• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost hulp bij een goed virus programma

hobbygirl

Gevestigd lid
Lid geworden
20 mei 2016
Waarderingsscore
14
Ik ben op zoek na een goed virus programma
en die gelijk de software wat in de computer zit doet updaten
weet niet of ik het mag vragen heb er zelf niet echt goed verstand van
en het is wel belangrijk om op je computer te hebben

1. Bitdefender Antivirus Plus
- Voordelen: Bitdefender staat bekend om zijn stille modus, waardoor meldingen tot een minimum worden beperkt. Het biedt uitstekende bescherming tegen malware en heeft een ingebouwde functie om software up-to-date te houden.
- Nadelen: Hoewel het weinig reclame stuurt, kan het soms extra functies promoten.

2. Norton 360 Deluxe
- Voordelen: Norton biedt uitgebreide bescherming zonder veel meldingen. Het bevat ook een software-updater en heeft een gebruiksvriendelijke interface.
- Nadelen: Het kan iets duurder zijn dan andere opties.

3. Avast Premium Security
- Voordelen: Avast heeft een ingebouwde software-updater en biedt sterke beveiliging. Het heeft een stille modus om meldingen te minimaliseren.
- Nadelen: De gratis versie kan reclame bevatten, maar de premium versie is reclamevrij.

Het in Windows aanwezige antivirus programma Windows Defender is al een goed anti virus programma, je hoeft feitelijk geen andere erbij te nemen.
Bij betaalde antivirus programma zit veelal een firewall erbij maar qua detectie zijn ze over het algemeen niet beter dan hun gratis collega's.

Wat dat betreft kun je beter eens kijken naar een tool zoals bijvoorbeeld Patch My PC die wel de op je PC aanwezige software kan detecteren en grotendeels ook updaten.

Gecombineerd met de gratis Windows Defender kun je dan helemaal gratis verder.

Ik gebruik Windows Defender en af en toe de gratis versie van Malwarebytes er naast.
Nog nooit iets gevonden.

Maar de beste beveiliging is de persoon achter de computer, daar kan geen anti virus tegen op 😉

Zoals al word aangegeven, de standaard Windows virusscanner is voor de thuis gebruiker genoeg.

Vaak kan dit al via het programma zelf (wat ik in eerste instantie aanbeveel) wil je hulp kijk eens naar Patch My PC (zoals @Black Tiger aangeeft) om erbij te gebruiken.
Maar vaak gaat het om hulp om drivers te updaten, die haal je het beste bij de maker daarvan.
Hulp programma's die drivers voor je willen installeren in installeren ook wel eens extra dingen waar je niet op zit te wachten.
Ook installeren ze vaak verouderde versies, de nieuwste zijn altijd bij de maker te krijgen.
Heb je hulp hierbij nodig kan je altijd hier op NCF doen. (zo zijn forums ontstaan)

Laatste drivers voor de hardware haal je op bij de maker ervan, gebruik geen tools daarvoor, wel de auto driver update van Windows uitzetten.
En idd, Defender is prima.

Laatste drivers voor de hardware haal je op bij de maker ervan, gebruik geen tools daarvoor,
Het gaat niet om drivers maar om software updates, even iets beter lezen. Patch My PC haalt de updates rechtstreeks van de makers, dus dat maakt geen verschil.
Auto driver update uitzetten zou ik niet doen, die is er niet voor niets die installeert automatisch de gecertificeerde drivers.
Beiden moet men uiteraard zelf weten, is een keuze.

Het gaat niet om drivers maar om software updates, even iets beter lezen. Patch My PC haalt de updates rechtstreeks van de makers, dus dat maakt geen verschil.
Auto driver update uitzetten zou ik niet doen, die is er niet voor niets die installeert automatisch de gecertificeerde drivers.
Beiden moet men uiteraard zelf weten, is een keuze.
Nou in haar geval denk,ik net zo goed de drivers. Gaat over software diemin de computer zit en ze stelt ook, dat ze er niet zoveel verstand van heeft. Plus drivers is ook software. En nij gekochte en geregistreerde programma's wordt je wel op de hoogte gehouden van updates. Blijft over de drivers, waarvan je het meest zelf in de gaten moet houden, afhankelijk van merk pc. Op mijn hp krijg ik meldingen als drivers bijgewerkt moeten worden. e,

Nou in haar geval denk,ik net zo goed de drivers.
Maar antivirusscanners doen geen driver updates, net zomin als Patch My PC dat doet.

Drivers zijn stuurprogramma's en wordt in de volksmond niet software genoemd. Heel strict genomen is het dat natuurlijk wel.
Drivers moet je eigenlijk zelf updaten of door Windows laten doen. Als het al nodig is om ze te updaten.

1. Bitdefender Antivirus Plus
- Voordelen: Bitdefender staat bekend om zijn stille modus, waardoor meldingen tot een minimum worden beperkt. Het biedt uitstekende bescherming tegen malware en heeft een ingebouwde functie om software up-to-date te houden.
- Nadelen: Hoewel het weinig reclame stuurt, kan het soms extra functies promoten.

2. Norton 360 Deluxe
- Voordelen: Norton biedt uitgebreide bescherming zonder veel meldingen. Het bevat ook een software-updater en heeft een gebruiksvriendelijke interface.
- Nadelen: Het kan iets duurder zijn dan andere opties.

3. Avast Premium Security
- Voordelen: Avast heeft een ingebouwde software-updater en biedt sterke beveiliging. Het heeft een stille modus om meldingen te minimaliseren.
- Nadelen: De gratis versie kan reclame bevatten, maar de premium versie is reclamevrij.
bedankt

• Leuk
Waarderingen: Dave
Terug
Bovenaan