• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

HP Compaq 8100 Elite SFF PC graphics en nieuwe monitor

Status
Niet open voor verdere reacties.

oghkru

Nieuw lid
Lid geworden
13 jun 2007
Berichten
25
Waarderingsscore
0
Heb nog een wat oudere HP Compaq 8100 Elite SFF PC. Wil graag een nieuwe monitor kopen maar liefst met wat hogere resolutie van 1920 x 1080. Er zit nu een ATI Radeon 4300-4500 series kaart in.
Heb er nu 2 monitoren op aan gesloten (VGA en DVI aangesloten).
Is het nog slim om een 4K monitor aan te schaffen (24 inch) terwijl ik waarschijnlijk voorlopig nog niet mijn PC ga vervangen? (werkt nog prima, zit SSD in dus voor Office werk nog prima).
Zou liefst naar bv 2.560 x 1.440 pixels willen, hoger is in principe niet nodig.
 

Bijlagen

  • ATI Radeon.PNG
    ATI Radeon.PNG
    13,1 KB · Weergaven: 11
  • HP 8100 specs2.PNG
    HP 8100 specs2.PNG
    94,4 KB · Weergaven: 11
Volgens deze specificatie kan je zowat elke monitor erop aansluiten:


❍ High resolution texture support (up to 8192 x 8192)

Dus 2560x1440 of zelf een 4K scherm zou geen probleem mogen zijn. Ik zou je wel aanraden om de DVI aansluiting te gebruiken. (Misschien heb je een converter of speciale kabel nodig om van DVI naar HDMI/Displayport te gaan, omdat veel monitoren geen DVI meer hebben. VGA is bij dat sooort schermen ook vrij vaak afwezig.
 
Welke monitor je het beste kunt kopen is voor een groot deel afhankelijk van het beschikbare budget. Als je dat aangeeft kunnen we gerichter zoeken.
 
Belangrijkste is goed beeld en in hoogte verstelbaar. Doe alleen Office dingen. Heb gezocht naar monitoren met 2560 x 1444 resolutie maar dat wordt erg lastig. Ik weet niet of een converter ten koste gaat van de resolutie?
 
Er zijn best wel monitoren met DVI aansluiting te koop, alleen 24 inch is bij de resolutie wat lastiger, 27 inch kent een groter aanbod.

4k weergeven via een VGA kabel is niet aan te raden
Can VGA Support 4K?

Due to hardware limits, VGA cannot support 4K which is 3840×2160. VGA’s maximum resolution is around 2048×1536 which is 2K, and it probably won’t be true HD. For higher resolutions, use HDMI, Display Port, or DVI.
 
Volgens deze specificatie kan je zowat elke monitor erop aansluiten:


❍ High resolution texture support (up to 8192 x 8192)

Dus 2560x1440 of zelf een 4K scherm zou geen probleem mogen zijn. Ik zou je wel aanraden om de DVI aansluiting te gebruiken. (Misschien heb je een converter of speciale kabel nodig om van DVI naar HDMI/Displayport te gaan, omdat veel monitoren geen DVI meer hebben. VGA is bij dat sooort schermen ook vrij vaak afwezig.
Ik zie in de specs dat de Displaypoort deze hoge resolutie ondersteund maar er zit een DVI-D uitgang op en 1 HDMI. Lijkt net of de beschrijving dan niet klopt met wat ik aan de achterkant op de kaart zie qua aansluitingen (alleen 1 x DVI-D en 1 x HDMI)
 
dit zegt GPU-Z
 

Bijlagen

  • ati radeon videokaart.gif
    ati radeon videokaart.gif
    24,8 KB · Weergaven: 5
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan