• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Hoge ping alleen op PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tycho Dellink

Nieuw lid
Lid geworden
29 nov 2021
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Hi mensen,

Sinds een half jaar heb ik een gaming PC (HP OMEN GT12-0485nd). Tot ongeveer een maand geleden heb in geen problemen ervaren.

Nu heb ik dus sinds ongeveer een maand plotseling vrij hoge ping via alleen mijn PC (45-60). Ik heb van alles geprobeerd. Kabels vervangen, router gereset, andere routers geprobeerd etc etc. Mijn gaming laptop heeft dan ook gewoon een relatief lage (10-20 ping) waar mijn PC dus aan dezelfde verbinding een ping van 45+ scoort op de speedtests (en ingame).

Recentelijk heb ik zelfs mijn PC een hard reset gegeven om eventuele (niet gevonden) virussen uit te stellen. Dit gaf eerst een goed resultaat, mijn ping was hetzelfde als op mijn laptop. Tevergeefs was dit een paar uur later weer niet het geval. Ik had al wel een aantal programma’s gedownload maar geen dingen die niet ook op mijn laptop stonden dus dat zou het niet moeten zijn.

Ik heb dus een kabel verbinding tot de router en verder geen storende routers, gezien mijn laptop via dezelfde kabel wel een relatief lage ping heeft. Kan dit aan mijn pc liggen?

Kan dit een probleem zijn met de hardware of niet? Ik ben het helemaal kwijt. Weet iemand wat dit kan zijn?

Mvg,

Tycho
 
Hallo,

Gebruik jij op beide computers de zelfde anti virus?
Welke anti virus draait er op de pc?
Geeft een speedtest de zelfde waardes.
 
Heb je miss. de auto driver update aanstaan en nu een generieke netwerk driver van Windows?
Kijk eens in apparaatbeheer bij die driver en hoe is het draadloos?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan