• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

HP3070A inkt cartridge problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

imkeren

MS Windows10 64 bit
Lid geworden
6 okt 2011
Berichten
1.290
Waarderingsscore
7
De problemen startten toen een nieuwe Z/W cartridge werd vernieuwd ( met originele HP cartridge ), de zwarte kleur werd niet meer gedrukt.
Volgde raad van help site en trachtte de koppen te reinigen door een vochtig doekje onder de koppen te brengen en heen en weer te bewegen.
Het gevolg is nu dat ik een foutbericht bekom ( zie foto ), zeggende dat er vreemde cartridges aanwezig zijn. Ik krijg ook de melding dat de cartridges leeg zijn alhoewel het nieuwe originele cartridges zijn.

Iemand idee ?
 

Bijlagen

  • a1.jpg
    a1.jpg
    97,6 KB · Weergaven: 19
Hij geeft aan de setup te gebruiken.
Dat al geprobeerd?
 
Hij geeft aan de setup te gebruiken.
Nee, dat staat er niet precies zo.
Er staat: "Gebruik de SETUP-cartridges die bij de printer zijn geleverd om de printer te initialiseren.

Het lijkt erop dat de printer helemaal gereset is, zodat de printer denkt (als een printer al kan denken...;)) dat hij voor de allereerste keer in gebruik wordt genomen.
Veel printers die je voor de allereerste keer in gebruik neemt, vereisen dat je de bij de printer meegeleverde SETUP-cartridges gebruikt.
Die cartridges zijn maar voor de helft (of nog minder) gevuld. Ik vermoed dat er een speciale chip op die eerste cartridges zit, die nodig is om de printer te initialiseren.

De HP Deskjet 3070A van imkeren is echter al een paar jaar in gebruik. Dus die eerste (meegeleverde) cartridges zijn allang leeg en weggegooid.

Ik weet zo 1-2-3 geen oplossing voor zijn probleem. Hij zou de printer kunnen verwijderen: eerst loskoppelen, dan verwijderen van de HP software via Configuratiescherm > Programma's en onderdelen.
Daarna de printer weer opnieuw installeren.
De software voor de printer kan hij ophalen bij HP: HP Deskjet 3070A e-All-in-One printerserie - B611 Downloads van software en stuurprogramma's | HP® Klantondersteuning
Automatisch wordt daar de software getoond die nodig is voor het besturingssysteem waarmee jij die pagina bekijkt. Maar je kunt op die pagina wel klikken op de link: Besturingssysteem wijzigen, waarna jij jouw versie van Windows kiest.

En misschien staan er in de handleiding van de printer ook nog nuttige dingen hierover: http://data.vandenborre.be/manual/HP/HP_M_NL_DJ 3070A E-AIO.pdf
 
Tja, ik ben het eens met de heer porrelaar

de informatie is te vinden in de Handleiding,kijk maar eens bij de Catridge Chip

soms is het een kleinigheid die je over het hoofd hebt gezien,als je al een recente Update hebt gedaan
bij HP dan kan het ook zijn dat je nog maar alleen de Originele Inktpatronen kunt gebruiken.
Neem anders eens contact op met HP en vraag wat de oplossing kan zijn.
heb zelf eens jaren geleden liggen klooien met een HP Officejet ,een hoop grijze haren erbij en het ding belande uiteindelijk in de Kliko, was beter voor mijn innerlijke rust
 
als je al een recente Update hebt gedaan bij HP dan kan het ook zijn dat je nog maar alleen de Originele Inktpatronen kunt gebruiken.
imkeren schrijft in de startpost dat hij originele cartridges van HP gebruikt. Dat is dus niet de oorzaak van zijn probleem.
 

Je kunt setup cartridges bestellen of gewoon een nieuwe printer aanschaffen, had altijd een HP maar overgestapt naar Canon, altijd problemen met die HP, een MG3150 die al jaren prima werkt met originele cartridges.
 
Je kunt setup cartridges bestellen
Kijk , dat wist ik niet dat je bij HP setup cartridges kon bestellen voor een printer die al 6 tot 7 jaar oud is, zoals de HP3070A van imkeren.

De printer van imkeren kostte destijds 60 tot 80 euro, afhankelijk van de winkel en het tijdstip waarop je hem kocht.
De printer van Lange Pier, de Canon Pixma MG3150, was nog goedkoper: 60 à 70 euro.
Zelf koop ik meestal wat duurdere printers (van circa € 125), in de hoop dat ze dan ook wat langer meegaan én goedkoper zijn wat de inktkosten betreft. Mijn HP Photosmart C5180, een netwerkprinter, heeft het bijna 10 jaar volgehouden. Met klooninkt.
Nu gebruik ik een Canon Pixma MP610, een USB printer, die over 1 week 11 jaar oud wordt. Ook altijd met klooninkt, meestal van Go4inkt.

Maar ik dwaal nu wel wat af. Mijn reactie helpt niet bij de oplossing van het probleem van imkeren.
 
🤔 Mmm kijk dat wist ik ook niet ,alweer iets wijzer geworden, dankzij Lange Pier
ik denk dat je voor die prijs van de Setup Cartridges een nieuwe Printer kunt aanschaffen
maar ja, als je gehecht bent aan dat beestje dan heb je dat er wel voor over.
 
Wat een rotstreek zo'n systeem . . . :broken_heart: Je zou haast het vloeken weer invoeren.

Probleem is dat er zoveel modellen zijn. Er is misschien een oplossing wanneer je in het (verborgen) SUPPORT menu kan komen. Kijk bij het bericht van BaiaVieira:


Zorg voordat je dit doet dat van elke cartidge de contacten voorzichtig schoongemaakt zijn, ook die aan de printerkop, Gebruik een wattip met alleen een weinig gedestilleerd- of eventueel bronwater, en drogen / laten drogen er na.
Overtuig je (met de gebruiksaanwijzing) dat je de cartridges juist inklikt/plaatst.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan