, is je data thuis wel veilig? Denk aan mogelijke diefstal of verlies, maar denk ook aan mogelijke defecte van je harde schijf.
 
Leono: Het gaat erom dat je wéér je gegevens op Internet zet. Onedrive is maar één voorbeeld. Het gebeurt me weinig dat ik spam ontvang, zeer weinig zelfs, evenals cviruses.
Ik heb dit gestart omdat ik misschien grote bestanden in/van de cloud zou willen zetten/ontvangen, maar achteraf bedacht dat ik een bestand, lees programma, voor hetrzelfde geld (niet) kan downloaden. (Trage en wisselende Internet verbinding).

Polley: het is me inderdaad overkomen dat, n.b. door insluiping in ons huis, 2 laptops zijn gejat. Dat was een ramp, omdat er dingen opstonden die ik niet kwijt wilde, maar geen financiële gevolgen konden hebben. Ik gebruik TrueCript voor opslag van dingen wat wel gevolgen zou kunnen hebben. Maar TrueCrypt is wat lastig om op te starten. Daarvoor (en voor mijn programma's) heb een eigen En- en DeCryptor gemaakt. Die zal ook wel te kraken zijn maar ik weet zeker dat ze daar een ontzettende kluif aan zullen hebben.
perloc
 
Truecrypt start heel makkelijk op.
Ik heb linux Mint geheel in Truecrypt op de gewone harde schijf.
Slechts 1 maal wachtwoord invullen en ik ben truecrypt voorbij.
Ubuntu heb ik als veilige download op de ssd, maar die vraagt 2 wachtwoorden en dat mag geen kort wachtwoord zijn.
Truecrypt met Mint op de gewone harde schijf laat me eerder beginnen dan Ubuntu op de ssd.

Er is ook een programma gmailfs dat voor file system staat.
Je kan er hele films op zetten, mpeg of avi betanden, exe bestanden of OS, of wat dan ook.
Het programma gebruikt de data ruimte van gmail die je zelf niet gebruikt.
Als je je limiet bereikt hebt, kan je een nieuwe gmailaccount maken.
Jorisdevries009
Jorisdevries008 etc

http://www.oldversion.com/windows/gmailfs/

Gmailfs is van 2011

Voor een haperende verbinding heb je download managers.
Ideaal voor haperende verbindingen.
 
mabus: ik ben kontent met TrueCrypt. Maar om dat te gebruiken voor een wachtwoord versleuteling is het ongeschikt. Dus vandaar dat ik mijn eigen en-decryptor heb gemaakt. Dat is gewoon een geprogrammeerde Function.
perloc
 
Het gebruik van de computer is sowieso niet veilig als je ermee op internet gaat. Men kan dan gegevens van je stelen zal statistieken bijhouden en er kan een virus in de computer komen. Als je Onedrive gebruikt voor onschuldige zaken zal er weinig mee aan de hand zijn.

Wel is het van belang dat je een goed wachtwoord kiest en dit om de zoveel tijd wijzigt. Een goed wachtwoord is eigenlijk een wachtwoord zin. Neem bijvoorbeeld: Op het NCF heet ik Perloc. Dat is veiliger dan een niet te onthouden combinatie van allerlei tekens.
 
Als ik nu het wachtwoord 'Op het NCF heet ik Rubensky' zou gebruiken. Dàt zou pas veilig zijn, want op het NCF heet ik helemaal niet Rubensky. Onkraakbaar. :)
 
Ik gebuik al jaren hetzelfde wachtwoord voor allerlei zaken die een wachtwoord nodig hebben. Dat heb ik ooit gekregen van ComputerTotaal!
How about that! Ja, ja, ik weet dat ik hoognodig mijn wachtwoord moet wijzigen.
perloc
 
'Ja, ja, ik weet dat ik hoognodig mijn wachtwoord moet wijzigen.'

Dat zou ook een mooi wachtwoord zijn. :)
 
Misschien wijk ik nu af van het topic .
Tijdens de tweede wereldoorlog zijn er miljoenen joden door de nazi's vervolgd . Die werden zomaar niet gevonden maar via papieren archieven , die nog altijd bestaan en gebruikt worden .
Niet denken dat men nog alleen digitaal aan je gegevens kan geraken !
 
Swaken: Het is te hopen dat zo'n desastreuse vernietiging van naar schatting 60-70% van het Europese jodendom nog eens zou kunnen voorkomen.
Het is een zwarte bladzijde die welhaast nooit zal verbleken....
perloc
 
Swaken: Het is te hopen dat zo'n desastreuse vernietiging van naar schatting 60-70% van het Europese jodendom nog eens zou kunnen voorkomen.

U bedoelt: Het is NIET te hopen.
 
UITERAARD!! Wat een stomme fout!!
perloc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan