• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

HP ENVY zonder Realtek HD Audio Manager

Status
Niet open voor verdere reacties.

JaRa

Nieuw lid
Lid geworden
13 jun 2019
Berichten
23
Waarderingsscore
0
Heb net een nieuwe HP ENVY laptop met B&O Speakers. Ik vind het geluid onvergelijkbaar met mijn oude Toshiba met zijn Harman Kardon speakers. Daar zat een heerlijk basgeluid in. Ik dacht dit te kunnen oplossen met de Realtek HD Audiomanager. Deze blijkt niet op de HP ENVY met Windows 10 geïnstalleerd te zijn.:eek: Ook krijg ik deze op geen enkele manier gedownload. Heb drivers, stuurprogramma's en weet ik al niet wat geprobeerd te downloaden, maar niets werkt. Ik weet ook wel dat er externe oplossingen te bedenken zijn, maar het is toch te gek dat het niet werkt! Het lijkt wel of B&O ervoor heeft gezorgd dat aan hun geluid niets veranderd mag worden. Andere equalizer downloads werken trouwens ook niet. Op de Realtek-site krijg ik een reeks Chinese tekens waar ik niks mee kan.:neutral: Ik zou erg gelukkig worden als er iemand is die mij in Jip en Janneke taal, en stap voor stap, kan uitleggen of en hoe ik mijn vertrouwde Realtek HD Audio Manager programma weer op mijn laptop geïnstalleerd kan krijgen. 😃
 
Zit geen Realtek audio codec chip in maar een Beats.
Hoe kom je erbij dat een driver met de audiomanager van Realtek dan zou gaan werken?
Welk type Envy is het exact?

Overigens werkt de 2.82 van Realtek audio manager niet in W10 als je een Realtek audio codec hebt.
Er is een iets latere versie in omloop die je niet bij Realtek zelf vind, van iemand die hem heeft aangepast.
 
Zit geen Realtek audio codec chip in maar een Beats.
Hoe kom je erbij dat een driver met de audiomanager van Realtek dan zou gaan werken?
Welk type Envy is het exact?

Overigens werkt de 2.82 van Realtek audio manager niet in W10 als je een Realtek audio codec hebt.
Er is een iets latere versie in omloop die je niet bij Realtek zelf vind, van iemand die hem heeft aangepast.
Het type is HP ENVY bw0550nd. Ikheb ook geprobeerd om andere equalizers te downloaden, dit is ook niet gelukt. Heb filmpjes op You Tube bekeken en ook dat is niet gelukt omdat er geen Realtek audio te vinden is op de laptop. Ik ben maar een eenvoudige gebruiker, dus heb er niet al te veel verstand van. Vandaar dat ik vroeg om uitleg in simpele bewoordingen.
 
Wat bedoel jij met werkt niet precies.
Jouw notebook heeft inderdaad de Realtek HD audiodrivers nodig.
 
Dit is de enige correcte driver voor jouw laptop. https://ftp.hp.com/pub/softpaq/sp92501-93000/sp92549.exe

Voer het installatiebestand uit wanneer dit gedownload is en doorloop de installatieprocedure. Na afsluiten van de installatie kan je Realtek Audio Manager terugvinden in het configuratiescherm.
 
Probeer maar...
 
Heb hier net getest op een virtual machine. Als je in configuratiescherm zit, controleer nog even of rechtsbovenaan de weergave staat op 'Kleine pictogrammen'. Het icoon heet Realtek HD Audio configuration. Je kan erop klikken met de rechtermuisknop en een snelkoppeling op het bureaublad plaatsen.
 
Probeer maar...
Gedaan. Realtek staat niet op configuratiescherm.11660

Ik zie het echt niet staan. Alleen bij swsetup zie onderstaand print screen.1560430087815.png
 
Hmz hardnekkig. We kijken verder...

Kan je even naar volgende locatie gaan:
C:\Program Files\Realtek\Audio\HDA

In die map vind je als het goed is 'RtkNGUI64.exe' probeer deze als Administrator uit te voeren.

Indien het hiermee nog niet werkt, kun je me dan even je versie van Windows 10 doorgeven? Deze kan je vinden als je rechtsklikt op het startmenu (links onderaan) en kies voor Systeem. De versienummer bestaat uit vier cijfers, onderaan in het venster onder Windows-Specificaties.
 
Hmz hardnekkig. We kijken verder...

Kan je even naar volgende locatie gaan:
C:\Program Files\Realtek\Audio\HDA

In die map vind je als het goed is 'RtkNGUI64.exe' probeer deze als Administrator uit te voeren.

Indien het hiermee nog niet werkt, kun je me dan even je versie van Windows 10 doorgeven? Deze kan je vinden als je rechtsklikt op het startmenu (links onderaan) en kies voor Systeem. De versienummer bestaat uit vier cijfers, onderaan in het venster onder Windows-Specificaties.
Oke, ik ga kijken, Ben zo terug.....
 
Mijn Lenovo notebook heeft ook de nieuwste Realtel HD audio aan boord, maar in het configuratiescherm is er geen Realtek snelkoppeling.

Wel in Geluid!
 
De map die werkt staat in program files als Realtek met audio en dan hda, RAVCpl64.exe en het icoon in het oude configuratiescherm, zoeken en configuratiescherm intrommelen.
 
De map die werkt staat in program files als Realtek met audio en dan hda, RAVCpl64.exe en het icoon in het oude configuratiescherm, zoeken en configuratiescherm intrommelen.

Geen Realtek bij mij in het Configuratiescherm, ondanks het met adminstratorrechten opstarten van RAVCpl64.exe
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan