• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Hulp bij terugzetten fabrieksinstelling en wissen bestanden HP Stream 11

Status
Niet open voor verdere reacties.

Helpmenou

Junior lid
Lid geworden
3 mrt 2016
Berichten
38
Waarderingsscore
0
Beste allen,

Ik wil mijn oude HP Stream 11 (Windows 8.1) graag terugzetten naar fabrieksinstellingen en alle bestanden en programma's verwijderen die er eigenlijk niet op stonden. Ik heb geprobeerd via instellingen -> update and recovery -> recovery -> remover everything and reinstall windows. Er verschijnt dan de foutmelding "Could not find recovery environment". Ik ben bang dat ik per ongeluk eerder een belangrijk bestand heb gewist o.i.d. Zou iemand mij vanaf een afstand kunnen helpen met dit probleem?

Met vriendelijke groet,

Daan
 
Je hebt ooit, toen je de laptop voor het eerst opstartte, de mogelijkheid gekregen 'herstelmedia' te maken, heb je dat niet gedaan (of ben je ze kwijt) zou je officieel deze moeten kopen bij HP.

 
Je hebt ooit, toen je de laptop voor het eerst opstartte, de mogelijkheid gekregen 'herstelmedia' te maken, heb je dat niet gedaan (of ben je ze kwijt) zou je officieel deze moeten kopen bij HP.

Ik denk dat dit niet het probleem is.

Ik heb inmiddels geprobeerd om inderdaad mijn laptop naar windows 10 te krijgen. Echter heb ik niet voldoende geheugen op disk C:. Om dit op te lossen las ik online dat je het ook kon downloaden op een USB (extern geheugen). Ik heb dus een lege microSD met 15GB opslag in de laptop gestoken. Nadat ik het hulpprogramma had geïnstalleerd en opende, kon ik inderdaad kiezen voor de optie "upgrade installeren op usb". Maar toen ik hier op klikte kreeg ik de melding dat er geen 8gb vrij was op de C: disk... Kan iemand mij verder helpen met deze foutmelding. Ik wil namelijk juist de upgrade op de USB zetten en niet op de C: schijf omdat daar geen ruimte is.
 
je hebt een licentiecode voor win 8
schrijf deze op en download windows 8.1

wat wel belangrijk is dat je ook zorgt voor de benodigde drivers dus download deze ook naar een usb voordat je aan de slag gaat.
herstelmedia kopen is helemaal niet nodig
Oh top. Ik heb alleen een vraag. Toen ik net vanaf mijn macbook dit downloade en wilde overzetten naar USB gaf het aan dat het bestand te groot was. Ik heb inmiddels al gelezen dat je bestanden groter dan 4gb kan opslitsen maar dat lukt mij niet echt. Zou je stap voor stap kunnen uitleggen hoe dit moet?
 
je moet de stick waarschijnlijk opnieuw formatteren naar ntfs formaat in plaats van fat 32 dan is splitsen niet nodig
 
je moet de stick waarschijnlijk opnieuw formatteren naar ntfs formaat in plaats van fat 32 dan is splitsen niet nodig
Ik krijg de volgende opties:
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2020-10-19 om 11.29.01.pdf
    64,1 KB · Weergaven: 4
Ex Fat is ook goed.

Overigens, Win10 zou ook moeten kunnen, maar dan alleen de 32 bits versie (16Gb HDD, 1Gb RAM)
En dan met de mediacreation tool vanaf USB.
 
Ex Fat is ook goed.

Overigens, Win10 zou ook moeten kunnen, maar dan alleen de 32 bits versie (16Gb HDD, 1Gb RAM)
En dan met de mediacreation tool vanaf USB.
Bij Ex fat kan ik geen bestanden groter dan 4gb kopieren...
 
ExFat heeft een theoretische maximale bestandsgrootte van 16 exbibytes, tegenover 4 gigabytes in FAT32, dus doet moet gewoon kunnen.
 
Ex Fat zou inderdaad wel moeten kunnen ik had me niet gerealiseerd dat je de stick niet op een Windowsmachine maakt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan