• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Hp start niet goed op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Diana van Gils

Nieuw lid
Lid geworden
2 aug 2020
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Heb HP laptop gekregen, er een harde schijf ingezet en aangesloten. Als ik hem aanzet begint er een rood lampje te knipperen en krijg ik pieptoontjes en dan even niks dit zo’ n 4/5 keer achter elkaar en daarna stoot het en gaat de ventilator heel hard blazen. Op het scherm komt niets. Weet iemand hoe ik verder kom?
 
Het zijn 3x 5 piepjes daarna gaat de ventilator aan en dan nog 2x5 piepjes en dan stopt het piepen.
Het is een HP Compaq 8000 elite
 
Momenteel heb ik 2 van HP Compaqs in gebruik (1 voor echtgenote en 1 als reserve) . Wat stáát er op die harde schijf of is die leeg om er een nieuwe Windows op te zetten? Ik kon onlangs met de SSD van de reserve HPCompaq mijn gewone desktop opstarten, en ik denk dat dat omgekeerd ook kan. Dan moeten de kasten wel open, maar echt ingewikkeld is dat niet. Beetje eng in het begin. En dan opstarten met bootmenu (F8 denk ik bij je HP). Heb ik ook geleerd. Ik zag dat je zonet online was.
 
Hoeveel reepjes geheugen zitten erin?
Indien 2, met eentje opstarten en eventueel omruilen.
Blijkt een ram probleem te zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan