• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Post een van de leden ondanks alles toch een bericht in zo'n discussie, dan zal dit bericht verwijderd worden.

Hoger verbruik dan aangegeven

Gavrilo

Gevestigd lid
Beste leden

Na een slechte ervaring met een download heb ik het volgende opgemerkt;
mijn ISP geeft aan dat ik de afgelopen 48 uur maar liefst 10 GB data zou hebben verbruikt.

Volgens Google Chrome browser geschiedenis is er in de laatste dagen slechts voor 319 MB verbruikt.
Ik heb niets groots gedownload, enkel wat surfen en video's bekeken. Ook deze kunnen niet bijster groot zijn.
Ik heb al Malwarebytes laten lopen maar deze kan niets vinden.

Hoe kan ik dit controleren? Want 10 GB op 48 uur tijd zonder specifieke download lijkt mij onmogelijk?
 

Gavrilo

Gevestigd lid
12/02 - 00:2424:00138,38 MB5,44 GBVast internet
11/02 - 00:2424:00180,56 MB6,47 GBVast internet
10/02 - 00:2424:00145,04 MB4,97 GBVast internet
09/02 - 00:2424:00156,19 MB3,28 GBVast internet

Dit is m'n verbruik volgens m'n ISP. Dit kan toch niet kloppen?
 

Migats21

Junior lid
Heb je al gekeken in je appgeschiedenis in taakbeheer. Het kan zijn dat er op de achtergrond een app wordt uitgevoerd die voordurend internet gebruikt. In mijn geval is Mail en Agenda de grootste datavreter.
 

Gavrilo

Gevestigd lid
Ik zie idd dat Skype en, zoals u zegt, Mail en Agenda elk iets meer dan 100 mb gebruiken.

Maar dit verklaart niet de plotse verhoging.
Hieronder de afgelopen dagen;
DatumVerbindingsduurUploadDownloadVerbindingstype
12/02 - 00:2424:00138,38 MB5,44 GBVast internet
11/02 - 00:2424:00180,56 MB6,47 GBVast internet
10/02 - 00:2424:00145,04 MB4,97 GBVast internet
09/02 - 00:2424:00156,19 MB3,28 GBVast internet
08/02 - 00:2424:00108,40 MB1,78 GBVast internet
07/02 - 00:2424:00106,86 MB2,87 GBVast internet
06/02 - 00:2424:0090,83 MB2,61 GBVast internet
05/02 - 00:2424:0077,30 MB2,36 GBVast internet
04/02 - 00:2424:0082,82 MB2,54 GBVast internet
03/02 - 00:2424:00100,27 MB3,02 GBVast internet
 

Abraham54

Administrator
Forumleiding
@Gavrilo - betreft dit mobiel- dan wel gewoon internet?
En wie is jouw provider?
 

Abraham54

Administrator
Forumleiding
Ik heb jouw discussie verplaatst.

Download
Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden dan wel daar naar toe verplaatsen!
Opmerkingen
: Alle openstaande programma's en webpagina's dienen afgesloten te zijn.

Antivirusprogramma en actieve malwarescanners dienen al voor je FRST.exe start gedeaktiveert zijn!
Hier en hier vindt je gegevens hoe antivirusprogramma's en spywarescanners te deaktiveren.

FRST opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op FRST.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: via rechtsklik op FRST.exe of FRST64.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".

FRST start op:
  • Wanneer het programma is geopend klik dan op de knop Yes bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop.
  • Aansluitend zullen twee logbestanden - FRST.txt en Addition-txt aangemaakt worden en op het bureaublad opgeslagen worden.
.

Voeg beide logs toe aan jouw volgende antwoord.

Hoe de logs bij te voegen, kijk dan hier:
 

Gavrilo

Gevestigd lid
Ik heb jouw discussie verplaatst.

Download
Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden dan wel daar naar toe verplaatsen!
Opmerkingen
: Alle openstaande programma's en webpagina's dienen afgesloten te zijn.

Antivirusprogramma en actieve malwarescanners dienen al voor je FRST.exe start gedeaktiveert zijn!
Hier en hier vindt je gegevens hoe antivirusprogramma's en spywarescanners te deaktiveren.

FRST opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op FRST.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: via rechtsklik op FRST.exe of FRST64.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".

FRST start op:
  • Wanneer het programma is geopend klik dan op de knop Yes bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop.
  • Aansluitend zullen twee logbestanden - FRST.txt en Addition-txt aangemaakt worden en op het bureaublad opgeslagen worden.
.

Voeg beide logs toe aan jouw volgende antwoord.

Hoe de logs bij te voegen, kijk dan hier:
 

Bijlagen

Abraham54

Administrator
Forumleiding
Deze computer is geconfigureerd als lid van een werkgroep, niet als lid van een domein
Klopt dat wel?



Waarschuwing: onderstaande bewerking is enkel voor deze computer bedoeld,
het toepassen hiervan in een andere computer zal tot schade in Windows leiden.


We gaan

Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) opnieuw gebruiken.

Download de bijgevoegde Fixlist.txt naar de dezelfde locatie
of verplaats Fixlist.txt naar waar ook FRST.exe aanwezig is.​

Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) met de fixlist.txt gebruiken
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: via rechtsklik op
    FRST.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Als het programma wordt gestart, klik dan op Ja in de popup.
  • Druk op de Fix knop.
  • Na de fix wordt een logbestand - Fixlog.txt - in dezelfde locatie aangemaakt van waaruit FRST.exe is gestart.
  • Voeg Fixlog.txt als bijlage toe aan jouw volgende bericht.
 

Bijlagen

quandor

Gewaardeerd
De kleinburgelijkheid wordt mij net even teveel, houdoe! Ik ga verder op Europese forums.
 
Laatst bewerkt:

Abraham54

Administrator
Forumleiding
Je hebt de regels in dit forumgedeelte niet gelezen en je er dus niet aan gehouden!
Heeft niks met kleinburgerlijkheid te maken.
 

quandor

Gewaardeerd
Toch ga ik alleen verder op Europese forums, e.e.a. in het kader van : I don't need you, but you may be need me.....
 

Abraham54

Administrator
Forumleiding
I kan het niet helpen dat jij je niet aan regel houdt die al bestond toen ik hier net lid was.
 

quandor

Gewaardeerd
zoals ik al zei : houdoe.
 

Abraham54

Administrator
Forumleiding
Het ga jou ook goed.
 

Aarie25

Moderator
Forumleiding
Beste Gavrilo,

Jij heb verschillende software die niet up to date.
VLC Player versie 2.2.4 komt uit 2016.
Google Chrome loopt achter.
Steam versie is uit 2015
Dus een tip, loop alles eens na en wat je niet gebruik kun je beter verwijderen of anders bijwerken.
 

Gavrilo

Gevestigd lid
Beste Gavrilo,

Jij heb verschillende software die niet up to date.
VLC Player versie 2.2.4 komt uit 2016.
Google Chrome loopt achter.
Steam versie is uit 2015
Dus een tip, loop alles eens na en wat je niet gebruik kun je beter verwijderen of anders bijwerken.
Gebeurt dat niet automatisch? vb. Steam geeft vaak aan dat er updates worden doorgevoerd.
Ook kan ik Chrome niet updaten, volgens de support is het de laatste versie.
 

Aarie25

Moderator
Forumleiding
Nee niet alles gaat automatisch.
Als je Chrome opent en dan op de 3 puntjes klikt en dan op help en dan over Google Chrome
Werkt hij hem dan bij?
Vlc Player dien je ook zelf in het programma bij te werken.
Steam gebruik ik niet, dus de versie uit 2015 zou de laatste kunnen zijn.
Maar ik zou toch wel een nieuwere versie verwachten.
 

Abraham54

Administrator
Forumleiding
Voordat we het Chrome probleem tackelen graag antwoord op de volgende vraag:

Deze computer is geconfigureerd als lid van een werkgroep, niet als lid van een domein
Klopt dat wel?
 

Nieuwste berichten

Bovenaan Onderaan