• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

HP Fault ID

Status
Niet open voor verdere reacties.

PS1963

Nieuw lid
Lid geworden
15 okt 2020
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Goedemiddag,

Ik heb recent een HP 490 G3 computer gekocht via eBay. Helaas werkt hij niet en we komen er niet uit wat de oorzaak zou kunnen zijn. Bij het opstarten kom ik via de interne test uit dat het geheugen niet goed is. Ik krijg Fault ID: GK0KH9-8JAA91-X87T6K-40G03. Ik heb 4 verschillende geheugenbankje geprobeerd, waarvan de laatste nieuw uit de verpakking kwam. Ik geloof niet meer dat het probleem in het geheugen zit, maar dat er iets anders is wat de boel in de war brengt.
Het OS moet nog worden geinstalleerd, dus een progje installeren kan niet.

Iemand ideeën?
Peter Scholtes
 
De ID klopt niet, volgens HP bestaat een string uit 24 tekens, dit zijn er maar 23.
Verder, wat werkt er niet, hoe ver start hij wel op?
De foutcode heb je gekregen met behulp van UEFI Hardware Diagnostics?
Heb je de short of long test gedaan?
 
Mijn excuses voor de tikfout. De Fault ID: GK0KH9-8JAA91-X87T6K-40EG03.
Aangezien de computer werd geleverd zonder HDD?SDD, heb ik zelf een SSD geplaatst en moet ik dus het OS installeren. Wanneer ik Windows 10 vanaf een bootable usb wil installeren, krijg ik het logo van Windows 10 te zien met daaronder het bekende draaiende cirkeltje van "ik ben bezig". Na ca 20 seconden staat het cirkeltje stil. IK heb BIOS N08 2.19
Ik heb de Quick Tets uitgevoerd. Dit is de enige optie die ik heb. De HDD test verloopt goed.

Peter Scholtes
 
Wat je ook eens kan doen is het bios resetten. Op het moederbord zit een kleine knopcel-batterij, die verwijderen en na een minuutje terug plaatsen. Daarna nog eens proberen met de USB-stick windows te installeren.
Trouwens, bios is vorig jaar nog geupgraded naar versie 2.37 ( klik hier ), misschien gelijk bijwerken.
 
Nieuwe BIOS had ik al gevonden. Bedankt. Ik wacht daar nog heel even mee. Inderdaad geen garantie. Knoopbatterij zou ik nog kunnen doen. Daar ben ik bekend mee.
HP heb ik ook al contact mee gehad. Zij zeggen dat het een geheugenprobleem is, wat ik nu zeer betwijfel. Productnummer is : X3K59EA#ABD, SN: CZC6487G9T

Peter Scholtes
 
Het is een niet geheel onbekende fout, maar laten we bij het begin beginnen.
Welk geheugen (merk/type) heb je gebruikt? (en waarschijnlijk overbodig, maar heb je ze goed aangedrukt)
Heb je al geprobeerd te starten zonder overbodige hardware?
Toevallig een Seagate HDD, probeer (indien mogelijk) een ander merk.
 
Crucial 16Gb (wat er in zat bij levering), Crucial 2x8GB (later door leverancier opgestuurd) en Corsair Valueselect 8GB nieuw en ongebruikt (CMV8GX4M1A2133C15) en hiervoor door mijzelf aangeschaft.
Modules zijn goed aangedrukt. Ik heb in de jaren 90 zelf vele pc's gebouwd.

Peter Scholtes
 
Geheugen latje zou goed moeten zijn (eventueel testen in een andere pc)
Voor de zekerheid ook even de plaatsing van de processor na kijken, heb al een keer gezien dat die niet helemaal goed zat, alles leek te werken alleen gaf de pc iedere keer geheugen fouten, en niet geschoten is altijd mis.
Anders ben ik toch bang dat het moederbord niet oksel fris is en dat is bij deze HP een vaker voorkomend probleem, je kan natuurlijk op zoek gaan naar een tweedehands moederbord maar volgens mij heeft HP een standaard ATX 1151 (v1) bord gebruikt, dat zou ook nog een optie zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan