• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

HP ENVY zonder Realtek HD Audio Manager

Status
Niet open voor verdere reacties.
Onderstaand is wat er in het conf.scherm staat onder geluid
11663
 
Tja, dat probleem hebben veel mensen en die hebben geen audio manager, de driver van Microsoft ervoor geeft die ook niet en de 2.82 eveneens niet maar die ik linkte werkt hier wel en heb tevens het manager icoon in de systemtray staan.

Vreemd is dat het gewoon wel werkt op andere PC's.

In het config scherm staat hier de oude Realtek audio manager icon.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Op de vermelding met groene vink klikken/dubbelklikken, dan kan krijg je het instellingenvenster.
 
Hmz hardnekkig. We kijken verder...

Kan je even naar volgende locatie gaan:
C:\Program Files\Realtek\Audio\HDA

In die map vind je als het goed is 'RtkNGUI64.exe' probeer deze als Administrator uit te voeren.

Indien het hiermee nog niet werkt, kun je me dan even je versie van Windows 10 doorgeven? Deze kan je vinden als je rechtsklikt op het startmenu (links onderaan) en kies voor Systeem. De versienummer bestaat uit vier cijfers, onderaan in het venster onder Windows-Specificaties.
11664
 
Kan je nogmaals checken in de juiste map:
C:\Program Files\Realtek\Audio\HDA

Niet onder Program Files X86 en niet onder Cardreader maar onder Audio > HDA
Sorry, ik zal het wel niet helemaal goed begrijpen, maar ik zie niets van een map met audio. Zie onderstaande prt.sc.11665
 
Vreemd, blijkbaar wordt de installatie van het stuurprogramma niet correct uitgevoerd. Ik zie op die laatste screen wel dat je twee antiviruspakketten tegelijk actief hebt op je computer. Sowieso is het dan aanbevolen om je computer eens op punt te laten stellen. @Abraham54 kan jij hiernaar kijken? Veel kans dat de installatie wordt tegengehouden door een van de antivirussen die met elkaar in conflict duiken zo gauw je wat wil installeren.
 
Vreemd, blijkbaar wordt de installatie van het stuurprogramma niet correct uitgevoerd. Ik zie op die laatste screen wel dat je twee antiviruspakketten tegelijk actief hebt op je computer. Sowieso is het dan aanbevolen om je computer eens op punt te laten stellen. @Abraham54 kan jij hiernaar kijken? Veel kans dat de installatie wordt tegengehouden door een van de antivirussen die met elkaar in conflict duiken zo gauw je wat wil installeren.
MACAfee is een proefversie die met de laptop is meegekomen. Ik heb er een gratis versie van AVG opgezet.
 
Confiratiescherm > Programma's en onderdelen
Verwijder daar alles van McAfee.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dave
Op de vermelding met groene vink klikken/dubbelklikken, dan kan krijg je het instellingenvenster.
Heb ik gedaan. Heb ook het icoontje gewijzig. ;) Zie screen hieronder. Als ik op realtek klik krijg ik dus die rare Chinese realtek site.

11667
 

Bijlagen

  • 1560439580142.png
    1560439580142.png
    61,2 KB · Weergaven: 2
Heb opnieuw de download van Dave gedaan. Nog steeds geen realtek icon in het configuratiescherm te zien.
 
Mag ik hieruit concluderen dat niemand een oplossing heeft voor mijn probleem?:worried:
 
Verwijder die laatste eens en probeer eens de versie die LP je adviseerde in post 12.

 
Ik zei al eerder, ik ben een gebruiker, geen expert. Ik krijg een scherm waarop ik 2 mogelijkheden krijg om door te klikken zie screen. Op welke ga ik klikken?
11680
 
De ene is van de uitgever en de andere is een "mirror", gewoon eentje kiezen.

Na verwijdering eerst rebooten en dan die installeren.

Vermoedelijk een upgrade vanuit W7 geweest?

Bij verse installaties werkt het gewoon heb ik ondervonden.
 
Klopt het dat de download wordt opgeslagen in een winrar map?
 
Ik krijg een hele reeks met voor mij onbegrijpelijke tekens.
11681
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan