• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

HP desktop recovery mode

Status
Niet open voor verdere reacties.

ReVeR

Nieuw lid
Lid geworden
1 jan 2022
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Hoi, ik heb een HP desktop Pavilion 550-102nd.
Om een mij onbekende reden startte hij ineens op in de recovery mode. Het lukt me niet om dit te omzeilen en heb uiteindelijk de recovery zijn werk maar laten doen. Systeemherstel doorloopt hierbij 3 stappen:
De windows partitie opnieuw formatteren
Bestanden die nodig zijn voor herstel worden gekopieerd
Bestanden herstellen op de vaste schijf.

Dit verloopt probleemloos. Vervolgens start de computer opnieuw op en zou dan het proces moeten hervatten. Echter, de computer start op en komt opnieuw in het scherm waarbij ik alleen kan kiezen voor uitvoeren van systeemherstel ofwel de computer kan uitschakelen (de Recovery manager). Ik kan dan het hele proces opnieuw laten uitvoeren en komt vervolgens weer in hetzelfde scherm terecht. Hoe doorbreek ik dit? Via de website van HP kom ik alleen bij een reseller terecht die recovery sets verkoopt, maar deze voor dit model niet kan leveren.

Groet Remco
 
Laatst bewerkt:
volgens deze site zou er dus de Windows 10 home x64 opstaan .. gebruik vervolgens het Microsoft Media Creation Tool om je een installatie medium aan te maken .. bij voorkeur een usb stick .
*er zou volgens de genoemde site zelfs geen Recovery manager aanwezig zijn !
 
Reden om in de toekomst een back-up systeem te hanteren.

Indien je systeemherstel aan had staan dan kun die ook gebruiken via de bootable installatie USB stick bij de reparatie opties.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan