• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Hoog aantal bezoekers uit het buitenland?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vragertje

Junior lid
Lid geworden
14 feb 2017
Berichten
87
Waarderingsscore
1
Heb het programma WeblogExpert gekocht en hiermee aan de hand van de server Accesslogs statistieken gemaakt voor websites. Maar ik zie dat er volgens de gemaakte statistieken onwaarschijnlijk veel bezoekers uit het buitenland komen terwijl het een Nederlandstalige site betreft. Ik heb in WeblogExpert aangegeven dat zoekmachines niet moeten worden meegeteld. Ik heb geen idee hoe dit te verklaren is en kom er niet uit.
 
Laatst bewerkt:
tsja, het internet is een rare plek. Maar wat voor website is het en wat voor landen?
 
Laatst bewerkt:
Je kan op een Nederlandse site standaard veel bezoek uit België krijgen - dat is al tijden zo en dat wordt dus ook als buitenlands gezien.

Veel betere gegevens krijg je middels Googel SEO en Google Analytics.
Op mijn website komt gemiddeld een 40 - 48% aan bezoekers uit België.
 
Ik begrijp niet dat er betere gegevens zouden worden verkregen met Googel SEO en Google Analytics. Het programma waar ik de statistieken mee maak gebruikt immers de accesslogs van de server. Overigens probeer ik altijd zo veel mogelijk uite het kleverige web van Google te blijven ;-) Ik zie slechts 5% Belgische bezoekers en maar liefst 26% uit de VS.
 
Tsja - zonder google kom je niet ver met je website en in het tatale verkeer naar jouw website bestaat deels uit mensen die jouw site zullen proberen te hacken.

Een vraag: de header op jouw site is niet actief, is niet sticky; waarom niet?
Als ik naar de bron kijk heb je die site mogelijk gemaakt met een of ander site programma in plaats van met WordPress.
 
Wat bedoel je met: "de header op jouw site is niet actief, is niet sticky "?
 
Pardon, jij hebt zelf over webdesign op jouw site?
Ik stel je voor heel goed te kijken hoe dit forum werkt - het heeft zowel een sticky-header als ook een actieve header.
 
Okay, ik heb even naar de statistieken gekeken (inderdaad veel VS, DU en FR) en de website zelf.

Een van de websites die je daar linkt is een Engels talige website (heaven on Earth en nog een andere). Beide van deze websites linken naar 'terug naar de natuur', deze website linkt weer naar pc-makkelijk. Het zal dus waarschijnlijk zo zijn dat ze met Engels talige zoeken en wat door klikken uit nieuwsgierigheid op jouw website terechtkomen.

Ik denk dat dat de rede is dat er zoveel verkeer van andere landen aanwezig is.
 
Dus met Engelstalig zoeken komen ze op heaven on Earth of die andere genaamd 'the gospel of Thomas'.
 
@maarten70,
Ik hoop dat dat de verklaring is :) maar naar verhouding tot het aantal bezoekers uit Nederland lijkt het me toch erg veel. Bij een paar andere websites waarvoor ik de statistieken eveneens maak met WeblogExpert is naar verhouding het aantal bezoekers uit de VS ook zo ongelofelijk hoog.
 
Anders zou ik het echt niet weten. Maar ik zou me er niet zoveel van aantrekken. In principe is er niks aan de hand.

Zoals ik al zei, het internet is een rare plek. :)
 
Pardon, jij hebt zelf over webdesign op jouw site?
Ik stel je voor heel goed te kijken hoe dit forum werkt - het heeft zowel een sticky-header als ook een actieve header.

Ik doe mijn best :) Maar wat bedoel je met: "de header op jouw site is niet actief, is niet sticky "?
 
Anders zou ik het echt niet weten. Maar ik zou me er niet zoveel van aantrekken. In principe is er niks aan de hand.

Zoals ik al zei, het internet is een rare plek. :)

Zo is het. Maar ook voor deze website heb ik met WeblogExpert statistieken gemaakt:

Rapport voor VG

En ook hier komt maar liefst bijna 17% uit de VS. Maar misschien heb je gelijk en klopt het allemaal toch.
 
Neem mij echt niet kwalijk, maar wat jij ook voor anderen hebt ontworpen is echt iets van gisteren.
Volgens mij gebruik jij een heel eenvoudig websitemakerprogrammaatje, waardoor je zeer beperkt blijft in de mogelijkheden.
 
Abraham, dat maakt echt niet uit. Ik vind XenForo bijvoorbeeld meer 2015 design dan 2018. Maar zolang het werkt en het doet wat ervan verwacht wordt, prima. Ik bedoel, mijn website is ook niet per definitie 2018 design. :)

Vragertje, ik kan het fout hebben maar dan zou ik geen andere verklaring weten.
 
Neem mij echt niet kwalijk, maar wat jij ook voor anderen hebt ontworpen is echt iets van gisteren.
Volgens mij gebruik jij een heel eenvoudig websitemakerprogrammaatje, waardoor je zeer beperkt blijft in de mogelijkheden.

Abraham,
Ik bouw sinds 1996 websites en heb vaak verschillende manieren van bouwen getest en open gestaan voor een voor mij mogelijk betere manier van werken, maar deze filosofie past al jaren prima bij mij: "Eenvoud is kenmerk van het ware". Overigens niet alleen bij mijn webdesign :)
 
Laatst bewerkt:
De filosofie vind ik goed - dat gegeven ga ik ook implementeren op mijn nieuwe WordPress site die uiteindelijk aan mijn eigen forum erbij komt hangen.
Maar het wordt wel een site die geen jaar 2000 design heeft, maar modern is, net zoals mijn forum.
 
Mogelijk verklaart het toenemende gebruik van VPN voor een deel het hoge aantal buitenlandse bezoekers? Een nederlandse bezoeker die de site bezoekt via een VPN in de VS zal als bezoeker uit de VS gerapporteerd worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan