• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Horizontale strepen op scherm na update grafische kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Packardbell1

Discover the ultimate in relaxed romance with the
Lid geworden
7 mei 2013
Berichten
406
Waarderingsscore
0
Hallo, ik heb alweer een laptop gekocht met een probleem. Het gaat om een Acer Aspire 7750G met AMD RADEON HD 6650M grafische kaart.

Volledig nieuwe harde schijf geplaatst en windows 11 op geïnstalleerd, maar iedere keer na het installeren van de drivers van de grafische kaart komen er horizontale flikkerende strepen op het scherm, nu heb ik ook geprobeerd met Windows 8.1, maar nog steeds hetzelfde probleem.

Voor het installeren van de driver van de grafische kaart doet die het prima, na het installeren gelijk strepen.

Iemand een idee wat het kan zijn? Of is de gpu zo goed als dood?
 
Wel eerst de chipset drivers geïnstalleerd ?
 
Tja, poging waard niet? Sowieso de volgorde van drivers installeren, eerst alles wat bij moederbord hoort, dan de rest. Als ik wat raars zeg, laat iemand me het maar weten.
 
Dus voordat de driver erop komt heb je de strepen niet?

Je zou de basis driver terug kunnen zetten via apparaatbeheer. Kijken wat er dan gebeurd.

Als je de drivers hier downlaod gaat het dus niet goed?

Of naar de onderstaande link kijken.

 
Dus voordat de driver erop komt heb je de strepen niet?

Je zou de basis driver terug kunnen zetten via apparaatbeheer. Kijken wat er dan gebeurd.

Als je de drivers hier downlaod gaat het dus niet goed?

Of naar de onderstaande link kijken.

Ja klopt, als ik via die link de driver installeer, dan krijg ik inderdaad gelijk strepen op het scherm.

Als ik 'installatie ongedaan maken' doe van de driver, dan heb ik geen strepen meer, maar dan loopt het beeld niet 100% soepel.
 
Ik heb het net geprobeerd en eigenlijk is het zo slecht nog niet. Hoe kan ik de automatische update van de grafische kaart uitschakelen?
 
Is het systeem wel geschikt voor windows 11? Wellicht anders w10 proberen?

Via de linkt die ik je gegeven heb, zou dat moeten kunnen.

Via Microsoft community:

  1. Rechtermuisknop op Start en kies voor Systeem.
  2. Klik op Systeembeveiliging en klik vervolgens op het tabblad Hardware.
  3. Kies voor Instellingen voor apparaatinstallatie.
  4. Selecteer Nee, ik bepaal zelf wat er moet gebeuren en kies vervolgens voor Nooit stuurprogramma's via Windows-Update installeren.
 
Ik heb momenteel Window 8.1 erop gezet
 
De vraag is natuurlijk wat nu het probleem is dat hij de nieuwste versie niet aankan, maar met de oudere versie gaat hij bvb ook niet in slaapstand en ontbreekt het batterij icoontje. Pas wanneer ik de nieuwste versie installeer, dan kan hij wel in slaapstand en komt het batterij icoontje
 
Heb jij van Acer geen update tool om te kijken of jij nog bepaalde drivers mist?
 
Wat is het exacte modelnummer van de laptop? Acer Aspire 7750G-xxxxxxxxx, waar de x het exacte nummer is. Voorbeelden zijn 2438G75MN en 2458G75MN.

Het lijkt mij niet zo dat je grafische kaart zo goed als dood is, aangezien er geen strepen zijn wanneer de nieuwste drivers geïnstalleerd zijn.

Heb je oudere drivers geprobeerd, zoals de windows 7 of 8.1 driver (op Windows 11)? Heb je toen je Win 8.1 geprobeerd hebt, ook de Win 8.1 driver geïnstalleerd? Of oudere?

Wat bedoel je met 'niet 100% soepel' bij de oude drivers? Wat gebeurt er (of juist niet)?
 
Wat is het exacte modelnummer van de laptop? Acer Aspire 7750G-xxxxxxxxx, waar de x het exacte nummer is. Voorbeelden zijn 2438G75MN en 2458G75MN.

Het lijkt mij niet zo dat je grafische kaart zo goed als dood is, aangezien er geen strepen zijn wanneer de nieuwste drivers geïnstalleerd zijn.

Heb je oudere drivers geprobeerd, zoals de windows 7 of 8.1 driver (op Windows 11)? Heb je toen je Win 8.1 geprobeerd hebt, ook de Win 8.1 driver geïnstalleerd? Of oudere?

Wat bedoel je met 'niet 100% soepel' bij de oude drivers? Wat gebeurt er (of juist niet)?
Model is Aspire 7750G-2636G1TMnkk.

Nee, het is juist wanneer de nieuwste drivers geïnstalleerd zijn dat er strepen op het scherm komen.

Zelfs met oudere versies van de drivers komen er strepen op.

Enkel wanneer ik 'non whql' driver installeer, dan komen er geen strepen, maar loopt het beeld niet soepel. Dus zegmaar met lichte 'haperingen' wanneer ik op de start knop druk of een programma open, ook geen optie om in slaapstand te gaan en ook geen batterij icoontje.
 
En wat is de resolutie van je beeldscherm volgens Windows na het installeren van nieuwe drivers, of de non whql drivers?
 
En wat is de resolutie van je beeldscherm volgens Windows na het installeren van nieuwe drivers, of de non whql drivers?
Oké, ik heb net even opnieuw geprobeerd, maar ook met de non whql geeft hij hetzelfde probleem.

Resolutie is 1600x900
 
Enkel met de Microsoft Basic Display adapter werkt hij, dus zonder stuurprogramma van de AMD RADEON HD 6650M
 
Enkel met de Microsoft Basic Display adapter werkt hij, dus zonder stuurprogramma van de AMD RADEON HD 6650M
Je hoeft natuurlijk niet de Amd drivers te gebruiken.
Heb je bij de Windows drivers ook dit probleem?

Of heb jij dan juist het probleem met het icoontje en de slaapstand?

Wel vreemd want het lijkt mij dat dit niet met jou grafische kaart te maken heeft.
Maar eerder met jou Windows zelf.

Je kunt altijd kijken of er fouten in jou Windows zit door het volgende te doen.
Let op de spatie tussen sfc en /
De scan gewoon laten lopen en niet onderbreken, ook al blijft hij lang hangen op een bepaalde %
Aan het eind kun je zien of er fouten zijn gevonden en herstelt.
- Open het start menu en typ "cmd"
- Klik het zoekresultaat cmd (command prompt) met rechts aan en kies uitvoeren als administrator
- Bevestig de prompt met ja
- Typ daarna sfc /scannow en druk op enter
- Laat ook deze scan lopen en controleer of er fouten worden gevonden
- Voer de scan bij niet herstelde fouten opnieuw uit met sfc /scannow


Worden er fouten gevonden doe dan een scan met de volgende regels 1 voor 1.
Herstart de computer na de laatste scan.
DISM /Online /Cleanup-Image /CheckHealth
DISM /Online /Cleanup-Image /ScanHealth
DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan