• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Hoog CPU verbruik i3-7100U

Status
Niet open voor verdere reacties.

LSVVN

Nieuw lid
Lid geworden
19 okt 2017
Berichten
17
Waarderingsscore
0
Beste mensen,

Ik heb een jaartje geleden een laptop aangeschaf van het merk Asus.
Laptop is niet specifiek bijzonder, wordt enkel gebruikt voor wat Netflix/YouTube, en af en toe om Oldschool Runescape te spelen.
Wat mij echter opvalt tegen mijn verbazing is dat mijn laptop heel hoge CPU en geheugen verbruik vertoond.
Vandaag herstartte mijn laptop tot twee maal toe vanwege een foutmelding, waarbij ik het idee heb dat de CPU te zwaar werd belast.

Dit vindt ik nogal vreemd, aangezien mijn oude laptop lagere specificaties had maar nooit problemen hiermee had.
Ik bezit nu een Asus Vivobook R541U, hieronder foto's van de systeeminformatie en mijn huidige taakbeheer screenshot.

Op het moment van typen, heb ik twee tabbladen open staan in Google Chrome. En gebruik ik alleen een client om Oldschool Runescape te peulen.

Met vriendelijke groeten,

Hakan
 

Bijlagen

  • systeem informatie.png
    systeem informatie.png
    58,5 KB · Weergaven: 12
  • taakbeheer.png
    taakbeheer.png
    36,9 KB · Weergaven: 13
Zoals je zelf in het plaatje kunt zien, 'slobberen' de game, je browser en alle overige processen al zo'n 75% van het werkgeheugen weg.
 
Wordt de laptop erg warm?
 
4GB op een 64Bit systeem is gewoon te weinig, neem aan dat er een SSD inzit?
Zet daar het wisselbestand op met een vaste waarde van 8GB.

En wat wordt er allemaal mee opgestart?
 
Zoals je zelf in het plaatje kunt zien, 'slobberen' de game, je browser en alle overige processen al zo'n 75% van het werkgeheugen weg.

Maar is dat normaal voor zo een oud spel plus het alleen hebben openstaan van google chrome met max twee tabbladen?

Wordt de laptop erg warm?

Nooit last van gehad eigenlijk, ook vaker naar de temperaturen gekeken maar die waren altijd goed.

4GB op een 64Bit systeem is gewoon te weinig, neem aan dat er een SSD inzit?
Zet daar het wisselbestand op met een vaste waarde van 8GB.

En wat wordt er allemaal mee opgestart?

Met het opstarten probeer ik zoveel mogelijk dingen uit te zetten. Er zit inderdaad een SSD in de laptop. Ik ga proberen om het wisselbestand naar 8GB te zetten.
 
Maak eens een screenshot van het tabblad logon in autoruns.
Openen als admin, de 64 bit uitvoering gebruiken en bij options de bovenste 3 aanvinken.

Bedoelde met die 8GB wel een vaste waarde en niet door Windows laten beheren.
 
Maar is dat normaal voor zo een oud spel plus het alleen hebben openstaan van google chrome met max twee tabbladen?
Een familielid van mij speelt een spelletje dat Anno xx of iets dergelijks heet. Als íe wat verder in de game komt, ic. de samenleving 'groeit', dan trekt zijn computer het niet echt meer. Dat spelletje stamt ergens uit 2009 of 2010 of zo.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan