• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Huawei smartphone is niet zichtbaar in ons netwerk.

Status
Niet open voor verdere reacties.

krieter

Senior
Lid geworden
4 aug 2007
Berichten
4.329
Waarderingsscore
1
Hoi,
Als ik in onze router naar de netwerktoewijzing ga zie ik een afbeelding van alle toestellen in ons netwerk.
Met een gepast icoontje erbij of ze verbonden zijn via LAN of via WiFi.

Zie afbeelding:
5a9ee264d1b0f-PCB-netwerktoewijzing_thuisnetwerk_krieter.png


Nochtans kan ik via de smartphone hier thuis via d ewifi op ons netwerk en browsen
Dus internetten ed werkt gewoon.

Wat kan de oorzaak zijn?

Mvg, krieter.
 
In jouw afbeelding zie ik wel een smartphone staan: android-3420a6...
Is dat misschien jouw Huawei smartphone?
 
Dat is onze tablet een Samsung galaxy SM-T520.

Het rare is dat ik op het internet kan met de Huawei.
De DHCP range van de router gaat van (.200 tot en met .250)
De Huawei heeft als IP 192.168.1.249
De Galaxy heeftals IP 192.168.1.141 en die verschijnt probleemloos in ons netwerk.
Net zoals al die andere devices die je op de afbeelding zien.

Ik probeer het programma "MyPhoneExplorer " te gebruiken om contacten, agenda, berichten, e.d. te bewerken en sorteren op onze PCBureel.
De eerste keer lukte dat en kon ik syncroniseren met het programma via de WiFi.
Maar enkele uren later probeerde ik dat terug maar het programma blijft zoeken.
Nochtans staan de instellingen op WiFi en alles staat goed.
Dit volgens de instructies die ik vond op de site van "SchoonePC".

Hoe kun je op de Galaxy de instellingen van de WiFi op een statisch IP zetten?
gewoon om te testen he.

Mvg, krieter.
 
Dat is licht afhankelijk van de Android versie die je hebt. Ik heb even op mijn S7 gekeken, met Android 7, daar kan het als volgt:

Ga naar de Instellingen
Dan naar verbindingen
Klik op Wifi
Klik op het netwerk waar je mee verbonden hebt, Iets langer inhouden dan standaard.
klik op Netwerkinstellingen beheren
Klik op Geavanceerde instellingen beheren
dan zie je ergens DHCP Ook kan je daar ergens op Statisch klikken.

Ik hoop dat dit je helpt.
 
Instructie's gevolg en hier ook Android7.
Heb nu het handmatig het IP adres vastgezet.
Probeer dadelijk de smartphone in het netwerk te zien

Mvg, krieter
 
IP handmatig naar 192.168.1.248 gezet en kan naar het internet ed via ons netwerk

Met het programma MyPhoneExplorer kan ik via de PC wel alle contacten ed aanpassen en aan alle mappen in de Huawei via de WiFi.
Aanpassingen worden dadelijk gesyncroniseerd

So far so good !

Maar in het schema van de router verschijnt de Huawei niet, pffffff
Ik heb in de router voor bijna alle toestellen een DHCP reservering gemaakt.
Ip gekoppeld aan MAC adres.
Ook voor de Huawei.
Maar dat helpt ook niet.

Mvg, krieter
 
Het is wel zo dat je nu een vast ipadres hebt. Maar wanneer je het apparaat meeneemt en ergens anders met Wifi wil verbinden is er een grote kans dat het niet werkt. Ben je jezelf daarvan bewust?

Wat betreft de router, je kan eens een herstart proberen.
 
Mijn vraag zal misschien vreemd lijken, maar als jij met je Huawei Smartphone naar buiten gaat , laat ons zeggen naar de supermarkt waar een wifi hotspot is , raak jij daar op internet met je Huawei Smartphone ?
 
Nee, want ik gebruik buitenshuis altijd mijn 4G. Maar als je wat langer weg bent of op vakantie gaat kan het handig zijn om de wifi te gebruiken.
 
@Rubensky,
Dat weet ik hoor, ik wilde enkel dat de router voortaan 192.168.1.248 als IP adres verleende aan de Huawei.
Daarna zet ik de smartphone terug op DHCP

@allen,

De DHCP range in de Linksys WRT1900AC router die zorgt voor ons thuisnetwerk
is bij het installeren van dat netwerk ingesteld van (.200 tot en met .250)

Als de Huawei voorheen in DHCP stond werd er steeds 192.168.1.249 als IP adres gegeven door de router.

Maar de WiFi van onze PCbureel (die uitgeschakeld staat) heeft via de DHCP reserveringen in de router ook al 192.168.1.249
Dat zorgt voor conflicten en wordt niet toegetsaan dus.....

Gebruik ik de functie DHCP reserveringen om de toestellen met een zelf gekozen IP aan hun MAC adres te koppelen.
En heb ik nu hier de Huawei via de DHCP reserveringen 192.168.1.248 gegeven en dat werkt.

Want nu staat de Huawei in DHCP mode en ik zie het .248 IP adres in de smartphone staan.

Maar ik zie nog steeds de Huawei niet in het schema van ons netwerk.
In ik kan de Huawei ook niet connecteren met MyPhoneExplorer om bvb contacten te syncriniseren tussen de telefoon en de PC.

Dat is toch raar he.

Ik heb ook al de firewall en zelfs de virusscanner uitgezet maar niets helpt!!

Mvg, krieter
 
Je zegt ik heb in de router een reservering staan voor de .249 goed dat kan. Maar als die vervolgens door de DHCP wordt uitgedeeld gaat er toch iets fout met de reserveringen.

Hoe moeten van oorsprong reserveringen en DHCP naast elkaar werken? je maakt een pool voor reserveringen en een range voor DHCP. betekende dat je dus nooit reserveringen uit de DHCP moet halen. Dat zorgt voor een ouderwetse structuurverwarring.

Maar leg eens uit hoe richt ik het dan wel in? We nemen voor het gemak een zogenaamd Class C adres en daarvan dan ook nog eens de bekendste. namelijk 192.168.1.X tot 192.168.1.254. We gaan ervan uit dat de router als Default gateway 192.168.1.254 gebruikt.

Daartussen gaan we ons netwerk inrichten. We hebben dan de adressen in de volgende scope tot onze beschikking 192.168.1.2 tot 192.168.1.252.

Als laatste gaan we DHCP en reserveringen gebruiken. (we hebben geen DHCP server dus we houden het simpel. )

Om apparaten met het internet te verbinden hebben ze allemaal een IP adres nodig. Of ze krijgen een adres via de DHCP (dynamic host configuration protocol) of er bestaat een reservering op basis van 1 De naam van het apparaat 2 het MAC-adres van het apparaat.

Goed nu de verdelingen nog en hoe dat het beste in te richten:
Als je wilt werken met en DHCP en reserveringen dan kan je dat het beste als volgt doen:

Stel voor de DHCP een scope samen van bijvoorbeeld 90 adressen namelijk 192.168.1.10 tot 192.168.1.100.

Reserveringen zal je veel minder hebben dus neem daar 50 adressen van bijvoorbeeld 192.168.1.101 tot 192.168.1.150.

Op deze manier blijven DHCP en reserveringen geschieden en is het niet mogelijk dat de DHCP een adres uitdeelt wat jij elders, of eigenlijk, voor een reservering hebt gebruikt.

Ik hoop dat mijn verhaal jou maar ook anderen zal helpen die met dit soort zaken te maken hebben of krijgen.

(Er zijn vele zaken, waaronder DNS, buiten beschouwing gelaten. Mocht daar behoefte aan zijn dan kan daar altijd naar gevraagd worden.)
 
Ok capito,
Maar iets gelijkaardigs had ik hier al gedaan denk ik!?

DHCP scoop hier van 192.168.1.200 tot 192.168.1.250 maar die ga ik nu aanpassen naar (.100 tot .250).

Scoop voor de reserveringen dus van 192.168.1.2 tot 192.168.1.99 (router heeft 192.168.1.x)

Hier heb ik dus alle toestellen die bekabeld zijn (dus via LAN) via de reserveringsfuctie in onze router gekoppeld aan hun MAC adres (dus IP aan MAC).
Naam gaat volgens mij via DNS en daar staat bij de reserveringsfunctie in de router geen apart veldje voor!

En dat werkt.

De PC's en toestellen met WiFi krijgen via de DHCP hun IP adres in de DHCP scoop)
En dus de Wifi van onze PCBureel had 192.168.1.249 van die paar keer dat ik de wifi gebruikt heb.
En aangezien die nu standaard uit stond kreeg de Huawei ook hetzelfde IP en dat ging er fout.

Maar het probleem is hier in het schema (zie #1) geen Huawei smartphone zie verschijnen.
Wordt blijkbaar niet herkend door de router.

Kennen jullie een gratis programma om je netwerk te ordenen en te monitoren?

Mvg, krieter.
 
Ja zeker ken ik zo'n programma. Een IP scanner is dan toch waar te beginnen denk ik. De Advanced IP Scanner is denk ik een goede optie.
 
Hoi,
Zojuist geinstalleerd.
Leuk programma.
Je kont er zelfs mee in de mappen.
Tof.

Bedankt,

Mvg, krieter.
 
Hoi,
Ziet er goed uit en is waarschijnlijk de oplossing.
doe ik morgen,

Bedankt, mvg, krieter
 
@swake,
Ik volg jou koppeling naar de Linksys site.
En krijg dan een Nederlandstalig uitleg
Maar als ik op die pagina dan de koppeling "hier" volg om in mijn WRT1900AC router die Open VPN te configureren dan krijg ik een uitleg in het Frans.
En laat dat nu niet mijn sterkste punt zijn.
Als ik probeer de taal aan te passen en ik klik op "Dutch" dan verschijnt er een gans andere pagina.

Hoe kom ik aan een Nederlandstalige uitleg?

Mvg, krieter
 
Laatst bewerkt:
linksys.JPG
Knipsel
Ik krijg dit te zien als ik op de link klik
 
  • Zorg ervoor dat de Linksys router met OpenVPN-functie is geconfigureerd voor OpenVPN. Voor instructies over hoe u OpenVPN voor de WRT1900AC of WRT1200AC kunt configureren, klikt u hier.
Klik maar eens op "hier" dan wordt de uitleg Franstalig en ik vind geen nederlandstalige uitleg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan