• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Home gebruikers worden proefkonijnen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rubensky

NCF Goeroe
Forumleiding
Administrator
Lid geworden
17 okt 2011
Berichten
21.270
Waarderingsscore
418
Iemand gaf mij vanmorgen onderstaande link.

Kort samengevat betekent het in mijn optiek dat de mensen die Windows 10 Home gebruiken door Microsoft zullen worden gebruikt als proefkonijnen om de nieuwe updates te testen voor eigenlijk de zakelijke markt.

Voor de mensen die het niet weten. Windows 10 Home is een versie van Windows 10 zoals je ook Professional en Enterprise hebt.

Het artikel: Na Windows 10 herfst-upgrade ontkom je niet meer aan updates - COMPUTER CREATIEF
 
Dat is lastig. En zal denk ik ook nooit gaan gebeuren.
 
Iemand zal toch met het gebruik moeten beginnen. Zakelijke gebruikers wachten vaak toch al erg lang voor ze over gaan. Die weten toch al dat ze beter even kunnen wachten;)
 
Je hebt gelijk Veng. Maar op deze manier gaat het wel erg ver. Gebruikers hebben helemaal geen keuze meer.
 
Zolang MS alle updates bij elkaar stopt moeten we wel updaten. De beveiligingsupdates kunnen we immers niet overslaan. Als het dan toch moet mag het van mijn ook automatisch.
Al baal ik soms ook wel van MS. MS is bv. ook gestopt met P2P voor de Skypetelefoon. Blijkbaar hebben ze dat in 2014 al aangekondigd. Ik zit nu wel met twee sets met 3 Skypetelefoons die ik kan verschrotten. Weliswaar werkt het vaste lijngedeelte nog wel maar zonder enige functionaliteit. Ik heb één toestel gesloopt voor het luidsprekertje waar ik toch niets mee doeo_O. Zat fantastisch in elkaar allemaal, zelfs vergulde batterijcontacten.
 
Dat is lastig. En zal denk ik ook nooit gaan gebeuren.
Wordperfect was ook eens de leider!
Thunderbird is een perfecte vervanger voor outlook.
Open Office voor de rest van Office
Linux voor Windows
Dan ben je klaar met Windows.

Inderdaad we moeten er gewoon mee beginnen.

IBM had in 1978 slimmer moeten zijn!
 
Microsoft/Windows lijkt mss. wel op de sigaret. Velen willen er van af maar slechts een minderheid lukt het;)
 
Ik kan begrijpen dat het voor een aantal mensen lastig is om een dergelijke policy te aanvaarden. Ik ben echter al sinds Windows 3.1 gebruiker van Windows en moet (tot mijn tevredenheid) vaststellen dat updates (kleine en grotere) altijd tot een betere Windows hebben geleid. Een enkele keer ging het updaten niet vlekkeloos, maar door even wat te Googlen kwam daarvoor altijd weer een oplossing naar voren.
 
Als er bij mij irritatie is is dat nadat MS iets gewijzigd heeft waardoor bv. programma's niet meer lopen en ik gedwongen ben alternatieven te zoeken.
Zou ik een internetbundel op mijn gsm hebben en MS gebruiken zou ik wél stevig balen want ik begrijp dat MS gewoon update, ook al zit je aan het einde van je bundel of er zelfs overheen. En dan heb ik het nog niet over die gebruikers die nog "roamingkosten" moeten ondergaan.
Window 10 loopt bij mij probleemloos maar 2 keer per jaar een update waarbij ik weer allerhande zaken moet bijstellen doen me geen plezier. Ik moet bijna een lijst gaan bijhouden van al die instellingen want onthouden kan ik het niet meer.
 
Dat is nu precies de reden dat ik elke 1e van een kalendermaand een complete mirror van mijn C schijf maak. Zo loop ik maximaal 30 / 31 dagen 'risico's' als er 'iets' misgaat.
 
Ik ben altijd erg tevreden geweest over Windows (mijn eerste pc had Windows 95) en ook ik moet constateren dat ik dat nog steeds ben. Zelf met het, door velen gehate, Windows Vista heb ik weinig problemen gehad.

En ja, ook Windows 10 werkt nagenoeg vlekkeloos en bevalt zeer goed. (vanaf het Insider programma al).
 
Er verandert zo veel. Ik maak zelfs elke 3 dagen een image.
 
Windows 10 is wel prettig werken, jammer dat er zoveel updates zijn, updates voor beveiliging ok.
Gemakkelijk om je pc opnieuw te installeren, geen gedoe meer met licentie als je opnieuw moet beginnen, even een image branden op usb en je bent vertrokken.
Ikzelf ben begonnen met DOS daarna de hele reeks windows van 3.0 tot windows 10, Zeer lang gewerkt met XP (werk) en eigenlijk weinig problemen, ook win 7 vond ik prettig werken, win 8 heb ik overgeslagen, en ja nu windows 10, zowel op laptop als desktop.
Een image maak ik wel, maar eigenlijk zorg ik enkel goed voor mijn data, 2HD in raid1 en daarvan regelmatig back op externe HD.
Zal dus nooit mijn data opslaan zoals je na installatie windows voorstelt, als daar iets verkeerd loopt ben je de pineut en toch doen veel gebruikers dit nog.
 
Naast mijn images maak ik ook regelmatig back-ups op zowel een andere HD als extern. De externe back-up staat normaal wel aangesloten maar uitgeschakeld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan