• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Hotmail handleiding voor Thunderbird

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maaikie

altijd in de wolkjes!
Lid geworden
29 jul 2005
Berichten
18.069
Waarderingsscore
589
Deze handleiding is gemaakt door Agelus19 van het mozbrowser forum.
Met toestemming heb ik deze mogen kopiren. Omdat het bij mij werkte...en ik me gek had gezocht...ik ben er zelf nog niet helemaal achter hoe ik ook kan verzenden...maar ik ben Agelus zeer dankbaar dat we deze mochten gebruiken voor ons Nationaal Computer Forum.

Door het volgen van deze handleiding kreeg ik thunderbird wel aan de praat..dus hierbij de:

[hand]Hotmail handleiding voor Thunderbird

Ik heb het net zelf moeten installeren. Maar toen het niet werkte heb ik heel dit forum afgezocht naar de verschillende fouten die er kunnen gebeuren.
En omdat alles toch zo door elkaar staat, zou ik graag alles op een rijtje zetten voor de nieuwelingen.

1- installeer Thunderbird (als je dat niet al gedaan hebt).

http://www.mozilla-europe.org/nl/products/thunderbird/

2- download de extensies Webmail en Hotmail. Dit doe je door op deze site met de rechtermuisknop op beide linkjes te klikken en te kiezen voor Koppeling opslaan als.... Sla beide extensies lokaal op (bijvoorbeeld op je bureaublad).

3- Open Thunderbird:
ga naar het menu Extra -> Extensies -> Installeren en selecteer hier eerst de gedownloade Webmail-extensie. Er staat dan "Webmail wordt genstalleerd de volgende keer Thunderbird dat opstart"
Doe daarna hetzelfde voor de Webmail-Hotmail-extensie.

Even wat handige linkjes waarmee je direct kunt downloaden (via rechtermuisknop en dan Koppeling opslaan als):
- Download Webmail-extensie
- Download Hotmail-extensie

4- Sluit het Extensies-scherm en Thunderbird af (en wacht 30 seconden).

5- Open Thunderbird en ga naar Extra -> Extensies -> selecteer Webmail-Hotmail en ga naar Opties
Hier kan je kiezen tussen "Hotmail website", "WebDAV" en "Hotmail website (BETA)"
Heb je de oude Hotmail dan kan je kiezen tussen "Hotmail website" of "WebDAV" (probeer tot het lukt).
Heb je Windows Live Mail (WLM) gebruik dan "hotmail website (BETA)".

6- Ga naar Extra -> Accountinstellingen en maak een nieuw account aan:
* Selecteer hierbij Webmail en klik op volgende
* geef uw naam op en daaronder je e-mailadres (van hotmail) en klik * volgende
* "inkomende gebruikersnaam" = opnieuw je e-mail adres van hotmail klik op volgende en dan op klaar.

7- Thunderbird vraagt je een wachtwoord in te voeren. Laat dit dan ook onthouden via het vinkje onderaan.

8- Vooraleer je berichten kan binnenhalen zorg je dat je Anti-virus uitstaat of dat deze een uitzondering maakt voor Thunderbird.

9- Soms kan het zijn dat ook je firewall tegenstribbelt. (maar dat moet je dan maar uittesten).

Ziezo, nu kan je in Thunderbird normaal berichten ontvangen en verzenden via Hotmail.

VEEL PLEZIER[/hand]

bron: Mozbrowser.nl

:worship::worship:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan