• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

HP printer print geen kleuren meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

xypelair

Vaak hier
Lid geworden
2 nov 2007
Berichten
829
Waarderingsscore
2
Betr. Printer HP 3070a. Deze printer heeft altijd goed gewerkt met inktpatronen van 123inkt.nl.
Plotseling na verwisselen van de 3 kleurenpatronen begon de printer alleen nog maar met zwart te printen.
Maar geen kleur meer, ook niet na aansluiting aan een andere computer. Ik heb sterk de indruk dat HP in de software van de printer een blokkade heeft ge-installeerd voor merkloze patronen.
Mijn printer heb ik nu volledig afgesloten van het internet en met usb aangesloten aan een computer, maar geen verandering. Het kan zijn dat de blokkade al in de software zit.
Misschien zit ik er helemaal naast en ligt dit euvel aan iets anders.
Wie kan mij helpen? B.v.d.
 
Als het direct na het verwisselen is ontstaan lijkt het mij niet de software, al is het niet uitgesloten.
Het kan natuurlijk ook een slecht contact zijn. Of dat je pech hebt en een slechte patroon hebt ontvangen. Ik gebruik ook de patronen van 123inkt (voor een andere HP printer) maar heb dat echter nog niet meegemaakt.
Ik heb wel eens een kleurenprobleem gehad dat opgelost bleek toen ik alles goed spanningsloos had gemaakt en vervolgens weer netjes opgestart.
 
In dit geval had ik alle 3 kleuren tegelijk vernieuwd. Spanningsloos maken hielp ook niet.
 
Ik was mss wat onduidelijk: met "alles" spanningsloos maken bedoelde ik ook de PC/laptop. Ik denk dat in mijn geval het probleem samenhing met de printerdriver. Kans dat jij hetzelfde zou hebben is natuurlijk niet zo groot maar wel eenvoudig snel uit te proberen.
 
normaal gesproken zou je met reset instellingen gewoon weer met de kleuren kunnen werken.
haal de Cartridges eruit en maak alles eens goed schoon ook de contacten
ik heb nooit problemen ondervonden met 123inkt
je zou ook eens het programma HP Print and Scandoctor voor Windows kunnen laten zoeken.
Heb je wel de Printersoftware gebruikt? onderhouds taken zoals de inktpatronen uitlijnen?
het is niet zo dat als je de patronen vervangt,je ook meteen weer kunt printen,eerst het bovenstaande doen 🙄
 
Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat van de oude cartridge niet alle drie de kleuren op waren. (of zijn het drie afzonderlijke cartridges?) Als je die nog hebt zou je die terug kunnen plaatsen en kijken of er nog wat op papier verschijnt. Dan weet je of het je cartridge is of een ander deel van je systeem.
Naschrift: Ik heb ondertussen gevonden dat het om drie cartridges gaat.
 
Laatst bewerkt:
Lijkt toch een schoonmaakkwestie te zijn. Eeń kleur doet het nu. Met een druppeltje alcohol op de inktoopening van de patronen. Ik weet niet waar ik verder nog kan schoonmaken. Printkopreinigen had ik al tig keer gedaan, werkt niet voldoende.
 
Ik heb eens aan een HP printer "gesleuteld" om die te repareren.
Ik vermoed dat het niet de printkop is. Je hebt immers al één kleur aan de gang gekregen.
Kijk eens of een keukenpapiertje tegen de opening van de cartridge genoeg inkt opzuigt.
Is dat zo, dan kan toch je printkop verstopt zijn, zelfs defect geraakt.

Meestal is de printkop gemakkelijk te verwijderen. Of de printkop dicht zit zou je kunnen testen door er met een injectiepuitje (dat moet je dan wel hebben) één voor één de kleuren door te spuiten. Is wel een beetje een geprul om e.e.a. goed aan te laten sluiten.

Maarre, je hebt alle drie de cartridges vervangen. Meestal vervang je alleen die cartridge die leeg is. Kan het niet zij dat het probleem er al was voor je de cartridges hebt verwisseld? Dat je dus dacht dat ze leeg waren maar dat er een ander probleem was?
 
De printer heeft 2 maanden stilgestaan.
Ik heb genoeg injectiespuitjes, maar hoe verwijder je de printkop om eens te bekijken?
 
Kijk deze video voor het reinigen en verwijderen van de printkop eens:



Ik kwam ook deze video tegen.
Mss komt die nog van pas. In elk geval zie je hoe alles in elkaar zit en hij meldt iets over de purge pomp. In dit geval omdat hij geen zwart print.
 
:laughing: doe met dit werk wel een een paar plastiekhandschoentjes aan.
want je zit soms onder de Inkt,en die is lastig schoon te krijgen, en de Printer twee maanden niet gebruiken is geen optie,minimaal wekelijks een printje laten draaien egaal hoe
 
Idd. handschoentjes. Al heb ik gemerkt dat die inkt er de volgende dag toch veelal wel af is. En twee mnd niet gebruiken is ook niet aan te bevelen. Tenzij je hem af en toe aan en uitzet. Dan doen ze meestal ook wel een reiniging (met het nodige inktverbruik).
Dat er veel verspilt wordt zie je wel de opgehoopte inkt. Volgens mij verbruik je meer met het reinigen dan met het printen zelf.
Een kennis van mij had een HP printer voor hoge oplage gekocht terwijl hij maar beperkt werd gebruikt. Ze werden arm van de cartridges die ze moesten aanschaffen. Zo veel werd er blijkbaar voor het reinigen gebruikt.
 
Nog niet gelukt om de cartridges met rood en geel erdoor te krijgen, maar ik probeer nog wel verder.
Aan de patronen ligt het niet. Die heb ik in orde (inktdoorlopend gekregen). Het moet dus liggen aan een verstopping in het gedeelte waar de printkop opligt.
Bedankt allemaal voor de adviezen. M.vr.groet,
 
geen ervaring met hp
maar als de kop er uit kan dan even mee naar buiten en de tuinslag er op
daar heb ik de koppen van mijn canon ook een paar keer mee gereinigd.

je kan meestal ook nieuwe koppen kopen
 
... Met een druppeltje alcohol op de inktoopening van de patronen.
Kijk uit, ik meen (had het) dat het 'kunststof' (een hobbeltje) rond de nozzels oplost in alcohol.
Warm water is beter.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan