• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

HTML-pagina design 1080p scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Samuel

Elite Member
Lid geworden
27 mei 2007
Berichten
7.225
Waarderingsscore
0
Ik heb weer eens een vraagje, en ik hoop dat er iemand is met een goede suggestie :biggrin:

Een stukje achtergrond: op het werk hebben we 1080p schermen hangen waar roosters op worden gepubliceerd. De software maakt het ook mogelijk een extra html-pagina toe te voegen voor extra informatie. Om die extra pagina gaat het.
Op dit moment gebruiken we Word om de html-pagina aan te passen. Word geeft alleen geen voorbeeld hoe het er uiteindelijk op een 1080p monitor komt uit te zien. Daarnaast is ook de uitlijning in Word niet optimaal.

Nu zoek ik een stukje software die mij een html-pagina voorschotelt, 1920 bij 1080, die ik dan kan bewerken. Daarbij ook de tools om de pagina naar eigen inzicht op te delen in vlakken, bijvoorbeeld met een header, footer, left side bar, right side bar, main area etc. En de optie om het lettertype aan te passen, eventueel afbeeldingen toe te voegen etc.

Is dit eenvoudig mogelijk met een wysiwyg editor, of zul je dan toch met html-code aan de slag moeten? Het doel is de dynamische content makkelijk en overzichtelijk te kunnen plaatsen.
 
Zoek je dan niet eigenlijk iets als Wordpress maar dan met losse pagina's? Of wil je de pagina's zelf met HTML programmeren?
 
Mogelijk ook dat de gebruiksaanwijzing van dat scherm er meer informatie erover heeft.
 
Wordpress is een volwaardig cms. Ik zou eigenlijk meer zoiets als Word, maar dan met de mogelijkheid de schermgrootte in te stellen voor een goede preview van de pagina, en de mogelijkheid de html pagina in verschillende areas op te delen.

Eigenlijk staat er gewoon een pc achter die schermen, die een pagina laadt met een auto-refresh functie. De software plakt die extra html-pagina achter zijn eigen html-pagina's en zet die ergens op een share.
 
Zegt de gebruiksaanwijzing van dat scherm er niks over?
 
Misschien moet je jezelf dan verdiepen in HTML en CSS dan kan je het maken met script. Het is niet heel moeilijk.

Eventueel kan ik je helpen met het opzetten van zo'n pagina.
 
Het scherm is gewoon een samsung tv. Eigenlijk dus gewoon een monitor met een pc er achter. Die pc laad de html pagina's.

Ja, met html en css kan het wel, maar helaas is de content niet static. Daarnaast ben ik niet de enige die het moet bijwerken. Eenvoudig moet het dus zijn en blijven.
Een html pagina aanpassen met Word is super eenvoudig, maar ik vind het er niet uit zien :wacko:
 
Welke versie Microsoft Office gebruik jij op het werk?
 
Office 2013, en de beschikking over office 365.
 
Je kan een HTML pagina static maken dat is geen probleem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan