• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Hp deskjet 3660 - snelheidprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Basjuuh

Nieuw lid
Lid geworden
1 dec 2021
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Goedenavond,

Hier in huis gebruiken wij een HP Deskjet 3660 printer voor het aanmaken van verzendlabels voor pakketjes en sporadisch het uitdraaien van een werkstuk of net zoals nu een gedichtje voor de surprise van Sinterklaas.

De printer staat in de kast en wordt via WiFi door 5 smartphones, 3 pc's en een laptop aangestuurd.

Het is een apparaat van zo'n 6 jaar oud, dus best op leeftijd, maar heeft altijd goed gewerkt.
Tot van de week er opeens iets geks gebeurde; de printer stopt na 3 cm papier ingeslikt te hebben opeens en doet ongeveer 10 minuten over het printen van 1 pdf.

Ik heb uiteraard wat research gedaan en heb de Spooler via Windows en op mijn smartphone geleegd en opgeschoond.
Tevens heb ik geprobeerd via diverse YouTube filmpjes om de printer (voor zover dat mogelijk is) te resetten naar fabrieksinstellingen, hard reset.

Wat dan gek is; er volgt bij het resetten een papier met abacadabra tekens voor mij.
Ik volg dan dit filmpje: YouTube: How to RESET ANY hp printer ?

Dat vel met abacadabra voor mij: IMG-20211130-213633 - komt er razendsnel uit.

- de printer heeft altijd goed gefunctioneerd
- opeens doet hij 10 minuten over 1 vel papier, kwaliteit is overigens prima
- geen ophoping van papier of iets dergelijks
- de printopdracht is razendsnel bij de printer zelf, binnen een seconde, maar de print duurt eeuwen
- diverse malen via HP smart en op verschillende methodes de printer gereset

Ik begin zelf te twijfelen aan de aard van het probleem. Wellicht iets hardware gerelateerd... maar, ik begon te twijfelen toen de het document snel uit de printer kwam.

Weet iemand wat ik kan doen of herkent iemand zich in mijn probleem? Dan hoor ik graag!
Dank :)
 
Misschien heel simpel wel vaak effectief. trek de stekker er eens een uurtje uit.
 
Mocht bovenstaande niet werken, kun je alle stuurprogramma`s eens verwijderen en herinstalleren.
 
Ik heb de stuurprogrammas en firmware opnieuw geïnstalleerd, maar de printer blijft kuren vertonen. Heel gek, zo uit het niets.

Ook heb ik de stekker er al uitgehaald, maar zonder enig resultaat.

De kwaliteit is overigens prima hoor. Een printje duurt alleen een minuut of 10 :)

Een volledige reset naar fabrieksinstellingen lijkt ook niet veel op te leveren.
Iemand nog een idee?
 
Is het met alle documenten die je print? Als je het probleem hebt met Word kijk dan eens of je het ook hebt met bijvoorbeeld een foto.
 
Ik heb de stuurprogrammas en firmware opnieuw geïnstalleerd, maar de printer blijft kuren vertonen. Heel gek, zo uit het niets.

Ook heb ik de stekker er al uitgehaald, maar zonder enig resultaat.
Is de printer draadloos aangesloten?
Zo ja reset het modem dan eens om uit te sluiten dat het daar ligt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan