• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

hoe ver kan ik mijn pc overclocken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is altijd een gok, dat weet je nooit vantevoren. Gewoon kleine stapjes proberen, totdat ie te heet wordt, of je artifacts gaat zien. daarna een stapje terug en eens een tijd gamen. Overklokken valt overigens altijd buiten de garantie en je moet er ook geen wonderen van verwachten. 10% prestatieverbetering is iha al veel.
 
okee, bedankt voor je reactie.

Fijn weekend nog

--- Update ---

Als ik mijn pc overclock en een test start, laat het AMD Catalyst control center mij een temeratuur van 33 graden Celcius zien, maar het programma'tje speedfan laat zien dat de plek waar de eerste 2 fans zitten heel heet word. Welke moet ik vertrouwen, en kan het kwaad al doe ik mijn fan speed op 100%?
 
Kijk eens met coretemp. Speedfan is niet vreselijk betrouwbaar. Als er een tooltje bij je moederbord zit, is dat vast ook betrouwbaarder.
 
wat zijn getallen waarmee ik kan beginnen bij het overclocken? of wat zijn de normale clock snelheden?

--- Update ---

En het standaard programmatje laat maar 1 temperatuur zien, ik denk dat die van de cpu is.

--- Update ---

En het standaard programmatje laat maar 1 temperatuur zien, ik denk dat die van de cpu is.
 
Sorry voor dubbele post:)
 
Ik overclock standaard alles 25% on air, nog niets heeft het bij mij begeven.
Bij water wil ik nog wel eens verder gaan.(hierbij moet ik wel vermelden dat ik na enige tijd coilwine kreeg bij een hd 7870 XT 1230/1500 (32% OC)
 
Even een oud topic tot leven wekken :), ik wou mijn gpu overclocken maar kan geen voltages veranderen, is mijn kaart locked op gebied van volt? Ik zag ook dat de link van mn winkelmandje mn gpu niet laat zien, mijn gpu is een sapphire r9 280 dual-x 3gb oc.

Mvg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En weet iemand hoe het komt dat als k een benchmark doe met unigine valley dat ik dan eerst bijvoorbeeld op stock clocks een score krijg van 1552 met avg fps 37.1, en na een paar overclocks proberen en dan weer stock testen ik opeens een score krijg van 1215 met avg fps 29.1. En als ik het dan de volgende dag weer test met stock clocks ik weer een score krijg van 1552 met avg fps 37.1?

mvg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan