• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

HP Instant Ink bij aankoop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Veng

Elite lid
Lid geworden
27 nov 2012
Berichten
6.543
Waarderingsscore
137
Bij aankoop van een printer (HP Envy 6234 bv. bij Coolblue) krijg je er ook 7 maanden "HP instant Ink" bij.
Weet iemand of je bij aankoop daar ook direct de cartridges bij moet bestellen of dat je met de setupcartridges direct gebruik kunt maken van HP Instant Ink.
Weet dat ik geen verder abonnement wil afsluiten.
 
Sorry, ik heb het antwoord al gevonden:
"Het abonnement en de facturering starten als je de HP Instant Ink-cartridges plaatst. Ongeveer 10 dagen na het aanmelden krijg je een welkomstpakket met de eerste cartridges."

Maar niets voor niets: blijkbaar wordt er weer veel data van je verzameld:
"

Kleine lettertjes​

Bedenk voor het afsluiten van een abonnement of je je prettig voelt bij de 'kleine lettertjes'. Je moet akkoord te gaan met de Instant Ink gebruiksvoorwaarden, Connected gebruiksvoorwaarden en privacyverklaring.

We hebben in november 2020 de servicevoorwaarden nog eens voor je doorgespit. Dit zijn de opvallendste punten:

  • HP kan de voorwaarden en de prijs op elk moment naar eigen goeddunken wijzigen, als ze het 30 dagen tevoren melden op hp.instantink.com.
  • HP verzamelt allerlei gegevens via jouw printer (bijvoorbeeld soorten afgedrukte documenten: pdf en jpg) en kan automatisch updates installeren op je printer.
  • Het is mogelijk dat HP de cartridges uitschakelt als de printer niet meer verbonden is met het internet. Dan heb je de klantenservice nodig om ze opnieuw te activeren. HP zegt dat 'de printer het gewoon blijft doen wanneer deze offline is'. De printer geeft het aantal afgedrukte pagina's en de inktniveau's weer door als er weer een internetverbinding is."
 
Vind het zo een prut merk, printers werken vrij snel niet meer en na 2 jaar wordt je niet meer geholpen, een paar gehad en altijd ellende.

Ook de PC's en notebooks kun je vrijwel niet repareren als dat nodig is, ook irri.

Waarom perse een HP printer aanschaffen?
 
"Waarom perse een HP printer aanschaffen?"
Eigenlijk alleen maar omdat ik er een heb (PSC2350) en die al vele jaren goed werkt en de Consumentenbond de 6234 redelijk goed vond (ze testen echter nooit op levensduur). Mijn dochter en zoon hebben echter dezelfde (erg gemakkelijk om voor drie printers cartridges op voorraad te houden)
Die van mijn dochter echter lijkt de cartridges te mollen. Al twee nieuwe ingezet en beide onbruikbaar geworden.
Verder wordt ik een beetje tureluurs (bomen en bos) van het zoeken naar welke printer ik voor haar zal nemen.
Ze print niet veel maar met twee opgroeiende kinderen en thuisonderwijs kan dat natuurlijk veranderen. Ze wil wel per se een 3-1 netwerkprinter. Hij moet het ook altijd doen als ze hem wil gebruiken en niet zoals nu dat hij haar op het meest kritische moment in de steek laat.

Heb je mss. een suggestie?
 
Mijn beste ervaring heb ik met Canon, een MG3150, maar dat is maar 1 tevreden klant.

Indien je geen problemen wilt is miss. een laserprinter een goede keuze?

Weet niet of ze betaald worden op die side.

Mij eerste was een Epson die het ook vrij snel opgaf en die had geen spuitkoppen in de cartridges maar een hele spuitkop en was snel verstopt, dus als de printer niet veel wordt gebruikt lijkt mij een laserprinter of eentje met de spuitkoppen in de cartridges een betere keuze.
 
Ze wil ook kleur en dan vind ik een kleurenlaser te duur.
Probleem is dat alle merken wel klagende gebruikers en slechtere modellen hebben.
Een met cartridges met spuitkop lijkt me wel het beste. Een vaste ingedroogde is snel vervangen maar duur.
Irritant is ook dat als ik denk iets gevonden te hebben hij of niet meer leverbaar is of plotseling flink in prijs gestegen.
 
Meeste printer merken verkopen ze zelf ook, welke had je op het oog?
 
Hier ook een zeer tevreden Canon gebruiker MG3650 en TS5150, eerst de 3650 aangeschaft en een paar jaar later de TS5150 (bewust omdat die dezelfde cartridge gebruikt en de printkop in de cartridge).
Beide voorzien van WiFi en dubbelzijdig afdrukken, haarscherpe afdrukken en redelijk snel en doen nog steeds braaf hun (best wel vele) werk.
 
Ik ben ook een fervent Canon gebruiker (momenteel de MG5750), al vele jaren canon gebruiker. Ben ook geen groot-gebruiker en heb ook al eens een HP gehad. Was ook kwalitatief zeer goed maar ik vind gewoon de software van Canon beter. Ik gebruik trouwens al jaren het huismerk-cartridges van 123inkt.be en dit zeer tot mijn plezier/gemak (en ook voor mijn portemonee). Bij een nieuw HP zitten standaard half-gevulde cartridges om te starten, bij een nieuwe Canon zijn die gewoon volledig gevuld ;-)
 
Ken iemand die in het kleuteronderwijs zit, die moeten thuis veel voorbereiden, en er wordt daar nogal wat geprint hoor, alles heeft al de revue gepasseerd, brother, hp, altijd inktjet printers.
Zelf heb ik een kleuren laserprinter, daar ben ik wel heel tevreden over omdat ik maar sporadisch print.
Nu heeft ze een Epson ecotank printer aangekocht en die bevalt haar wel, maar heeft deze pas een maand of 2, heeft er dus nog niet veel ervaring mee wat betreft levensduur.
 
Bij mij thuis werkt de HP printer goed inclusief Instant Inkt. Maar het werkt uitstekend.
 
een ieder heeft zijn eigen favoriet , gebruik al Jaren de Epsons WF-2510 en de WP-4535
nooit geen probleem mee gehad,en die slikken beide de goedkoopste inktcartridges van het huismerk 123inkt :cool:
 
Helaas zijn printers waar iemand al jaren mee werkt meestal niet meer verkrijgbaar. Het is ook geen product dat je zo maar van Marktplaats moet halen.
 
Ik gebruik al jaren (sinds 1990) HP printers, nooit problemen mee gehad. de huidige (HP C410b) is ondertussen ook al 10 jaar oud. Ik gebruik cartridges van amazon en bevallen heel goed (25€ voor 4 sets van 5 cartridges). Het enige wat recent gewijzigd is dat de originele HP drivers (solution center) niet meer werkt. Maar dat is geen probleem omdat ik nog steeds alle functies kan gebruiken met de generieke windows driver.
 
Ik haal ze bij 123inkt. Goede service. Ik heb al twee keer een cartridge vergoed gekregen terwijl ik nu denk dat het de printer zelf is die de cartridges onbruikbaar maakt omdat 2 nieuwe cartridges in die printer niet werkten. Wist niet dat dat ook kon.
Is Amazon gemiddeld goedkoper dan 123inkt?
 
Ik heb een aantal jaren geleden eens goed rondgekeken naar de prijzen van namaakcartridges
en daaruit bleek dat voor mijn model cartridges (HP364XL) amazon.de de goedkoopste was en koop daar tot op heden nog steeds mijn cartridges. Ik merk geen kwaliteitsverschil met de originele cartridges.
Ik heb nu voor het verschil nog eens gekeken naar de prijzen voor mijn HP364XL cartridges bij 123inkt.be en daar staat een set van 5 cartridges toch nog 50€, bij amazon begint dat al van zo'n 10€. Meerdere sets zijn nog goedkoper (4x sets zo'n 25€)
Voor inktcartridges is de keuze van patronen wel veel groter bij amazon.de dan op amazon.nl.
Van de service heb ik ook nog nooit problemen gehad met amazon, ook niet met garanties.
 
"Voor inktcartridges is de keuze van patronen wel veel groter bij amazon.de dan op amazon.nl."
Vreemd want volgens mij wordt ook NL vanuit DE geleverd:
"Amazon Nederland wordt bediend vanuit Mönchengladbach in Duitsland, een distributiecentrum vlak over de grens."
en
"E-commercereus Amazon staat op het punt zijn twaalfde distributiecentrum in Duitsland te openen. Ditmaal vlakbij de Nederlandse grens."

"Van de service heb ik ook nog nooit problemen gehad met amazon, ook niet met garanties."
Nee, die grote webshops hebben het meestal wel goed voor elkaar. Bij Mediamarkt hoor ik veel klachten mss. omdat dat franchisewinkels zijn.
 
Bij welke regio je besteld bij Amazon maakt niet uit. Niet alle amazon sites vermelden alle artikelen. Merendeel komt wel van amazon duitsland. Afhankelijk van welk artikel je besteld komt het soms toch van nog een ander land. Ik heb al artikelen ontvangen van frankrijk, spanje, italië en UK terwijl ik besteld had via duitsland of nederland. Bij duitsland word wel een iets ander bedrag aangerekend door het verschil in BTW.
Mediamarkt een franchise wist ik nog niet. Grote toestellen bestel ik meestal bij mediamarkt omdat ik hier een winkel vlakbij heb.
Bol.com is ook uitstekend maar is de laatste jaren veel duurder geworden.
 
"Mediamarkt een franchise wist ik nog niet."
Is MediaMarkt een franchise?
De leiding van MediaMarkt is grotendeels gedecentraliseerd. Per land bestaat een MediaMarkt-holding en iedere vestiging is een zelfstandig opererende onderneming met een eigen rechtspersoon.

"Bol.com is ook uitstekend maar is de laatste jaren veel duurder geworden."
Klopt. Lijkt ook erg afhankelijk van het feit of Bol.com levert of dat het een derde partij is waarbij je koopt.

Ik lees nu in reviews bij Coolblue dat de printer per se een account wil want ze willen veel van je weten. Daar zit ik niet op te wachten.
Het wensenlijstje wordt zo toch duidelijker:
- All in one
- Via Wifi
- Cartridges met nozzels
- Géén verplichting via de cloud te werken (Ik lees: Het ding doet werkelijk helemaal niets zonder een verplicht account en eist bij elke actie locatie bepaling.)
En aansluitend bij #3 van Lange Pier: "Een goedkope printer, goede afdrukkwaliteit, veel storingen."
(Dit is ook niet leuk: "Installatie werkt niet als je een WiFi range extender gebruikt")
Nu snap ik wel dat het probleem bij de één niet bij de ander hoeft op te treden, maar toch.

Mss. voldoet de "Canon PIXMA MG3650S aan mijn wensen" ?
Perfectie zal wel niet te vinden zijn onder de paar honderd euries.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de MG3650 (zonder S) en de TS5150 beide printers doen het uitstekend (en voldoen aan je wensen)
De TS5150 is iets sneller met afdrukken en heeft als voordeel dat die twee papierlades heeft, de achterste is makkelijk met dik papier invoeren, ik gebruik regelmatig 280grams papier en dat slikt die moeiteloos maar je kun er natuurlijk ook gewoon papier in doen, de voorste lade is er één van het gesloten type, dat heeft weer als voordeel dat er geen stof op het papier komt/blijft liggen als je de printer weinig gebruikt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan