• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Hoger verbruik dan aangegeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gavrilo

Gevestigd lid
Lid geworden
16 jul 2014
Berichten
234
Waarderingsscore
0
Beste leden

Na een slechte ervaring met een download heb ik het volgende opgemerkt;
mijn ISP geeft aan dat ik de afgelopen 48 uur maar liefst 10 GB data zou hebben verbruikt.

Volgens Google Chrome browser geschiedenis is er in de laatste dagen slechts voor 319 MB verbruikt.
Ik heb niets groots gedownload, enkel wat surfen en video's bekeken. Ook deze kunnen niet bijster groot zijn.
Ik heb al Malwarebytes laten lopen maar deze kan niets vinden.

Hoe kan ik dit controleren? Want 10 GB op 48 uur tijd zonder specifieke download lijkt mij onmogelijk?
 
12/02 - 00:2424:00138,38 MB5,44 GBVast internet
11/02 - 00:2424:00180,56 MB6,47 GBVast internet
10/02 - 00:2424:00145,04 MB4,97 GBVast internet
09/02 - 00:2424:00156,19 MB3,28 GBVast internet

Dit is m'n verbruik volgens m'n ISP. Dit kan toch niet kloppen?
 
Heb je al gekeken in je appgeschiedenis in taakbeheer. Het kan zijn dat er op de achtergrond een app wordt uitgevoerd die voordurend internet gebruikt. In mijn geval is Mail en Agenda de grootste datavreter.
 
Ik zie idd dat Skype en, zoals u zegt, Mail en Agenda elk iets meer dan 100 mb gebruiken.

Maar dit verklaart niet de plotse verhoging.
Hieronder de afgelopen dagen;
DatumVerbindingsduurUploadDownloadVerbindingstype
12/02 - 00:2424:00138,38 MB5,44 GBVast internet
11/02 - 00:2424:00180,56 MB6,47 GBVast internet
10/02 - 00:2424:00145,04 MB4,97 GBVast internet
09/02 - 00:2424:00156,19 MB3,28 GBVast internet
08/02 - 00:2424:00108,40 MB1,78 GBVast internet
07/02 - 00:2424:00106,86 MB2,87 GBVast internet
06/02 - 00:2424:0090,83 MB2,61 GBVast internet
05/02 - 00:2424:0077,30 MB2,36 GBVast internet
04/02 - 00:2424:0082,82 MB2,54 GBVast internet
03/02 - 00:2424:00100,27 MB3,02 GBVast internet
 
@Gavrilo - betreft dit mobiel- dan wel gewoon internet?
En wie is jouw provider?

Dit is vast internet met desktop. Ik heb nog een smartphone maar deze gebruik ik thuis amper.
Mijn provider is Proximus.
 
Ik heb jouw discussie verplaatst.

Download
52063a40e2e64-Farbar_Recovery_Scan_Tool_canned.png
Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden dan wel daar naar toe verplaatsen!
Opmerkingen
: Alle openstaande programma's en webpagina's dienen afgesloten te zijn.

Antivirusprogramma en actieve malwarescanners dienen al voor je FRST.exe start gedeaktiveert zijn!
Hier en hier vindt je gegevens hoe antivirusprogramma's en spywarescanners te deaktiveren.

FRST opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op FRST.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: via rechtsklik op FRST.exe of FRST64.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".

FRST start op:
  • Wanneer het programma is geopend klik dan op de knop Yes bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop.
  • Aansluitend zullen twee logbestanden - FRST.txt en Addition-txt aangemaakt worden en op het bureaublad opgeslagen worden.
.

Voeg beide logs toe aan jouw volgende antwoord.

Hoe de logs bij te voegen, kijk dan hier:
 
Ik heb jouw discussie verplaatst.

Download
52063a40e2e64-Farbar_Recovery_Scan_Tool_canned.png
Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden dan wel daar naar toe verplaatsen!
Opmerkingen
: Alle openstaande programma's en webpagina's dienen afgesloten te zijn.

Antivirusprogramma en actieve malwarescanners dienen al voor je FRST.exe start gedeaktiveert zijn!
Hier en hier vindt je gegevens hoe antivirusprogramma's en spywarescanners te deaktiveren.

FRST opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op FRST.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: via rechtsklik op FRST.exe of FRST64.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".

FRST start op:
  • Wanneer het programma is geopend klik dan op de knop Yes bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop.
  • Aansluitend zullen twee logbestanden - FRST.txt en Addition-txt aangemaakt worden en op het bureaublad opgeslagen worden.
.

Voeg beide logs toe aan jouw volgende antwoord.

Hoe de logs bij te voegen, kijk dan hier:
 

Bijlagen

  • Addition_13-02-2020 15.42.27.txt
    30,6 KB · Weergaven: 2
  • FRST_13-02-2020 15.42.27.txt
    83,5 KB · Weergaven: 1
Deze computer is geconfigureerd als lid van een werkgroep, niet als lid van een domein
Klopt dat wel?



Waarschuwing: onderstaande bewerking is enkel voor deze computer bedoeld,
het toepassen hiervan in een andere computer zal tot schade in Windows leiden.


We gaan
51a5c8edc4692-icon1337952077.png

Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) opnieuw gebruiken.

Download de bijgevoegde Fixlist.txt naar de dezelfde locatie
of verplaats Fixlist.txt naar waar ook FRST.exe aanwezig is.​

Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) met de fixlist.txt gebruiken
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: via rechtsklik op
    577bf0efb8088-FRST.png
    FRST.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Als het programma wordt gestart, klik dan op Ja in de popup.
  • Druk op de Fix knop.
  • Na de fix wordt een logbestand - Fixlog.txt - in dezelfde locatie aangemaakt van waaruit FRST.exe is gestart.
  • Voeg Fixlog.txt als bijlage toe aan jouw volgende bericht.
 

Bijlagen

  • Fixlist.txt
    1,3 KB · Weergaven: 2
  • Fixlist.txt
    1,3 KB · Weergaven: 0
De kleinburgelijkheid wordt mij net even teveel, houdoe! Ik ga verder op Europese forums.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt de regels in dit forumgedeelte niet gelezen en je er dus niet aan gehouden!
Heeft niks met kleinburgerlijkheid te maken.
 
Toch ga ik alleen verder op Europese forums, e.e.a. in het kader van : I don't need you, but you may be need me.....
 
I kan het niet helpen dat jij je niet aan regel houdt die al bestond toen ik hier net lid was.
 
zoals ik al zei : houdoe.
 
Hierbij het gevraagde;
 

Bijlagen

  • Fixlog.txt
    4,1 KB · Weergaven: 3
Beste Gavrilo,

Jij heb verschillende software die niet up to date.
VLC Player versie 2.2.4 komt uit 2016.
Google Chrome loopt achter.
Steam versie is uit 2015
Dus een tip, loop alles eens na en wat je niet gebruik kun je beter verwijderen of anders bijwerken.
 
Beste Gavrilo,

Jij heb verschillende software die niet up to date.
VLC Player versie 2.2.4 komt uit 2016.
Google Chrome loopt achter.
Steam versie is uit 2015
Dus een tip, loop alles eens na en wat je niet gebruik kun je beter verwijderen of anders bijwerken.
Gebeurt dat niet automatisch? vb. Steam geeft vaak aan dat er updates worden doorgevoerd.
Ook kan ik Chrome niet updaten, volgens de support is het de laatste versie.
 
Nee niet alles gaat automatisch.
Als je Chrome opent en dan op de 3 puntjes klikt en dan op help en dan over Google Chrome
Werkt hij hem dan bij?
Vlc Player dien je ook zelf in het programma bij te werken.
Steam gebruik ik niet, dus de versie uit 2015 zou de laatste kunnen zijn.
Maar ik zou toch wel een nieuwere versie verwachten.
 
Voordat we het Chrome probleem tackelen graag antwoord op de volgende vraag:

Deze computer is geconfigureerd als lid van een werkgroep, niet als lid van een domein
Klopt dat wel?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan